Harmadszorra is Nagy Bor Teszt

Az elmúlt két évben összesen 60.000 válaszadó adatait dolgozták fel a kutatók, akik nem kevesebbre vállalkoztak, mint az internetet használók borvásárlási és borfogyasztási szokásainak elemzésére.

Az idei évben a kutatás fókusza bővült: a szakmai partnerként közreműködő Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a felmérésben azzal a szándékkal vesz részt, hogy feltérképezze a hazai borturisztikai trendeket, miközben felhívja a figyelmet a borok megismerésének legkellemesebb és egyben legizgalmasabb módjára, a borvidékre tett utazásokra.

A nagy elérés és minta nem csak a felmérés jelentőségét, megbízhatóságát növeli, hanem a kulturált borfogyasztásra is felhívja a figyelmet. Cél emellett az, hogy a hazai borpiac számára aktuális információval szolgáljon a borfogyasztási és -vásárlási szokásokról, illetve az MTÜ közreműködésével a magyar borvidékek és a borturizmus iránti preferenciákról. Az idei évben május 15. és augusztus 31. között van lehetőség a Nagy Bor Teszt kitöltésére a www.nagyborteszt.hu oldalon; ugyanitt az előző évek felméréseinek eredményei is elérhetők.



A tavalyi eredmények azt mutatták, hogy a nem boros témájú portálokról a felmérésre érkező válaszadók (kb. 10.000 fő) körében növekszik a bor iránt érdeklődők aránya; a száraz borok a legnépszerűbbek, ugyanakkor még mindig sokan keresik az édes vöröseket. Otthon és vendégségben fogy a legtöbb bor; a borválasztás során számít a bor származási helye, a borvidék; utóbbiak között Villány, Eger és Tokaj a legnépszerűbbek. A szuper- és hipermarketek mellett sokan vásárolnak közvetlenül a pincészetektől; az online vásárlás ugyanakkor még gyerekcipőben jár.

A témában még nem készült olyan átfogó, a változásokat is elemző körkép, mint a Nagy Bor Teszt. A kutatás szakmai vezetője Harsányi Dávid, a BGE Külkereskedelmi karának tanszékvezetője és Hlédik Erika, az ELTE Gazdálkodástudományi Intézetének egyetemi adjunktusa. A Winelovers, a Vinoport, a Borászportál és a Borkollégium pedig a felmérés promóciójával és az eredmények publikálásával segít abban, hogy minél szélesebb kör értesüljön a Nagy Bor Teszt kitöltésének lehetőségéről és a válaszok alapján kirajzolódó trendekről.

Az MTÜ szakmai közreműködésével a 2018-as Nagy Bor Teszt öt, a borturizmussal kapcsolatos kérdéssel bővült; az ezekre adott válaszok pedig arról mutatnak majd képet, hogy a bort fogyasztók milyen gyakorisággal, milyen hosszúságú utakat terveznek, mely borvidékeket preferálják, és nem utolsósorban, mi alapján hozzák meg döntésüket egy borvidék, illetve egy-egy borászat kiválasztásakor. A hazai borturisztikai potenciál évről évre nő, ahogy a borfogyasztó közönség értő közönséggé kezd válni, és ahogy bővül a borturisztikai attrakciók, helyszínek (vendégfogadásra is alkalmas pincészetek, borhotelek, bormúzeumok stb.) száma. Az MTÜ így egyre növekvő figyelmet szentel a hazai borkultúra népszerűsítésének belföldön és külföldön egyaránt.
A Nagy Bor Teszt kitöltői ajándékba kapják a Winelovers „Borfogyasztás és gasztronómia” című 36 oldalas e-book-ját. Választható ajándék a Winelovers Webshopban vagy a Borkollégiumban 10% -os kedvezményre jogosító kupon, illetve minden válaszadó részt vesz az összesen 500.000 összértékű nyereményt kínáló sorsoláson. Az eredmények közzétételére 2018 őszén kerül majd sor.

Forrás: Élelmiszer Online


Csehországi borturisztikai konferencia – magyar résztvevőkkel

Csehországi borturisztikai konferencia – magyar résztvevőkkel 

Három magyar résztvevő a mikulovi Nemzetközi Borturizmus Konferencián.
Etyek nagyra törő terve: felkerülni a világ pezsgő térképére

Etyek nagyra törő terve: felkerülni a világ pezsgő térképére 

Az Etyeki Pezsgő hivatalosan eredetvédett státuszt kapott.
Terített asztal a Balatonnál – gasztro-évadnyitó Tihanyban

Terített asztal a Balatonnál – gasztro-évadnyitó Tihanyban 

Hagyományteremtő„Balaton Expo”-n jelent meg a régió kínálata a Balaton asztalán.
Fontos termék a vendéglátóipar szereplőinek

Fontos termék a vendéglátóipar szereplőinek 

Új névvel és telephelyen, kibővített termékportfólióval és nemzetközi terjeszkedéssel folytatja működését Magyarország vezető újrahasználati rendszere, a Cup Revolution.
Felvásárolták az albán Spar-hálózatot

Felvásárolták az albán Spar-hálózatot 

Koszovó legnagyobb kiskereskedelmi hálózata, a Viva Fresh Store felvásárolta a Spar Albánia üzleteit a helyi Balfin befektetési csoporttól.
Balatoni vörösborokat díjaztak Berlinben

Balatoni vörösborokat díjaztak Berlinben 

Ki mondta, hogy a balatonfüredi borvidék kizárólag fehérborok készítéséhez kiváló terület?
Itthon újabb szarvasmarhatelepen jelent meg a ragadós száj- és körömfájás

Itthon újabb szarvasmarhatelepen jelent meg a ragadós száj- és körömfájás 

Az első tünetek kedden jelentkeztek a Levél településen található, 3000 egyedet számláló szarvasmarha-állományban.
Jön egy stílusos villásreggeli

Jön egy stílusos villásreggeli 

Stílusos Vidéki Villásreggeli Fesztivál és majális- egy igazán ragyogó program a gasztronómia és az utazás szerelmeseinek.
Megújult étlappal vár az etyeki birtok

Megújult étlappal vár az etyeki birtok 

Defend Márk séf és csapata tálalásában mutatják be a friss ötletekre és szezonális alapanyagokra épülő megújult étlapot.
Zenés-táncos estek a Gundelben

Zenés-táncos estek a Gundelben 

Hagyományélesztés modern köntösben: áprilistól zenés-táncos estek a Gundelben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.