Magyar bor mindenkor – magyar bor ünnepkor!

Nagyszabású adventi borkampányt indított december elsején az Agrármarketing Centrum és a Közösségi Bormarketing Alap. Az ország legnagyobb kereskedelmi hálózatait érintő akciósorozat ösztönözni akarja a karácsonyi ünnepi borfogyasztást, és fel kívánja hívni a figyelmet az áruházakban kapható magyar borokra.

Az év végi ünnepekhez hozzátartozik a minőségi bor vásárlása. A meghitt hangulathoz elengedhetetlen, de ajándéknak is tökéletes választás a finom magyar bor.

December elsejétől karácsony utolsó napjáig tart az Agrármarketing Centrum és a Közösségi Bormarketing Alap adventi „instore” kampánya, amelynek középpontjában a minőségi magyar borok állnak. Az áruházi értékesítést ösztönző akció célja a vevők figyelmének felkeltése a magyar borok iránt az ünnepek közeledtével, a vásárlók ösztönzése a tudatos választásra és vásárlásra, a borászatok forgalmának növelése, továbbá új termékek bevezetése a szuper- és hipermarketekben.

A vezető kereskedelmi láncok kínálata folyamatosan bővül. Az ünnepekre készülő vásárlók a minőségi magyar borok mind szélesebb spektrumából választhatnak, s az áruházakban a kampány ideje alatt számtalan akciós tételt kóstolhatnak és vásárolhatnak meg. E borok részben feltörekvő új borászatokból származnak: korábban nem voltak belistázva egyetlen kereskedelmi láncba sem, az akció ideje alatt azonban lehetőséget kapnak a bizonyításra, meghódíthatják a vásárlók szívét és bekerülhetnek az állandó szortimentbe is.

A magyar borászat az elmúlt években látványos eredményeket tudhat magáénak, amik megerősítik, hogy a magyar borok minősége semmivel sem marad el a híres nemzetközi borvidékek kínálatától. A minőségi magyar borok fogyasztása stabilizálódott, sőt az elmúlt években növekedésnek indult. A magyar borok számára eddig is kiemelten fontos belső piac jelentősége tovább nőtt az utóbbi években. A külföldi értékesítések visszaestek, egyrészt a keleti piacok beszűkülése, másrészt a nyugati piacok átrendeződése, harmadrészt az új versenytársak megjelenése miatt. Magyarország az exportőr országok rangsorában a hetedik helyről a tizenötödikre esett vissza.

Ezzel szemben a belföldi piacon kiemelkedően jó a hazai borok pozíciója. Az eladások annak ellenére emelkedni tudtak, hogy az import egyre erősebb versenyhelyzetet teremt a minőségi magyar boroknak: a kiskereskedelemből jelentős részt képviselő nemzetközi kereskedelmi láncok, főként a hipermarket- és diszkontláncok polcain nemcsak megjelentek, de egyre nagyobb teret hódítanak a külföldi borok. Az öreg kontinensről származó italok mellett már szép számmal képviseltetik magukat a tengerentúli borok is. A prognózisok azt mutatják, hogy ebből a szempontból nem lesz könnyebb a hazai borműhelyek helyzete – az import jelentősége várhatóan növekszik a következő időszakban.

A borfogyasztás divatjának alakulása természetesen egybevág az általános tendenciákkal: a könnyebb, gyümölcsösebb borok (például illatos fehér, rozé, primőr vörös) egyre keresettebbek. Különösen szembetűnő a rozék iránti igény dinamikus növekedése. A borfogyasztás mindinkább társasági alkalmakhoz kapcsolódik, a bor erős kulturális és történelmi kötődése fölértékelődik. Az arcnélküli termékekkel szemben az individuális jegyekkel rendelkező borok a sikeresebbek, amit a borturizmus gyors fejlődése jelez, illetve egyben gerjeszt is.

Az olcsó borok fogyasztása a világon csökken, míg a minőségi, ellenőrzött eredetűeké növekvő tendenciát mutat.


Költészet, gasztronómiai ínyencségek a Centrálban, és egy hűséges négylábú kalandjai

Költészet, gasztronómiai ínyencségek a Centrálban, és egy hűséges négylábú kalandjai 

Budapest szívében, a patinás Centrál Kávéházban, április 10-én különleges esemény részesei lehettünk.
Gyorsétteremlánc-nyitás a pesti plázában

Gyorsétteremlánc-nyitás a pesti plázában 

A Burger King újabb egységgel bővítette hazai hálózatát.
Érkezik a Csak a Mentes Tavaszi Fesztivál

Érkezik a Csak a Mentes Tavaszi Fesztivál 

Több, mint 80 kiállító, mentes húsvéti készülődés, vegán sonka és húsvéti kalács- április 12-én és 13-án.
A pesti Belváros egyik menő éttermének étlapján ott a magyar lángos

A pesti Belváros egyik menő éttermének étlapján ott a magyar lángos 

Igaz, némi Dani Garcia-féle csavarral – de valóban egy ideje ott szerepel az előételek között.
Változóban az európai prémium borok piaca

Változóban az európai prémium borok piaca 

Trump vámpolitikája az európai prémium borok piacát is átalakítja.
Szezonnyitó piknik Noszvajon

Szezonnyitó piknik Noszvajon 

Májusban 10. alkalommal jönnek össze Noszvaj Síkfőkúton a SVÉT (Stílusos Vidéki Éttermiség) éttermei és helyi borászatok, hogy egy könnyed, kötetlen hangulatú délutánon elvarázsolják a vendégeket.
Indul az idei Országos Borverseny

Indul az idei Országos Borverseny 

A nevezés április 7. és május 2. között zajlik, a bírálat pedig 2025. május 13-14-én a Danubius Hotel Heliában lesz.
Európa egyik legjobb borvidéke az Egri borvidék

Európa egyik legjobb borvidéke az Egri borvidék 

Nagy nemzetközi elismerést kapott a magyar borvidék: az Emerald Cruises friss felmérése szerint Eger Európa második legjobb borvidéke lett.
Carbonara maraton Itáliában

Carbonara maraton Itáliában 

Olaszország szerte kilencedik alkalommal ünnepelték a Carbonara napját.
Harmincegy tányér – egyszerre

Harmincegy tányér – egyszerre 

Egy felszolgáló olyan bravúrt mutat be, amitől még a legtapasztaltabb vendéglátósoknak is leesne az álluk.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.