Jön a Johnnie Walker női verziója, a Jane Walker, adta hírül a Bloomberg híre nyomán a 444.hu.
A világ egyik legismertebb skót whiskyjét gyártó Diageo a női fogyasztókat célozva limitált kiadású whiskyvel állt elő az amerikai piacon: az ital az ismert logó női verziójával, és új névvel, Jane Walker néven jelenik meg. A vállalat alelnöke, Stephanie Jacoby szerint abban bíznak, hogy ezzel sikerül szélesíteni a fogyasztók körét, közben pedig ünnepelni is tudják a nemek közötti egyenlőséget. A kihívás azért is nagy, tette hozzá a menedzserhölgy, mert a scotch eddig kifejezetten férfiakra célzott ital volt.
Nem a Diageo az egyetlen nagyvállalat különben, amely mostanában próbálja megszólítani a brand átalakításával a női fogyasztókat, nemrég a KFC cserélte le egy időre Sanders ezredest Reba McEntire countryénekesnőre.
A Diageo évek óta próbálja szélesíteni a fogyasztók körét: 2016-ban indítottak kampányt a latinókra és a veteránokra célozva is. A londoni székhelyű vállalat emellett más területen is igyekszik a női szerepek fontosságát hangsúlyozni: áprilisra a vállalat igazgatótanácsának fele nőkből fog állni, és a Diageo ezen kívül olyan hirdetőügynökségekkel szeretne együtt dolgozni, ahol legalább egy női igazgató tevékenykedik.
A Jane Walker első körben 250 ezer üveggel fog megjelenni az Egyesült Államokban márciustól kezdve. Minden egyes eladott üveg után pedig egy dollárt fognak adni egy női jogokkal foglalkozó szervezetnek.
Forrás: Bloomberg / 444.hu