Kampány a sertéshúsfogyasztásért

Az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete a farsangi ünnepkörhöz kapcsolódva idén tizedik alkalommal népszerűsíti a sertéshús fogyasztását. A nagyböjt kezdetéig tartó kampány célja, hogy felhívják a vásárlók figyelmét a sertéshús és azon belül a prémium magyar fajta, a mangalica vásárlásának fontosságára.

Tarpataki Tamás, az AM helyettes államtitkára elmondta, hogy a világpiaci változások nehéz helyzetbe hozták a sertéságazatot is, hiszen az alacsony felvásárlási árak magas költségekkel párosulnak. Az elmúlt években a kampányoknak is köszönhetően a sertéshúst vissza tudták helyezni a magyar családok asztalára, annak méltó, tradicionális helyére, az egy főre jutó fogyasztás már meghaladja a 33 kg/év mennyiséget. Az ágazat szereplőinek támogatásán felül az Agrárminisztérium az Agrármarketing Centrum megvalósításában minden évben marketing kampányokat is támogat a sertéságazatban, mintegy 200 millió forint értékben, annak érdekében, hogy ösztönözze a belföldi sertéshús fogyasztást és növelje a fogyasztók tudatosságát a vásárlások során.

Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese elmondta, ugyan a sertéshús fogyasztása egészen a római korig nyúlik vissza, a magyarság és a sertéshús fogyasztásának története a török hódoltság idején forrt össze igazán. Nem túlzás azt mondani, hogy népünk túlélésének egyetlen záloga abban az időben a törökök által vallási okokból mellőzött sertéshús volt. Hangsúlyozta, hogy nagyon nehéz helyzetben van a sertéságazat, hiszen a világpiaci változások a termelést az önköltségi ár alá csökkentették. A tudatos vásárlást az idén tizedik éve megvalósuló fogyasztásösztönző kampány mellett a húspultban a származási helyet jelölő zászlók és kiírás is segíti. A farsangi sertéskampányban külön felhívják a figyelmet a prémium minőségű mangalicahús kiváló élettani hatásaira is. A most induló fogyasztásösztönző médiakampány online és print formában lesz elérhető, PR cikkekkel, online hirdetésekkel, kóstoltatással és influencer együttműködésekkel is találkozhatnak egészen a nagyböjt kezdetéig. Emellett egy edukációs rövidfilm is készül Rákóczi Feri műsorvezető közreműködésével, amely a mangalicafarmokat, a feldolgozás folyamatát és a késztermékeket mutatja be.

Tóth Péter, a Mangalicatenyésztők Országos Egyesületének elnöke elmondta, a mangalica a hagyományos sertés piacához képest mind tenyésztésben és termelésben, mind értékesítés tekintetében önálló és független, hiszen ezek a prémium termékek a piaci nehézségek ellenére is válságállónak bizonyulnak. Jelenleg a hazai állományban 9500 tenyészkoca van. A jóval hosszabb tenyésztési idő alatt a mangalica márványozott, krémes, fehér zsírfoltokkal barázdált lesz; textúrája, zsírja lágy, amely gazdag Omega-3 és 6 zsírsavakban és természetes antioxidánsokban. A piacok újabb közösségi marketingkampánnyal történő megmentése, sőt fejlesztése, az éttermi vevők termelői piacokra, élelmiszerboltokba való átterelése, a belföldi fogyasztás határozott bővítése, az elmúlt 3 évben felépített több tucat európai ország piaca mellé a most újrainduló japán piac együttesen tartja működésben a kis méretre és kézműves feldolgozásra alapuló mangalica szektort. 

 

Forrás: AMC


Európai éttermek győzedelmeskedtek a világ legjobbjainak listáján

Európai éttermek győzedelmeskedtek a világ legjobbjainak listáján 

A gasztronómiai világ kiválóságai előtt, június 5-én hirdették ki a The World's 50 Best Restaurants 2024-es rangsorát.
A nyár leglátványosabb borversenye Budapesten

A nyár leglátványosabb borversenye Budapesten 

Hétvégén rendezik a "Winelovers 100 - 100 legjobb magyar bor” versenyt.
A Camponában nyílt a gyorsétteremlánc legújabb egysége

A Camponában nyílt a gyorsétteremlánc legújabb egysége 

A XXII. kerületben történt jelentős mértékű beruházások növelték a környék potenciálját, de a bevásárlóközpont könnyű megközelíthetősége is fontos szempont volt az étteremlánc számára.
A pesti Andrássy út egy új izgalmas hellyel gazdagodott

A pesti Andrássy út egy új izgalmas hellyel gazdagodott 

A hely, ahol még az egyszerű zsírosdeszka is igazi gasztro műalkotás.
Elindult a fiatalokat megcélzó nyári boros kampány

Elindult a fiatalokat megcélzó nyári boros kampány 

Június 1-jén a Magyar Bormarketing Ügynökség elindította a fiatalokat célzó országos Buborékok nyara kampányát.
Megkóstoltuk az olaszok kedvenc fagylaltját

Megkóstoltuk az olaszok kedvenc fagylaltját 

Gianni Annoni bemutatta nekünk legújabb fagylaltkínálatát, amelyeket a legjobb alapanyagokból, hagyományos receptek alapján készítenek és a Candy hűtőinek köszönhetően a legtökéletesebb hőfokon kínálnak.
Durrantottak a somlói pezsgőkészítők a világ legrangosabb versenyén

Durrantottak a somlói pezsgőkészítők a világ legrangosabb versenyén 

A Kreinbacher Birtok Brut Classic és Prestige Brut pezsgői aranyérmet vihettek haza a 2024-es Decanter World Wine Awards-ról, Londonból.
Életműdíj a villányi borásznak

Életműdíj a villányi borásznak 

A most díjazott villányi szakembert a 2017-ben alapított Életmű Díj átadásán családtagjai, a Magyar Bor Akadémia tagjai és barátai köszöntötték.
Szalonnás fagylalt és többezer dolláros nuggets: amerikai mekikben tesztelték az AI-t

Szalonnás fagylalt és többezer dolláros nuggets: amerikai mekikben tesztelték az AI-t 

A technológia már a kezdetek kezdetén ellentmondásos volt, bár eleinte csak azért aggódott mindenki, hogy a mesterséges intelligencia elveszi majd az emberek munkáját.
Görögnek már a vevők felé a magyar görög dinnyék

Görögnek már a vevők felé a magyar görög dinnyék 

Jövő hétvégétől érkeznek a Lidl Magyarország raktáraiba a kizárólag magyar termelőktől és beszállítóktól származó görögdinnyék.