Hamarosan újra lehet bormarketingre pályázni

Borászatok, borvidékek reklámozására lehet hamarosan igényelni támogatást az Agrármarketing Centrumtól. A pályázattal kapcsolatos tájékoztatót a 75. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállításon tartotta a szervezet jogásza - adta hírül a Pályázati Hírek.

Várhatóan még idén kiírja a bormarketinggel kapcsolatos új pályázati lehetőséget az Agrármarketing Centrum (AMC). Az alkalmat megragadva a 75. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállításon tartott a kitöltéshez szükséges tájékoztatót Pazicski Norbert, az intézmény jogásza. Az előadás szerint a feltételek most kedvezőbbek a korábbiaknál, többek között azért, mert az akkori, marketing célra kiírt pályázattal ellentétben erre a hegyközségek is jelentkezhetnek. A konkrétumok még nincsenek meg, de a megjelent szakemberek szerint a pályázati összeg hasonló lesz az előzőhöz: 125-150 millió forintnyi forrást különítenek el rá, és egy jelentkező legfeljebb hárommillió forintot igényelhet.

Előadásában a jogász főleg azokra a problémákra hívta fel a figyelmet, amelyek általában megnehezítik, vagy meghiúsítják a pályázat elnyerésének a lehetőségét. Az egyik leggyakoribb probléma, hogy a nyertesek nem tüntetik fel az AMC logóját a marketing anyagokon, vagy a szóbeli tájékoztatásból marad ki a szervezet megemlítése. Pedig ez alapfeltétele az elnyert összeg kifizetésének. Eme hiányosság esetén százalékokat vonhat le a kiíró.

Pazicski Norbert azt is kiemelte, hogy a pályázat kettes számú mellékletét, amely a megvalósítani kívánt marketing tevékenységről – például szórólap, hostessek foglalkoztatása, reklámozás televízióban, rádióban – szól, a lehető legrészletesebben kell kitölteni. A tapasztalatuk ugyanis az, hogy a pályázók a cégük tevékenységét fejtik ki inkább, ám a kiírás arról szól, hogy mire szeretnék igénybe venni a támogatást. Ha ez a melléklet nincs kellő részletességgel kitöltve, akkor hiánypótlásra lehet számítani, s ez az összeg kifizetésének késői kifizetését eredményezi.

A pályázatot majd postai úton kell beadni, de a kiírásra még egy keveset várni kell. A bizottsági ülés október 12-én lesz, a felhívás közzétételéről a www.amc.hu honlapon lehet majd tájékozódni.

A borágazati konferencián a nemzetközi bormarketingről tartott egy rövid összefoglalót Rigler Zsolt marketing szakember. A bemutatott helyzet nem igazán biztató, hiszen a világon a legtöbbet exportáló franciák borértékesítési rátája évről évre csökken. Ezzel szemben az afrikai, ázsiai országok borexportja nő, és a magyar boroknak Magyarországon is meg kell küzdeniük ezekkel a termékekkel a hazai boltok polcain. Mint Rigler Zsolt elmondta, a világ ma már a márkákra épül, és ez a borpiacra is igaz. Ez lehet egy ország, egy szőlőfajta, egy borvidék vagy akár egy pincészet. Magyarország azért van nehéz helyzetben, mert csak borvidékből huszonkettő van, pincészetből pedig még annál több. Borvidéki márkaként helytállni és fejlődni talán csak Tokajnak van lehetősége. Ahhoz pedig, hogy egy pincészet brandként jelenjen meg, rengeteget kell rá költenie a működtetőnek. (Forrás: VM VKSZI)


Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris

Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris 

A tranzakció értelmében a Culinaris Wholesale Kft. kereskedelmi tevékenységét teljes egészében a Chef Market Zrt. veszi át.
MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának

MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának 

Május 14-én tartották a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) éves Közgyűlését a pesti Vigadó épületében található VígVarjú étteremben.
A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem

A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem 

Jelentős mérföldkőhöz érkezett a patinás Fővám téri Nagycsarnokban működő Fakanál étterem, amely a napokban ünnepelte 25 éves születésnapját.
Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját

Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját  

Ismét virágzik a Kéknyelű Badacsonyban.
Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten

Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten 

Kína borászati nagyhatalmi címre tör – nem véletlenül.
A lengyel sörgyártás új trendjei

A lengyel sörgyártás új trendjei 

A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el a csökkenő alkoholfogyasztási tendenciák miatt.
Új Michelin-csillagos menü az égben

Új Michelin-csillagos menü az égben 

Az Emirates Business osztályán utazók 18 új ételt kóstolhatnak, amelyeket a Moët & Chandon válogatott pezsgőivel párosítottak.
Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen 

Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.
Borünnep Szegeden

Borünnep Szegeden 

A bortermelőkhöz több mint húsz vendéglátós csatlakozik, akik sajtokat és egyéb specialitásokat is kínálnak majd a borok és pálinkák mellé.
Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból

Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból 

Műanyag fóliadarab lehet benne.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.