Ezt az italt keresték a legtöbben az ünnepek alatt

Egy millió italkeresésből derült ki a végeredmény. A kimutatás rávilágít arra is, hogy mennyit költünk italokra az ünnepek alatt, amikor háromszorosára nő a kereslet az alkoholos italokat illetően.

Mire kerestek a legtöbben?

A top 10 keresési kifejezést nézve a 940.000 mintából 360.000 alkalommal az alábbi kifejezésekre kerestek rá – számol be az italkereső.hu felmérése:

A várakozásokkal ellentétben – miszerint a magyarok a borokat részesítik előnyben fogyasztást illetően a karácsonyi ünnepek alatt- az első helyen a vodka szerepel, mint gyűjtő fogalom. A vodka kategóriát jobban kibontva a Grey Goose vodka került a mezőny élére 15 710 kereséssel, második helyen az Absolut vodka következik 13 099 kereséssel és a dobogó harmadik fokára a Beluga vodka került 12 651 kereséssel.

A második helyre került a Tatratea vagy más néven a Tátra tea, megelőzve a magyarok népi tömény italát, a pálinkát. A népszerű Szlovák likőrből az 52%-os eredeti íz a legnépszerűbb hazánkban az ünnepi időszakban.
A harmadik helyen a whisky kategória található. A top 3 whisky népszerűség szerint a Chivas Regal (27 273 keresés), Jack Daniel’s (25 175 keresés), a listát a Jim Beam (11 550 keresés) zárja.

A pálinka kategória érte el a negyedik helyezést. Nem meglepő módon a Fütyülős pálinka (10 130 keresés) az első a pálinkák között, a második helyezést a Bolyhos pálinka (3 183 keresés) érdemelte ki, a harmadik helyen a Rézangyal pálinka (1 633 keresés) szerepel. A márkákon felül még a „füge pálinka” kifejezést érdemes megemlíteni, ami az ízek között toronymagasan vezeti a keresési listát.

A 10. helyre épp hogy csak feltornászott bor kategóriát részletesebben megnézve meglepő módon az olasz Monteverdi (3 304 keresés) pincészet lett a favorit közkedvelt eper borával. A második helyen a magyar Bock Villányi (1 358 keresés) pincészet található, a dobogó harmadik fokára a Hilltop (465 keresés) lépett fel.

Milyen árkategóriában vásároltunk

A fentebb említett 940.000 keresésből 76.501 felhasználó gondolta, hogy ő biza megveszi azt a kiszemelt terméket karácsonyra vagy szilveszterre. Az így realizált italok átlag vásárlási értéke 8.735 forint lett. Ebben benne vannak a 80.000 forint feletti értékű konyakok, de a 137 forintos üdítők is.

A fenti adatok alapján is egyértelműen kirajzolódik a magyar lakosság választékos ital ízlése és fogyasztási szokásai, azonban érdemes szétnézni az árak tekintetébe, hisz egyazon terméknek nagymértékben eltérhetnek az árai a különböző boltokban. A mértékletes alkoholfogyasztást pedig mindig érdemes szem előtt tartani.

 

Forrás: Italkereső


Argentin borok Budapesten

Argentin borok Budapesten  

Idén is bemutatkozott Budapesten a Malbec, e világhírű argentin borfajta, az egyik legnagyobb hazai borkereskedésben.
Innováció: gombabetegségeknek ellenálló szőlőfajták

Innováció: gombabetegségeknek ellenálló szőlőfajták 

A legjellemzőbb gombabetegségekkel szemben ellenálló szőlőfajtákat, valamint magas hozzáadott értékkel rendelkező borászati termékeket fejlesztett ki a Varga Pincészet Kft. és a Pécsi Tudományegyetem (PTE) konzorciuma. 
Friss kutatás: a Z- és Y-generáció tudatos borfogyasztásáról

Friss kutatás: a Z- és Y-generáció tudatos borfogyasztásáról 

A fiatalabb felnőttek számára a borfogyasztás már nem csupán hagyomány vagy gasztronómiai kiegészítő, hanem értékválasztás is.
Új helyszín, bővülő választék – nyit a Gin Market

Új helyszín, bővülő választék – nyit a Gin Market 

A gin nemcsak az egyik legnépszerűbb ital és longdrink alapanyag a fővárosban, hanem az egyik legnagyobb ginfesztivál főszereplője is.
Tej Terméktanács: mindenki egyen több trappista sajtot!

Tej Terméktanács: mindenki egyen több trappista sajtot! 

A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista sajt fogyasztásának ösztönzésére.
Hajnali 1-ig nyitva minden brit pub – győzelmet ünnepelnek

Hajnali 1-ig nyitva minden brit pub – győzelmet ünnepelnek 

Hajnali 1-ig nyitva tarthatnak a pubok a brit győzelem 80. évfordulóján.
Tízéves a budapesti topétterem, legendás túrógombócuk maradt az étlapon

Tízéves a budapesti topétterem, legendás túrógombócuk maradt az étlapon 

Tízéves az egerszalóki St. Andrea Szőlőbirtok értékeit továbbgondoló, 2015-ben az Eiffel Palace épületében megnyitott St. Andrea Restaurant.
A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert 

A Római-part legendás sörkertje 1983 óta a budapesti nyár kihagyhatatlan része.
Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester

Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester  

A Mozium étterem vezetősége hivatalos közleményben tájékoztatta vendégeit a közelmúltban történt jelentős belső változásokról.
Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar

Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar 

A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és az idén is hasonlóra vagy enyhe csökkenésre számít a Magyar Édességgyártók Szövetsége.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.