Ezt az italt keresték a legtöbben az ünnepek alatt

Egy millió italkeresésből derült ki a végeredmény. A kimutatás rávilágít arra is, hogy mennyit költünk italokra az ünnepek alatt, amikor háromszorosára nő a kereslet az alkoholos italokat illetően.

Mire kerestek a legtöbben?

A top 10 keresési kifejezést nézve a 940.000 mintából 360.000 alkalommal az alábbi kifejezésekre kerestek rá – számol be az italkereső.hu felmérése:

A várakozásokkal ellentétben – miszerint a magyarok a borokat részesítik előnyben fogyasztást illetően a karácsonyi ünnepek alatt- az első helyen a vodka szerepel, mint gyűjtő fogalom. A vodka kategóriát jobban kibontva a Grey Goose vodka került a mezőny élére 15 710 kereséssel, második helyen az Absolut vodka következik 13 099 kereséssel és a dobogó harmadik fokára a Beluga vodka került 12 651 kereséssel.

A második helyre került a Tatratea vagy más néven a Tátra tea, megelőzve a magyarok népi tömény italát, a pálinkát. A népszerű Szlovák likőrből az 52%-os eredeti íz a legnépszerűbb hazánkban az ünnepi időszakban.
A harmadik helyen a whisky kategória található. A top 3 whisky népszerűség szerint a Chivas Regal (27 273 keresés), Jack Daniel’s (25 175 keresés), a listát a Jim Beam (11 550 keresés) zárja.

A pálinka kategória érte el a negyedik helyezést. Nem meglepő módon a Fütyülős pálinka (10 130 keresés) az első a pálinkák között, a második helyezést a Bolyhos pálinka (3 183 keresés) érdemelte ki, a harmadik helyen a Rézangyal pálinka (1 633 keresés) szerepel. A márkákon felül még a „füge pálinka” kifejezést érdemes megemlíteni, ami az ízek között toronymagasan vezeti a keresési listát.

A 10. helyre épp hogy csak feltornászott bor kategóriát részletesebben megnézve meglepő módon az olasz Monteverdi (3 304 keresés) pincészet lett a favorit közkedvelt eper borával. A második helyen a magyar Bock Villányi (1 358 keresés) pincészet található, a dobogó harmadik fokára a Hilltop (465 keresés) lépett fel.

Milyen árkategóriában vásároltunk

A fentebb említett 940.000 keresésből 76.501 felhasználó gondolta, hogy ő biza megveszi azt a kiszemelt terméket karácsonyra vagy szilveszterre. Az így realizált italok átlag vásárlási értéke 8.735 forint lett. Ebben benne vannak a 80.000 forint feletti értékű konyakok, de a 137 forintos üdítők is.

A fenti adatok alapján is egyértelműen kirajzolódik a magyar lakosság választékos ital ízlése és fogyasztási szokásai, azonban érdemes szétnézni az árak tekintetébe, hisz egyazon terméknek nagymértékben eltérhetnek az árai a különböző boltokban. A mértékletes alkoholfogyasztást pedig mindig érdemes szem előtt tartani.

 

Forrás: Italkereső


Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.