Anno 1981-ben egy tévériportból értesült a vállalkozó, hogy a MALÉV leselejtezte a derék szovjet csodát, melyre a roncstelep vár. Az illetékes hozzátette: ha valaki megadja érte a hulladék fém árát, viheti a repülőt. Nyolcvanheten jelentkeztek, nyolcvanhatan visszaléptek, amikor szembesültek a derék égi szekér valós méreteivel.
Az IL-18-as végül saját szárnyain tette meg utolsó légi útját Pápáig, onnan tréleren az abdai Elvis Parkig. A feladat nem volt egyszerű, mert a szárnyaitól megfosztott monstrum helyenként csak néhány centi híján fért el az út menti épületek között, híd, vagy felüljáró szóba se jöhetett, így bonyolult volt az útvonal megtervezése is.
De a repülőgép-kávézó végül a helyére került, és a 60 férőhelyes, különleges vendéglátóhely komoly látványossággá, üzleti sikerré vált a Bécsbe vezető főútvonal mellett. Aztán az M 1-es autópálya Hegyeshalom felé vezető szakaszának átadása elvonta a forgalmat a régi útról, így a vendéglátóhelytől is. A tulajdonos nem kapott engedélyt, hogy áthelyezze az új út mellé, ezért előbb 3 hónapra csökkent az éves szezon, majd bezárt a legendás eszpresszo.
2007-ben aztán egy új vállalkozó Sky Club néven karibi hangulatú mulatóként nyitotta újra, de nem sikerült gazdaságossá tenni a működést.
Szombaton a Kisalföld egyik olvasója jelezte a szerkesztőségnek, hogy a repülőgépet daruval emelik ki eddigi helyéről. Az iho.hu szerint további sorsáról tavaszig kell dönteni. A legvalószínűbb, hogy az M1-es Arabona-pihenőjébe kerül, de ehhez önkéntesek munkájára és szakértők műszaki segítségére, valamint pénzadományokra is szükség lenne. (kép: legifotok.hu)