Hamarosan újra lehet bormarketingre pályázni

Borászatok, borvidékek reklámozására lehet hamarosan igényelni támogatást az Agrármarketing Centrumtól. A pályázattal kapcsolatos tájékoztatót a 75. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállításon tartotta a szervezet jogásza - adta hírül a Pályázati Hírek.

Várhatóan még idén kiírja a bormarketinggel kapcsolatos új pályázati lehetőséget az Agrármarketing Centrum (AMC). Az alkalmat megragadva a 75. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállításon tartott a kitöltéshez szükséges tájékoztatót Pazicski Norbert, az intézmény jogásza. Az előadás szerint a feltételek most kedvezőbbek a korábbiaknál, többek között azért, mert az akkori, marketing célra kiírt pályázattal ellentétben erre a hegyközségek is jelentkezhetnek. A konkrétumok még nincsenek meg, de a megjelent szakemberek szerint a pályázati összeg hasonló lesz az előzőhöz: 125-150 millió forintnyi forrást különítenek el rá, és egy jelentkező legfeljebb hárommillió forintot igényelhet.

Előadásában a jogász főleg azokra a problémákra hívta fel a figyelmet, amelyek általában megnehezítik, vagy meghiúsítják a pályázat elnyerésének a lehetőségét. Az egyik leggyakoribb probléma, hogy a nyertesek nem tüntetik fel az AMC logóját a marketing anyagokon, vagy a szóbeli tájékoztatásból marad ki a szervezet megemlítése. Pedig ez alapfeltétele az elnyert összeg kifizetésének. Eme hiányosság esetén százalékokat vonhat le a kiíró.

Pazicski Norbert azt is kiemelte, hogy a pályázat kettes számú mellékletét, amely a megvalósítani kívánt marketing tevékenységről – például szórólap, hostessek foglalkoztatása, reklámozás televízióban, rádióban – szól, a lehető legrészletesebben kell kitölteni. A tapasztalatuk ugyanis az, hogy a pályázók a cégük tevékenységét fejtik ki inkább, ám a kiírás arról szól, hogy mire szeretnék igénybe venni a támogatást. Ha ez a melléklet nincs kellő részletességgel kitöltve, akkor hiánypótlásra lehet számítani, s ez az összeg kifizetésének késői kifizetését eredményezi.

A pályázatot majd postai úton kell beadni, de a kiírásra még egy keveset várni kell. A bizottsági ülés október 12-én lesz, a felhívás közzétételéről a www.amc.hu honlapon lehet majd tájékozódni.

A borágazati konferencián a nemzetközi bormarketingről tartott egy rövid összefoglalót Rigler Zsolt marketing szakember. A bemutatott helyzet nem igazán biztató, hiszen a világon a legtöbbet exportáló franciák borértékesítési rátája évről évre csökken. Ezzel szemben az afrikai, ázsiai országok borexportja nő, és a magyar boroknak Magyarországon is meg kell küzdeniük ezekkel a termékekkel a hazai boltok polcain. Mint Rigler Zsolt elmondta, a világ ma már a márkákra épül, és ez a borpiacra is igaz. Ez lehet egy ország, egy szőlőfajta, egy borvidék vagy akár egy pincészet. Magyarország azért van nehéz helyzetben, mert csak borvidékből huszonkettő van, pincészetből pedig még annál több. Borvidéki márkaként helytállni és fejlődni talán csak Tokajnak van lehetősége. Ahhoz pedig, hogy egy pincészet brandként jelenjen meg, rengeteget kell rá költenie a működtetőnek. (Forrás: VM VKSZI)


Búcsú az ismert konyhai tárolóedényektől

Búcsú az ismert konyhai tárolóedényektől 

Immár hivatalosan is bejelentették: végleg eltűnik Magyarországról a Tupperware – az az amerikai cég, amelynek neve egybeforrt a konyhai műanyag tárolódobozokkal.
Lehúzza a rolót a borsodiak egyik kedvenc étterme

Lehúzza a rolót a borsodiak egyik kedvenc étterme 

A kazincbarcikai Borsod Burger étterem másfél évnyi működés után bezárja kapuit.
Briósokat készít rászorulóknak egy fiatal miskolci pék

Briósokat készít rászorulóknak egy fiatal miskolci pék 

A fiatal pék célja, hogy friss péksüteményeivel segítse a helyi közösséget, különösen azokat, akik nehéz anyagi körülmények között élnek.
NGM: decemberben a magyar lakosság inkább külföldön vásárolt, mintsem itthon

NGM: decemberben a magyar lakosság inkább külföldön vásárolt, mintsem itthon 

A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján a kiskereskedelmi forgalom 2024-ben a megelőző évhez viszonyítva összességében 2,6 százalékkal növekedett.
Guinness-rekord: megsütötték Magyarország legtöbb szeletből álló Dobostortáját

Guinness-rekord: megsütötték Magyarország legtöbb szeletből álló Dobostortáját 

A kísérletre Dobos C. József cukrász halálának 100. évfordulójának tiszteletére került sor.
Nápolyi pizza a pesti Michelin-ajánlott olasz étteremtől

Nápolyi pizza a pesti Michelin-ajánlott olasz étteremtől 

Közös pizzázással támogatja a Virtuózok fiatal tehetségeit az Alelí Budapest étterem.
Végéhez közeledik a koreai influenszer budapesti gasztrotúrája

Végéhez közeledik a koreai influenszer budapesti gasztrotúrája 

A fináléban hat darab lángost fogyasztott el a korai mokpang influenszer.
Letisztult designnal Burger King-nyitás az Omszki-tónál

Letisztult designnal Burger King-nyitás az Omszki-tónál 

Budakalászon nyitotta meg 59. magyarországi egységét a gyorsétteremlánc.
Zöld lámpa a  szupermarketlánc első bolti kocsmájának

Zöld lámpa a szupermarketlánc első bolti kocsmájának 

A tervek szerint a kocsma a dundonaldi üzletben kap helyet, amely a Lidl reményei szerint új vásárlókat vonz majd az üzletbe.
Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének

Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének 

A két ikonikus piros tábla mellett a harmadik is ott „tündököl” a Stílusos Vidéki Éttermiségivel (SVÉT-tel) együtt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.