Intervitis Vienna 2011

Közel 30 %-os növekedés, csaknem 7.300 látogató, 40% a külföldiek aránya: a harmadik alkalommal megrendezésre került INTERVITIS VIENNA jelentősen felülmúlta az előzetes várakozásokat és végérvényesen megvetette lábát a piacon - tájékoztatta a Vendég&Hotel Online-t a Interpress.

„Azon nehéz helyzet ellenére, ami 2010-ben a gyenge termés miatt Ausztriában és a szomszédos országokban kialakult, a rendezvény lényegesen magasabb látogató-számot könyvelhet el, mint az előző rendezvényen 2008-ban – ez azt mutatja, hogy a vásár a legfontosabb technológiai börzeként és egyben hídként szolgál Kelet és Nyugat között és a jövőben is igény van rá „ – nyilatkozta büszkén Ulrich Kromer von Baerle a Stuttgarti Vásárközpont ügyvezető igazgatója, aki az Osztrák és Német Bortermelők Szövetségével együtt a kiállítást szervezte.

 

A 18 különböző országból Bécsbe érkezett látogatóktól az INTERVITIS VIENNA vásár nagyon pozitív visszajelzéseket kapott. A kiállítók, szám szerint 189-en, 13 ország képviseletében (további 52 cég nevében) túlnyomórészt szintén elégedettek voltak.

 

Már vasárnap reggel a nyitásakor beigazolódott, hogy a vásár egyfajta híd szerepét tölti be. A Közép-európai Borfórumon 8 ország szakértői találkoztak – köztük a magyar vidékfejlesztési miniszter, Fazekas Sándor és osztrák kollégája Niki Berlakovich – hogy a 2009-2013 között zajló EU-reformokról tárgyaljanak és a konzekvenciákat levonják. Hétfőn került megrendezésre az Osztrák Bortermelők Napja, amelynek középpontjában az Európai Borpiac szabályozási törvény állt.

 

A kiállítás tematikája az alábbiak köré szerveződött: szőlő- és gyümölcstermesztés, műveléstechnika, szüretelés, palackozás és csomagolás, gyümölcs betakarítás, feldolgozás, borkészítés, marketing és forgalmazás. Az előző rendezvényhez képest nem csak a látogatószám növekedett, hanem a vásár nemzetközi jelentősége is megnőtt. A külföldi látogatók száma közel 40 % (10 %-kal több a korábbihoz képest). Mindez a Stuttgarti Vásárközpont és néhány nagy közép-európai cég intenzív marketingmunkájának köszönhető. Az élen ezúttal Csehország végzett, mögötte csak egy kicsivel maradt le Magyarország, őt követi a sorban Szlovénia, Szlovákia, Németország, Horvátország, Olaszország és Franciaország. A belföldi látogatók legnagyobb része Alsó-Ausztriából, Burgenlandból, Stájerországból és Felső-Ausztriából érkezett. A szaklátogatók aránya 68 % volt.

Ahogy a statisztika is mutatja, Magyarországról nagyon sok látogató érkezett. Az Interpress Kiállítások Kft. a Stuttgarti Vásárképviselet nevében ingyenes, előzetes internetes regisztrációhoz kötött belépőjegyeket küldött közel 500 borbarátnak. A végleges látogatói összesítés a Vásárközpont részéről még folyamatban van, de Seifert Ibolya ügyvezető igazgató elmondta, hogy az eddigi visszajelzések alapján az ország különböző részéről indultak buszos csoportok (Balatonboglárról, Verpelétről) és szép számmal egyéni látogatók is (Budapestről, Villányból, Surdról, Tatáról), hogy a kiállítást megtekintsék, tapasztalatokat cseréljenek és újdonságokat fedezzenek fel.


Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.