Keresik a legízletesebb hazai úti célokat

Egy uniós pályázat támogatásával ismét keresi a legkiválóbb hazai úti célokat a Magyar Turizmus Zrt.. Idén a helyi gasztronómiára kerül a hangsúly. 

Az Európai Bizottság immár kilencedik alkalommal hirdetett pályázatot a "Kiváló Európai Desztinációk" számára.  A pályázaton a maximális, 75%-os uniós támogatást sikerült elnyerni az EDEN projekt magyarországi lebonyolításához, ami 50 ezer euró támogatást jelent.

Az idei pályázat címe: „Egy csipet Magyarország”, témája a helyi gasztronómia, mint turisztikai motiváció – jelentették be a Stelázsi Kávézó és Borbárban megrendezett sajtóreggelin.

Dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a vidéken tevékenykedő kis- és középvállalkozások versenyképességét is növelni szükséges. A gasztronómiai motivációval utazók érdeklődésének középpontjában elsősorban az élelmiszer-termelők, a gasztronómiai fesztiválok, az élelmiszeripari kiállítások és rendezvények, a termelői piacok, főzőbemutatók és a különleges ételek kóstolója áll. Ami a turizmusra általában igaz, fokozottan érvényes annak speciális ágára, a gasztronómiai turizmusra: munkahelyeket és megélhetést teremt a közösség számára, miközben a helyi gazdaságot és agráriumot is serkenti. A pályázatnak a helyi gasztronómiára építő turizmus a témája.

„Mindezek fényében újabb hangsúlyt kap a Magyar Turizmus Zrt. azon határozott törekvése, hogy a turisztikai és az agrármarketing területeket közelebb hozzuk egymáshoz. A társaság ugyanis a magyar turisztikai célpontok, a magyar gasztronómia és a magyar agrártermékek közös népszerűsítését tartja célravezetőnek.” tette hozzá a vezérigazgató.

Mártonné Máthé Kinga, a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója az új EDEN pályázattal kapcsolatban elmondta, hogy a gasztronómia egyre inkább az utazási élmény központi elemévé válik. A turisták költésének több mint harmada a gasztronómiai termékek fogyasztásához kapcsolódik, ezért az idén induló pályázat célja egy olyan, európai szinten is versenyképes úti cél kiválasztása, amely a saját, helyi gasztronómiájára alapozott kínálatával elnyerheti a „Magyarország legízletesebb vendégváró úti célja” címet. A pályázaton nyertes célterület jogosan használja majd a Kiváló Európai Desztináció címet.

A cím elnyerésével együtt a hazai térség marketingeszközeinek fejlesztéséhez a Magyar Turizmus Zrt. két millió forint értékben járul hozzá. Több szakmai szövetség vezetője is jelen volt a tájékoztatón, mivel az MT Zrt. együttműködést kötött velük a pályázatok elbírálásához. Ott voltak a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség (MNGSZ), a Falusi és Agroturizmus Országos Szövetsége (FATOSZ), vagy a Falusi Vendégasztal Szolgáltatók Egyesülete (FVSZE) képviselői is.

Mártonné Máthé Kinga hangsúlyozta, hogy a pályázat elkészítése nem igényel sok és bonyolult munkát, úgy állították össze, hogy mindenki ki tudja tölteni. Az pályázhat, aki már legalább két éve létező, saját helyi gasztronómiájára alapozott speciális turisztikai kínálatával várja a vendégeket. Nehezíti a jelentkezést, hogy csak olyan térségi összefogások pályázhatnak, amelynek tagja legalább 3 települési önkormányzat és három turisztikai szolgáltató és egy, a turizmushoz vagy gasztronómiához kapcsolódó civil szervezet. A jelentkezőknek 3-4 napos turisztikai csomagot kell összeállítaniuk évszakonkénti bontásban.

A tájékoztatón elhangzott, hogy szúrópróbaszerűen 10-15 beadványt ellenőriznek majd, hogy a valóságot írták-e le, a pályázatokat május 26-áig várják. A pályázathoz kapcsolódó dokumentumok az eden.itthon.hu honlapon érhetőek el. A pályázati anyag részletesen bemutatja a projekt eljárásrendjét és a kiválasztás szakmai szempontrendszerét egyaránt.


Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.
Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program

Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program 

Mert fontosnak tartják, hogy áruházaik térségében lévő termelők, a kis- és középvállalkozások termékei felkerülhessenek az áruházaik polcaira.
A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól

A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól 

Az új helyszín a Gesztenyéskertben, a legendás Nagyvendéglő épületében kapott otthont – új arculattal, friss kínálattal, de a már jól ismert „czinieles” vendégszeretet szellemében.
Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában

Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában 

A gasztronómiai és kulturális piac felfedte első négy éttermét.
Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait

Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait 

Kihirdették 2025. évi Országos Borverseny győzteseit.
Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál

Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál 

Fél évszázad az autópálya mentén – 50 éves az M7 Bisztró.
Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz

Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz 

323 balatoni étterem, strandbüfé, termelői piac, kávézó, kultúrbisztró, kézműves hamburgerező és pékség – egyetlen kisméretű kiadványban.
Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak

Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak 

Megjelent a rendelet, és már hatályba is lépett.
Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról

Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról 

A kutatás rámutatott, hogy a rendszeresség hatással van az elfogyasztott adagokra.
Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson

Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson 

A legjobb európai borturisztikai könyv díját nyerte el a TokajGuide ötödik kiadása a gasztronómiai kiadványok világversenyén, a Gourmand International Awardson.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.