Magyar bor mindenkor – magyar bor ünnepkor!

Nagyszabású adventi borkampányt indított december elsején az Agrármarketing Centrum és a Közösségi Bormarketing Alap. Az ország legnagyobb kereskedelmi hálózatait érintő akciósorozat ösztönözni akarja a karácsonyi ünnepi borfogyasztást, és fel kívánja hívni a figyelmet az áruházakban kapható magyar borokra.

Az év végi ünnepekhez hozzátartozik a minőségi bor vásárlása. A meghitt hangulathoz elengedhetetlen, de ajándéknak is tökéletes választás a finom magyar bor.

December elsejétől karácsony utolsó napjáig tart az Agrármarketing Centrum és a Közösségi Bormarketing Alap adventi „instore” kampánya, amelynek középpontjában a minőségi magyar borok állnak. Az áruházi értékesítést ösztönző akció célja a vevők figyelmének felkeltése a magyar borok iránt az ünnepek közeledtével, a vásárlók ösztönzése a tudatos választásra és vásárlásra, a borászatok forgalmának növelése, továbbá új termékek bevezetése a szuper- és hipermarketekben.

A vezető kereskedelmi láncok kínálata folyamatosan bővül. Az ünnepekre készülő vásárlók a minőségi magyar borok mind szélesebb spektrumából választhatnak, s az áruházakban a kampány ideje alatt számtalan akciós tételt kóstolhatnak és vásárolhatnak meg. E borok részben feltörekvő új borászatokból származnak: korábban nem voltak belistázva egyetlen kereskedelmi láncba sem, az akció ideje alatt azonban lehetőséget kapnak a bizonyításra, meghódíthatják a vásárlók szívét és bekerülhetnek az állandó szortimentbe is.

A magyar borászat az elmúlt években látványos eredményeket tudhat magáénak, amik megerősítik, hogy a magyar borok minősége semmivel sem marad el a híres nemzetközi borvidékek kínálatától. A minőségi magyar borok fogyasztása stabilizálódott, sőt az elmúlt években növekedésnek indult. A magyar borok számára eddig is kiemelten fontos belső piac jelentősége tovább nőtt az utóbbi években. A külföldi értékesítések visszaestek, egyrészt a keleti piacok beszűkülése, másrészt a nyugati piacok átrendeződése, harmadrészt az új versenytársak megjelenése miatt. Magyarország az exportőr országok rangsorában a hetedik helyről a tizenötödikre esett vissza.

Ezzel szemben a belföldi piacon kiemelkedően jó a hazai borok pozíciója. Az eladások annak ellenére emelkedni tudtak, hogy az import egyre erősebb versenyhelyzetet teremt a minőségi magyar boroknak: a kiskereskedelemből jelentős részt képviselő nemzetközi kereskedelmi láncok, főként a hipermarket- és diszkontláncok polcain nemcsak megjelentek, de egyre nagyobb teret hódítanak a külföldi borok. Az öreg kontinensről származó italok mellett már szép számmal képviseltetik magukat a tengerentúli borok is. A prognózisok azt mutatják, hogy ebből a szempontból nem lesz könnyebb a hazai borműhelyek helyzete – az import jelentősége várhatóan növekszik a következő időszakban.

A borfogyasztás divatjának alakulása természetesen egybevág az általános tendenciákkal: a könnyebb, gyümölcsösebb borok (például illatos fehér, rozé, primőr vörös) egyre keresettebbek. Különösen szembetűnő a rozék iránti igény dinamikus növekedése. A borfogyasztás mindinkább társasági alkalmakhoz kapcsolódik, a bor erős kulturális és történelmi kötődése fölértékelődik. Az arcnélküli termékekkel szemben az individuális jegyekkel rendelkező borok a sikeresebbek, amit a borturizmus gyors fejlődése jelez, illetve egyben gerjeszt is.

Az olcsó borok fogyasztása a világon csökken, míg a minőségi, ellenőrzött eredetűeké növekvő tendenciát mutat.


Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.