A közösségi bormarketing és a magyar bor népszerűsítésére irányuló kommunikációval összefüggő feladatok koordinálására Rókusfalvy Pál Lászlót nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztossá nevezte ki a kormány legfrissebb határozata – derült ki a hétfői Magyar Közlönyből - írja a vg.hu.
Feladatai szerint
a) felügyeli a szükséges piackutatások, piaci elemzések elkészítését,
b) koordinálja a nemzeti forrásból megvalósuló bormarketing-tevékenységeket,
c) irányítja a stratégia részét képező bormarketingprogramok végrehajtását,
d) felügyeli a Magyar Bor (Wines of Hungary) mint közös márka használatát, elősegíti annak erősítését,
e) közreműködik a közösségi bormarketinghez kapcsolódó, központi költségvetési források biztosítását szolgáló döntések előkészítésében és végrehajtásában,
f ) közreműködik a közösségi bormarketinget érintő kormányzati döntések előkészítésében és végrehajtásában,
g) eredetvédelmi javaslatokat fogalmaz meg az ágazati szereplők részére.
A bormarketing új felelőse a Miniszterelnökséget vezető miniszternek számol be, munkáját a Miniszterelnökség szervezetében működő ötfős titkárság segíti majd.
Rókusfalvy az 1990-es évek elejétől a reklámiparban és a médiában dolgozik. 2000-ben Etyeken pincészetet, 2002-ben éttermet alapított. Hosszú ideje foglalkozik bormarketinggel, ő az alapítója a Borászok Borásza díjnak.