Kampány a mangalica-fogyasztás érdekében

Harminc éve még a kihalás fenyegette, ma Ázsia egyik legnagyobb prémium húsforgalmazója vette kínálatába, és New Yorktól Szingapúrig a világ legjobb éttermeinek étlapján szerepel. Egykor minden hazai parasztudvarban is megtalálható volt, ma exkluzív élelmiszernek számít a világon mindenütt.Ez a mangalica, amelynek népszerűsításáre kampány indult, hogy növeljék ennek a prémium sertéshúsnak az ismertségét a fogyasztók körében.

E különleges ízvilágú húsféle belföldi fogyasztásának ösztönzésére február 6 - 21. között kéthetes kampányt indít az Agrármarketing Centrum (AMC), az Agrárminisztérium (AM) és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete (MOE). A mangalica – bár minősége miatt magasabb árkategóriás terméknek számít –, egyáltalán nem luxusélelmiszer, az egészségtudatos étrendbe is beilleszthető, érdemes rendszeresen fogyasztani.  

 

"A világpiaci változások és az elmúlt évek válságos időszaka nehéz helyzetbe hozta a sertéságazatot", mondta Tarpataki Tamás, az AM helyettes államtitkára a mangalicakampány beharangozó sajtótájékoztatón. Hozzátette, a drasztikus takarmány- és energiaár emelkedés miatt 2022-ben a kocatartó vállalkozások számára egy új támogatási program keretében kocánként 20 ezer forint egyszeri támogatást fizethettek ki.  

A szakemberek szerint, ha egy vasárnapi ebéd hozzávalóin gondolkodunk, még mindig előbb vásárolunk „hagyományos” sertéshúst, mint mangalicát. A belföldi fogyasztás ugyanakkor növekvő tendenciát mutat. Mangalicából évente körülbelül 300 tonna fogy belföldön (ennek nagyjából egyharmada az éttermi felhasználásra szánt nemes húsrészt, illetve az áruházi értékesítés, körülbelül kétharmada pedig a családi gazdaságok általi közvetlen értékesítés).

Tóth Péter, a MOE elnöke elmondta,  az ágazat jövője szempontjából kulcsfontosságú, hogy a hazai fine dining éttermek is nagyobb arányban tűzzék étlapra a mangalicát és a legdrágább külföldi éttermek után a hazai vendéglátók is bátran „használják” ezt a prémium alapanyagot.  

A belföldi fogyasztás növelése fontos cél, hiszen a mangalicahús forgalma még mindig exportfókuszú, jelenleg 60-40 százalékos a megoszlás az export javára. A mangalica legnagyobb felvevője továbbra is Spanyolország, de fontos partner Románia, Szingapúr, Hongkong és több európia ország, például Németország, Franciaország, Anglia.  

 

"A most induló fogyasztásösztönző médiakampány több csatornán lesz elérhető, PR cikkekkel, online és rádióhirdetésekkel, kóstoltatással és egy nyereményjátékkal, amelynek impozáns fődíja remélhetőleg sokak érdeklődését felkelti majd", tette hozzá Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese. 

Elhangzott még, érdekességként, hogy a mangalicahús nemzetközi karrierjének egyik legfrissebb mérföldköve, hogy a világ egyik legdrágább, prémium hústermékeket forgalmazó hentesüzlete, a szingapúri Huber’sbutchery újra felvette kínálatába a magyar mangalicát. 


Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte 

Több mint 35 millió forintos bírságot szabtak ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére.
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.