Gerillagrillezéssel a hazai sertéshús fogyasztásért

Patrióta szolidaritást kér a húsipar a hazai fogyasztóktól annak érdekében, hogy az áremelések ellenére megőrizhetőek legyenek a hazai munkahelyek. Az AMC gerillagrillezéssel nyerné meg fogyasztókat. 

Második szakaszába lépett az idei sertéshús fogyasztásösztönző kampány: most a grillszezonra fókuszálva találkozhatnak majd figyelemfelkeltő üzenetekkel, receptekkel és tippekkel a vásárlók - derült ki az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Magyar Húsiparosok Szövetsége kampányindítóján. Egyebek között Stoller Márton grillmester és Gáspár Bea, a Konyhafőnök VIP 2019-es győztese tapasztalataival és praktikáival ismerkedhetnek majd meg az érdeklődők a gerillagrillezések alkalmával és a közösségi médiában.

Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára az eseményen hangsúlyozta: a jelenlegi háborús helyzetben – amely egyaránt sújtja a húsiparban dolgozókat és a fogyasztókat – a tárca legfontosabb feladata a hazai élelmiszerellátás biztonságának fenntartása. Ennek a törekvésnek szerves része az Agrármarketing Centrummal közösen évek óta folytatott kampány. Sertéshúsból Magyarország 96 százalékban önellátó, a húsipar pedig képes arra, hogy magas minőségű termékekkel lássa el a piacot. Az ellátásbiztonság fenntartása pedig akkor valósulhat meg, ha nemcsak a kormányzat, hanem a magyar fogyasztók is a magyar sertéshús mellett teszik le a voksukat – mondta az államtitkár. Kölcsönös szolidaritást, együttműködést várnak el a termelőtől, a kereskedőtől és a fogyasztótól is.

Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke arra hívta fel a figyelmet, hogy mivel az elmúlt három évben óriási piaci hullámzások és megpróbáltatások érték a szektor szereplőit, folyamatos alkalmazkodásra késztetve a gazdákat és az ipart is, az önköltségük emelkedése miatt a fogyasztóknak is további áremelkedésre kell számítaniuk. Arra kérte a vásárlókat, hogy a patrióta szolidaritás jegyében segítsék az ágazat szereplőit azzal, hogy kiváló minőségű, magyar sertéshúst és húskészítményt vásárolnak. Ezzel amellett, hogy több tízezer hazai sertéstenyésztőt és húsipari munkavállalót segítenek, saját és családjuk egészségéért is sokat tehetnek, hiszen a sertéshús a kiegyensúlyozott étrend fontos eleme.

 A háborús infláció meglátszik a hústermékek árán is, így nem meglepő, ha a fogyasztási szokásaink is változnak – említette meg Giczi Gergely az AMC ügyvezető-helyettese. Arra kért mindenkit, hogy törekedjen az elmúlt 10 év eredményeinek megőrzésére. Idén a mennyiségi fogyasztásról a minőségi felé, illetve a fogyasztói tudatosság felé tolódik a kampány fókusza. Az idei évben 3 részre osztották a kampányt, amelynek első felvonása már a farsangi időszakban lezajlott, az utolsó pedig a karácsonyi ünnepkörhöz kapcsolódik majd. A most induló kampány fókuszában a nyári grillételek állnak. Országos elérésű rádiókban, magazinok nyomtatott és online felületein, közterületi plakátokon és járműveken, valamint közösségi médiában célozzák meg a fogyasztókat egy dietetikus, egy influencer és egy grillmester bevonásával. Emellett két alkalommal gerillagrillezéssel is készülnek fővárosi frekventált helyszíneken július 12-én és 20-án, valamint a járvány enyhülésével visszatér az áruházi promóció is.

Kovács Judit dietetikus hangsúlyozta, az egészséges táplálkozás alapja a változatosság, amelyhez a sertéshús fogyasztása is hozzá tartozik. A grillezés során a tápanyagok jobban megőrződnek, az ilyen módon készített ételek általában kevésbé zsírosak, így a nyári hőségben nem rónak nagy terhet az emésztőrendszerre. Érdemes odafigyelnünk a felhasznált alapanyagok minőségére és ételkészítés során az élelmiszer biztonságra, ezért fontos, hogy mindig friss alapanyagokkal dolgozzunk, ne hagyjuk kint a levegőn a húsokat, és ne vágjunk fel ugyanazzal a késsel a zöldséget vagy gyümölcsöt, amivel a húst aprítottunk. A sertéshús nagy mennyiségű vasat, A-, B-, D -vitaminokat tartalmaz, emellett a foszfor-, magnézium-, kálium-, cink- és a húskészítmények nátriumtartalma is említésre méltó. Magas a fehérjetartalma, így akár a sportolói étrend kiváló része is lehet.

Forrás: AMC


Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte 

Több mint 35 millió forintos bírságot szabtak ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére.
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.