Magyar bor mindenkor – magyar bor ünnepkor!

Nagyszabású adventi borkampányt indított december elsején az Agrármarketing Centrum és a Közösségi Bormarketing Alap. Az ország legnagyobb kereskedelmi hálózatait érintő akciósorozat ösztönözni akarja a karácsonyi ünnepi borfogyasztást, és fel kívánja hívni a figyelmet az áruházakban kapható magyar borokra.

Az év végi ünnepekhez hozzátartozik a minőségi bor vásárlása. A meghitt hangulathoz elengedhetetlen, de ajándéknak is tökéletes választás a finom magyar bor.

December elsejétől karácsony utolsó napjáig tart az Agrármarketing Centrum és a Közösségi Bormarketing Alap adventi „instore” kampánya, amelynek középpontjában a minőségi magyar borok állnak. Az áruházi értékesítést ösztönző akció célja a vevők figyelmének felkeltése a magyar borok iránt az ünnepek közeledtével, a vásárlók ösztönzése a tudatos választásra és vásárlásra, a borászatok forgalmának növelése, továbbá új termékek bevezetése a szuper- és hipermarketekben.

A vezető kereskedelmi láncok kínálata folyamatosan bővül. Az ünnepekre készülő vásárlók a minőségi magyar borok mind szélesebb spektrumából választhatnak, s az áruházakban a kampány ideje alatt számtalan akciós tételt kóstolhatnak és vásárolhatnak meg. E borok részben feltörekvő új borászatokból származnak: korábban nem voltak belistázva egyetlen kereskedelmi láncba sem, az akció ideje alatt azonban lehetőséget kapnak a bizonyításra, meghódíthatják a vásárlók szívét és bekerülhetnek az állandó szortimentbe is.

A magyar borászat az elmúlt években látványos eredményeket tudhat magáénak, amik megerősítik, hogy a magyar borok minősége semmivel sem marad el a híres nemzetközi borvidékek kínálatától. A minőségi magyar borok fogyasztása stabilizálódott, sőt az elmúlt években növekedésnek indult. A magyar borok számára eddig is kiemelten fontos belső piac jelentősége tovább nőtt az utóbbi években. A külföldi értékesítések visszaestek, egyrészt a keleti piacok beszűkülése, másrészt a nyugati piacok átrendeződése, harmadrészt az új versenytársak megjelenése miatt. Magyarország az exportőr országok rangsorában a hetedik helyről a tizenötödikre esett vissza.

Ezzel szemben a belföldi piacon kiemelkedően jó a hazai borok pozíciója. Az eladások annak ellenére emelkedni tudtak, hogy az import egyre erősebb versenyhelyzetet teremt a minőségi magyar boroknak: a kiskereskedelemből jelentős részt képviselő nemzetközi kereskedelmi láncok, főként a hipermarket- és diszkontláncok polcain nemcsak megjelentek, de egyre nagyobb teret hódítanak a külföldi borok. Az öreg kontinensről származó italok mellett már szép számmal képviseltetik magukat a tengerentúli borok is. A prognózisok azt mutatják, hogy ebből a szempontból nem lesz könnyebb a hazai borműhelyek helyzete – az import jelentősége várhatóan növekszik a következő időszakban.

A borfogyasztás divatjának alakulása természetesen egybevág az általános tendenciákkal: a könnyebb, gyümölcsösebb borok (például illatos fehér, rozé, primőr vörös) egyre keresettebbek. Különösen szembetűnő a rozék iránti igény dinamikus növekedése. A borfogyasztás mindinkább társasági alkalmakhoz kapcsolódik, a bor erős kulturális és történelmi kötődése fölértékelődik. Az arcnélküli termékekkel szemben az individuális jegyekkel rendelkező borok a sikeresebbek, amit a borturizmus gyors fejlődése jelez, illetve egyben gerjeszt is.

Az olcsó borok fogyasztása a világon csökken, míg a minőségi, ellenőrzött eredetűeké növekvő tendenciát mutat.


Meghalt Brindás János "Papi", a híres mesterszakács

Meghalt Brindás János "Papi", a híres mesterszakács 

A Békés Megyei Culinary Team Olimpiai és Világbajnoki csapatának felkészülésében is nagy szerepet töltött be.
Málna mennyország és egy különleges újdonság: indul a Kürtőskalács Vigalom

Málna mennyország és egy különleges újdonság: indul a Kürtőskalács Vigalom 

Az egyik főszereplő a Bejglibon lesz!
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Új  történelmi- és gasztrofesztivál Badacsonytomajon

Új történelmi- és gasztrofesztivál Badacsonytomajon  

A fesztivál hangulatáról az esti órákban zenei produkciók is gondoskodnak.
Tranzit volt - Zsiráf lesz

Tranzit volt - Zsiráf lesz 

2022 október elsején bezárt a Tranzit Art Café a Kosztolányi Dezső tér közelében, ahol most nagyszabású átépítési munkák zajlanak.
Megvan az idei Borászok Borásza győztese

Megvan az idei Borászok Borásza győztese 

A díj történetében először a Borászok Barátja „civil” díjat két arra érdemes személyiségnek is odaítélték. 
Pizza, kutyák és igazi családi program - jön a harmadik Piaggio Pizzafesztivál

Pizza, kutyák és igazi családi program - jön a harmadik Piaggio Pizzafesztivál 

2024. május 3-5. között kerül megrendezésre Kovács Lázár (Lázár Chef) szervezésében a harmadik magyar Piaggio Pizza Fesztivál & Verseny a Kincsem Parkban, a tavaszi Food Truck Show keretében. 
Újabb fejlemények a Ruszwurm és Korona cukrászda ügyében

Újabb fejlemények a Ruszwurm és Korona cukrászda ügyében 

A cukrászdák további sorsát illetően annyit tudni, hogy a Budavári Önkormányzat - a hely tulajdonosaként - nem üzemelteti majd tovább.
Magyar élelmiszerek mutatkoztak be Szingapúrban

Magyar élelmiszerek mutatkoztak be Szingapúrban 

Magyar agrár-és élelmiszeripari termékek mutatkoztak be Ázsia legjelentősebb nemzetközi kiállításán.
Letarolta a fagy a cseh gyümölcsösöket

Letarolta a fagy a cseh gyümölcsösöket 

Az elmúlt száz év legnagyobb gyümölcskáráról számolnak be a cseh gyümölcstermesztők. A károkat az elmúlt napok fagyos időjárása okozta.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.