Magyar furmintünnep Angliában

Idén már harmadik alkalommal rendezték meg a Furmint February eseményt, melyen most 21 magyar bor online mesterkurzus keretében mutatkozott be az Agrármarketing Centrum és a Wines of Hungary UK kommunikációs ügynökség közös szervezésében. A borkóstolóként, üzletfejlesztési találkozóként és borpromóciós rendezvényként szolgáló esemény célja a furmint, Magyarország egyik legfontosabb fehér szőlőfajtája, és rajta keresztül a magyar borok népszerűsítése a magyar borexport egyik legkiemelkedőbb célpiacán, az Egyesült Királyságban.

Az Agrármarketing Centrum (AMC) a jelenlegi világjárvánnyal sújtott helyzetben online mesterkurzusokkal, borkóstoló programokkal segíti a külpiacokon jelenlévő és újként belépő termelők és borok bemutatkozását, online üzletfejlesztési találkozókkal támogatja az üzleti kapcsolatok további erősítését, a borexporttevékenység fejlesztését.

A mostani rendezvényen Londonban több mint százan, a topgasztronómiában dolgozó sommelier-k és a szaksajtó képviselői vettek részt. A Caroline Gilby Master of Wine és Isa Bal Master Sommelier szakértők által moderált online mesterkurzuson a résztvevők megismerkedhettek a furmint történelmével, a szőlőfajta jellemző termőterületeivel és a belőle készült borok jellegzetességeivel, valamint egy kiadvány segítségével 21 magyar borászat különböző stílusban készült furmint boraival. A kóstoló részeként két könnyedebb és két testesebb furmintot a mutattak be a Trivet Étteremben készült, hozzájuk párosított ételekkel, melyek között fűszeresebb és naturálisabb fogások is helyet kaptak. A termelők exporttevékenységének támogatására létrejött előadások közvetítése az online térben valósult meg, amelyhez az ételeket a londoni Trivet Étteremben készített videókon keresztül ismerhették meg. A résztvevők a nekik előzetesen megküldött mintapalackokkal a saját otthonaikból csatlakoztak, melyet speciális, furmint borok kóstolására alkalmas poharakból ízlelhettek meg.



A rendezvényt követően – a pandémia-helyzet okozta korlátozások enyhítése után – értékesítési verseny indul majd annak érdekében, hogy az importőröket, éttermeket, bárokat, kiskereskedőket ösztönözzük a furmint borok eladására azáltal, hogy borvacsorákon, kóstolókon, különleges ajánlatok részeként kínálják azokat a vendégek, vásárlók számára. A legsikeresebb versenyző díja egy három napos tanulmányút lesz a furmint központjába, Tokajba.  


Az online találkozók mellett az AMC a magyar borvidékeket bemutató, ismeretterjesztő szakmai kisfilmsorozatot indított, melynek célja bemutatni és megszerettetni hazánk szőlőtermesztésének és borkészítésének változatos világát és a kiváló minőségű magyar borokat. A nemzetközinek szánt sorozat elsősorban exportfejlesztési céllal készült a hazai és nemzetközi borszakma és a bort szerető, értő közönségnek, de a szőlővel és a kulturált borfogyasztással csak most ismerkedőknek is sok izgalmas pillanatot ígér.




Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte 

Több mint 35 millió forintos bírságot szabtak ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére.
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.