'2014-ben sok kihívással kellett szembenéznie a McDonald's-nak világszerte. 2015-ben minden erőnket az eladások növelésére, a piaci részesedés és látogatószám visszaszerzésére fordítjuk'
– fogalmazott a vállalat közleményében Don Thompson, a világszerte több mint 36 ezer étteremmel rendelkező McDonald's vezérigazgatója.
Az amerikai cég az értékesítés visszaesését a változó fogyasztói szokásokkal magyarázta: az amerikai étteremlátogatók, főként a fiatalok, elkezdték előnyben részesíteni az egyszerűbb menüket, a jobb minőségű hozzávalókat és a testre szabható összeállításokat.
Az ázsiai, csendes-óceáni, közel-keleti és afrikai piacokon 4,8 százalékkal csökkent a McDonald's árbevétele. Ennek elősrendű oka a júliusi élelmiszerügyi botrány volt. Akkor azzal vádolták a cég egyik beszállítóját, hogy lejárt szavatosságú húskészítményekkel látta el a gyorséttermeket. Japánban viszont emberi fogat, fém- és műanyagdarabkákat is találtak a McDonald's ételeiben még az év elején. De a krumplijukban sem csupán krumpli van, hanem további 13 másik összetevő is.
Az európai értékesítések ehhez képest csak 1,1 százalékkal estek vissza 2014 utolsó negyedévében. Ezt főként az oroszországi fogyasztóvédelmi ellenőrzésekkel és étterembezárásokkal magyarázzák, amit sokan az amerikai gazdasági szankciókra adott válasznak tartanak.
Forrás: Index/MTI