Intervitis Vienna 2011

Közel 30 %-os növekedés, csaknem 7.300 látogató, 40% a külföldiek aránya: a harmadik alkalommal megrendezésre került INTERVITIS VIENNA jelentősen felülmúlta az előzetes várakozásokat és végérvényesen megvetette lábát a piacon - tájékoztatta a Vendég&Hotel Online-t a Interpress.

„Azon nehéz helyzet ellenére, ami 2010-ben a gyenge termés miatt Ausztriában és a szomszédos országokban kialakult, a rendezvény lényegesen magasabb látogató-számot könyvelhet el, mint az előző rendezvényen 2008-ban – ez azt mutatja, hogy a vásár a legfontosabb technológiai börzeként és egyben hídként szolgál Kelet és Nyugat között és a jövőben is igény van rá „ – nyilatkozta büszkén Ulrich Kromer von Baerle a Stuttgarti Vásárközpont ügyvezető igazgatója, aki az Osztrák és Német Bortermelők Szövetségével együtt a kiállítást szervezte.

 

A 18 különböző országból Bécsbe érkezett látogatóktól az INTERVITIS VIENNA vásár nagyon pozitív visszajelzéseket kapott. A kiállítók, szám szerint 189-en, 13 ország képviseletében (további 52 cég nevében) túlnyomórészt szintén elégedettek voltak.

 

Már vasárnap reggel a nyitásakor beigazolódott, hogy a vásár egyfajta híd szerepét tölti be. A Közép-európai Borfórumon 8 ország szakértői találkoztak – köztük a magyar vidékfejlesztési miniszter, Fazekas Sándor és osztrák kollégája Niki Berlakovich – hogy a 2009-2013 között zajló EU-reformokról tárgyaljanak és a konzekvenciákat levonják. Hétfőn került megrendezésre az Osztrák Bortermelők Napja, amelynek középpontjában az Európai Borpiac szabályozási törvény állt.

 

A kiállítás tematikája az alábbiak köré szerveződött: szőlő- és gyümölcstermesztés, műveléstechnika, szüretelés, palackozás és csomagolás, gyümölcs betakarítás, feldolgozás, borkészítés, marketing és forgalmazás. Az előző rendezvényhez képest nem csak a látogatószám növekedett, hanem a vásár nemzetközi jelentősége is megnőtt. A külföldi látogatók száma közel 40 % (10 %-kal több a korábbihoz képest). Mindez a Stuttgarti Vásárközpont és néhány nagy közép-európai cég intenzív marketingmunkájának köszönhető. Az élen ezúttal Csehország végzett, mögötte csak egy kicsivel maradt le Magyarország, őt követi a sorban Szlovénia, Szlovákia, Németország, Horvátország, Olaszország és Franciaország. A belföldi látogatók legnagyobb része Alsó-Ausztriából, Burgenlandból, Stájerországból és Felső-Ausztriából érkezett. A szaklátogatók aránya 68 % volt.

Ahogy a statisztika is mutatja, Magyarországról nagyon sok látogató érkezett. Az Interpress Kiállítások Kft. a Stuttgarti Vásárképviselet nevében ingyenes, előzetes internetes regisztrációhoz kötött belépőjegyeket küldött közel 500 borbarátnak. A végleges látogatói összesítés a Vásárközpont részéről még folyamatban van, de Seifert Ibolya ügyvezető igazgató elmondta, hogy az eddigi visszajelzések alapján az ország különböző részéről indultak buszos csoportok (Balatonboglárról, Verpelétről) és szép számmal egyéni látogatók is (Budapestről, Villányból, Surdról, Tatáról), hogy a kiállítást megtekintsék, tapasztalatokat cseréljenek és újdonságokat fedezzenek fel.


Búcsú az ismert konyhai tárolóedényektől

Búcsú az ismert konyhai tárolóedényektől 

Immár hivatalosan is bejelentették: végleg eltűnik Magyarországról a Tupperware – az az amerikai cég, amelynek neve egybeforrt a konyhai műanyag tárolódobozokkal.
Lehúzza a rolót a borsodiak egyik kedvenc étterme

Lehúzza a rolót a borsodiak egyik kedvenc étterme 

A kazincbarcikai Borsod Burger étterem másfél évnyi működés után bezárja kapuit.
Briósokat készít rászorulóknak egy fiatal miskolci pék

Briósokat készít rászorulóknak egy fiatal miskolci pék 

A fiatal pék célja, hogy friss péksüteményeivel segítse a helyi közösséget, különösen azokat, akik nehéz anyagi körülmények között élnek.
NGM: decemberben a magyar lakosság inkább külföldön vásárolt, mintsem itthon

NGM: decemberben a magyar lakosság inkább külföldön vásárolt, mintsem itthon 

A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján a kiskereskedelmi forgalom 2024-ben a megelőző évhez viszonyítva összességében 2,6 százalékkal növekedett.
Guinness-rekord: megsütötték Magyarország legtöbb szeletből álló Dobostortáját

Guinness-rekord: megsütötték Magyarország legtöbb szeletből álló Dobostortáját 

A kísérletre Dobos C. József cukrász halálának 100. évfordulójának tiszteletére került sor.
Nápolyi pizza a pesti Michelin-ajánlott olasz étteremtől

Nápolyi pizza a pesti Michelin-ajánlott olasz étteremtől 

Közös pizzázással támogatja a Virtuózok fiatal tehetségeit az Alelí Budapest étterem.
Végéhez közeledik a koreai influenszer budapesti gasztrotúrája

Végéhez közeledik a koreai influenszer budapesti gasztrotúrája 

A fináléban hat darab lángost fogyasztott el a korai mokpang influenszer.
Letisztult designnal Burger King-nyitás az Omszki-tónál

Letisztult designnal Burger King-nyitás az Omszki-tónál 

Budakalászon nyitotta meg 59. magyarországi egységét a gyorsétteremlánc.
Zöld lámpa a  szupermarketlánc első bolti kocsmájának

Zöld lámpa a szupermarketlánc első bolti kocsmájának 

A tervek szerint a kocsma a dundonaldi üzletben kap helyet, amely a Lidl reményei szerint új vásárlókat vonz majd az üzletbe.
Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének

Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének 

A két ikonikus piros tábla mellett a harmadik is ott „tündököl” a Stílusos Vidéki Éttermiségivel (SVÉT-tel) együtt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.