Kampány a sertéshúsfogyasztásért

Az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete a farsangi ünnepkörhöz kapcsolódva idén tizedik alkalommal népszerűsíti a sertéshús fogyasztását. A nagyböjt kezdetéig tartó kampány célja, hogy felhívják a vásárlók figyelmét a sertéshús és azon belül a prémium magyar fajta, a mangalica vásárlásának fontosságára.

Tarpataki Tamás, az AM helyettes államtitkára elmondta, hogy a világpiaci változások nehéz helyzetbe hozták a sertéságazatot is, hiszen az alacsony felvásárlási árak magas költségekkel párosulnak. Az elmúlt években a kampányoknak is köszönhetően a sertéshúst vissza tudták helyezni a magyar családok asztalára, annak méltó, tradicionális helyére, az egy főre jutó fogyasztás már meghaladja a 33 kg/év mennyiséget. Az ágazat szereplőinek támogatásán felül az Agrárminisztérium az Agrármarketing Centrum megvalósításában minden évben marketing kampányokat is támogat a sertéságazatban, mintegy 200 millió forint értékben, annak érdekében, hogy ösztönözze a belföldi sertéshús fogyasztást és növelje a fogyasztók tudatosságát a vásárlások során.

Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese elmondta, ugyan a sertéshús fogyasztása egészen a római korig nyúlik vissza, a magyarság és a sertéshús fogyasztásának története a török hódoltság idején forrt össze igazán. Nem túlzás azt mondani, hogy népünk túlélésének egyetlen záloga abban az időben a törökök által vallási okokból mellőzött sertéshús volt. Hangsúlyozta, hogy nagyon nehéz helyzetben van a sertéságazat, hiszen a világpiaci változások a termelést az önköltségi ár alá csökkentették. A tudatos vásárlást az idén tizedik éve megvalósuló fogyasztásösztönző kampány mellett a húspultban a származási helyet jelölő zászlók és kiírás is segíti. A farsangi sertéskampányban külön felhívják a figyelmet a prémium minőségű mangalicahús kiváló élettani hatásaira is. A most induló fogyasztásösztönző médiakampány online és print formában lesz elérhető, PR cikkekkel, online hirdetésekkel, kóstoltatással és influencer együttműködésekkel is találkozhatnak egészen a nagyböjt kezdetéig. Emellett egy edukációs rövidfilm is készül Rákóczi Feri műsorvezető közreműködésével, amely a mangalicafarmokat, a feldolgozás folyamatát és a késztermékeket mutatja be.

Tóth Péter, a Mangalicatenyésztők Országos Egyesületének elnöke elmondta, a mangalica a hagyományos sertés piacához képest mind tenyésztésben és termelésben, mind értékesítés tekintetében önálló és független, hiszen ezek a prémium termékek a piaci nehézségek ellenére is válságállónak bizonyulnak. Jelenleg a hazai állományban 9500 tenyészkoca van. A jóval hosszabb tenyésztési idő alatt a mangalica márványozott, krémes, fehér zsírfoltokkal barázdált lesz; textúrája, zsírja lágy, amely gazdag Omega-3 és 6 zsírsavakban és természetes antioxidánsokban. A piacok újabb közösségi marketingkampánnyal történő megmentése, sőt fejlesztése, az éttermi vevők termelői piacokra, élelmiszerboltokba való átterelése, a belföldi fogyasztás határozott bővítése, az elmúlt 3 évben felépített több tucat európai ország piaca mellé a most újrainduló japán piac együttesen tartja működésben a kis méretre és kézműves feldolgozásra alapuló mangalica szektort. 

 

Forrás: AMC


Pink csészék, elkötelezett női tulajdonos, induló rózsaszín kávézó üzletlánc

Pink csészék, elkötelezett női tulajdonos, induló rózsaszín kávézó üzletlánc 

A most induló Women in Coffee program célkitűzései között szerepel a női baristák szakmai fejlesztése.
Kortárs magyar írók kedvencei a VakVarjú egységeiben

Kortárs magyar írók kedvencei a VakVarjú egységeiben 

Június 5-től ismét étlapra kerülnek népszerű hazai íróink a VakVarjúkban.
Kovász, kreativitás, kézművesség – melyik kenyér lesz a nyertes?

Kovász, kreativitás, kézművesség – melyik kenyér lesz a nyertes? 

2025. június 4-én lezárul a Szent István napi kenyérverseny.
Két szakácssapka a kassai Márai Bistro-nak

Két szakácssapka a kassai Márai Bistro-nak 

A Hotel & More Group által üzemeltetett kassai Márai Bistro újabb mérföldkőhöz érkezett.
Hétvégén Gyulai Pálinkafesztivál

Hétvégén Gyulai Pálinkafesztivál 

Péntektől vasárnapig rendezik meg a 25. Gyulai Pálinkafesztivált a vár előtti téren.
Újra megrendezésre kerül az Avasi Kvaterka

Újra megrendezésre kerül az Avasi Kvaterka  

A Kvaterka idén lett hétéves, ezért úgy gondolták a szervezők, ideje felfrissülni.
 lsmét szent a béke az Aldi-testérek között?

lsmét szent a béke az Aldi-testérek között? 

Több mint hatvan év után egyesülhet az Aldi Nord és az Aldi Süd.
Új piacra törnek be a hazai food truck-osok

Új piacra törnek be a hazai food truck-osok 

Szlovákia felé indulnak a hazai food truck-ok.
Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep

Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep  

A rendezvény 2025. június 4-9. között várja a látogatókat.
Pannonhalmára költözik a Costes Downtown

Pannonhalmára költözik a Costes Downtown 

Június közepén egy szokatlan helyszínen tűnik fel a Michelin-ajánlott Costes Downtown: a Pannonhalmi Főapátság tövében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.