Második szakaszába lépett az idei sertéshús fogyasztásösztönző kampány: most a grillszezonra fókuszálva találkozhatnak majd figyelemfelkeltő üzenetekkel, receptekkel és tippekkel a vásárlók - derült ki az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Magyar Húsiparosok Szövetsége kampányindítóján. Egyebek között Stoller Márton grillmester és Gáspár Bea, a Konyhafőnök VIP 2019-es győztese tapasztalataival és praktikáival ismerkedhetnek majd meg az érdeklődők a gerillagrillezések alkalmával és a közösségi médiában.
Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára az eseményen hangsúlyozta: a jelenlegi háborús helyzetben – amely egyaránt sújtja a húsiparban dolgozókat és a fogyasztókat – a tárca legfontosabb feladata a hazai élelmiszerellátás biztonságának fenntartása. Ennek a törekvésnek szerves része az Agrármarketing Centrummal közösen évek óta folytatott kampány. Sertéshúsból Magyarország 96 százalékban önellátó, a húsipar pedig képes arra, hogy magas minőségű termékekkel lássa el a piacot. Az ellátásbiztonság fenntartása pedig akkor valósulhat meg, ha nemcsak a kormányzat, hanem a magyar fogyasztók is a magyar sertéshús mellett teszik le a voksukat – mondta az államtitkár. Kölcsönös szolidaritást, együttműködést várnak el a termelőtől, a kereskedőtől és a fogyasztótól is.
Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke arra hívta fel a figyelmet, hogy mivel az elmúlt három évben óriási piaci hullámzások és megpróbáltatások érték a szektor szereplőit, folyamatos alkalmazkodásra késztetve a gazdákat és az ipart is, az önköltségük emelkedése miatt a fogyasztóknak is további áremelkedésre kell számítaniuk. Arra kérte a vásárlókat, hogy a patrióta szolidaritás jegyében segítsék az ágazat szereplőit azzal, hogy kiváló minőségű, magyar sertéshúst és húskészítményt vásárolnak. Ezzel amellett, hogy több tízezer hazai sertéstenyésztőt és húsipari munkavállalót segítenek, saját és családjuk egészségéért is sokat tehetnek, hiszen a sertéshús a kiegyensúlyozott étrend fontos eleme.
A háborús infláció meglátszik a hústermékek árán is, így nem meglepő, ha a fogyasztási szokásaink is változnak – említette meg Giczi Gergely az AMC ügyvezető-helyettese. Arra kért mindenkit, hogy törekedjen az elmúlt 10 év eredményeinek megőrzésére. Idén a mennyiségi fogyasztásról a minőségi felé, illetve a fogyasztói tudatosság felé tolódik a kampány fókusza. Az idei évben 3 részre osztották a kampányt, amelynek első felvonása már a farsangi időszakban lezajlott, az utolsó pedig a karácsonyi ünnepkörhöz kapcsolódik majd. A most induló kampány fókuszában a nyári grillételek állnak. Országos elérésű rádiókban, magazinok nyomtatott és online felületein, közterületi plakátokon és járműveken, valamint közösségi médiában célozzák meg a fogyasztókat egy dietetikus, egy influencer és egy grillmester bevonásával. Emellett két alkalommal gerillagrillezéssel is készülnek fővárosi frekventált helyszíneken július 12-én és 20-án, valamint a járvány enyhülésével visszatér az áruházi promóció is.
Kovács Judit dietetikus hangsúlyozta, az egészséges táplálkozás alapja a változatosság, amelyhez a sertéshús fogyasztása is hozzá tartozik. A grillezés során a tápanyagok jobban megőrződnek, az ilyen módon készített ételek általában kevésbé zsírosak, így a nyári hőségben nem rónak nagy terhet az emésztőrendszerre. Érdemes odafigyelnünk a felhasznált alapanyagok minőségére és ételkészítés során az élelmiszer biztonságra, ezért fontos, hogy mindig friss alapanyagokkal dolgozzunk, ne hagyjuk kint a levegőn a húsokat, és ne vágjunk fel ugyanazzal a késsel a zöldséget vagy gyümölcsöt, amivel a húst aprítottunk. A sertéshús nagy mennyiségű vasat, A-, B-, D -vitaminokat tartalmaz, emellett a foszfor-, magnézium-, kálium-, cink- és a húskészítmények nátriumtartalma is említésre méltó. Magas a fehérjetartalma, így akár a sportolói étrend kiváló része is lehet.
Forrás: AMC