A légitársaságok mindig arra törekedtek, hogy az éttermi élményt juttassák el a fedélzetre. Akkor is, ha egyébként az ízlelőbimbók utazómagasságon a száraz levegő és a mintegy 1200 méteres magasságra állított kabinnyomás miatt nem úgy működnek, mint a földön.
Az Air Asia most meg akarja fordítani ezt, és úgy döntött, hogy a repülőgépek fedélzetén felszolgált ételt árusítja éttermeiben - számol be a Skift. Tony Fernandes vezérigazgató is kellett ehhez, ő ugyanis szentül meg volt győződve arról, hogy tökéletes minőségű az étel, és azt az amerikai gyorséttermek orra alá borsot törve a saját éttermeiben kellene árusítani.
A légitársaság hétfőn nyitotta meg első egységét Kuala Lumpurban egy pláza kellős közepén. A fedélzeti menü után Santannak (malájul kókusztejet jelent) nevezett étteremből 2020 végére a cég legalább ötöt szeretne üzemeltetni, három éven belül pedig már száz étteremből álló láncolatot szeretnének üzemeltetni főleg azokon a helyeken, ahol az amerikai gyorsétterem-láncok is jelen vannak.
Hogy a konkurenciának van oka félni az az, hogy az Air Asia nagyon jól ismeri a távol-keletiek ízlését, a legnépszerűbb ételeket kínálják, amelyek közel sem nevezhetőek olyan minőségű ételnek, mint az átlagos "szemétkaják". És mindezt megfizethető áron kínálják, már 3 dollárnak megfelelő maláj ringgitért is lehet ételt venni.
Az Air Asia emellett a csúcstechnológiát is segítségül hívta, a rendeléseket mesterséges intelligencia is figyeli és azokat az ételekt ajánlja fel rendelésre, amelyek abban az időszakban népszerűek szoktak lenni.
Forrás: Skift