Makery: csináld magad! étterem

A Makery a világ első DIY (do it yourself, vagyis csináld magad!) étterme, ahol a vendégek maguknak főznek! az MFB csoporthoz tartozó Hiventures, valamint a Solus Capital befektetéséből a Makery most franchise hálózatként hódítja meg a világot!

Mi ez és kinek szól?

Első ránézésre a Makery olyan, mint egy rendes étterem, ám a vendégek a kész ételek helyett az elkészítéshez szükséges hozzávalókat kapják meg kis tálkákon, kimérve és előkészítve. Az asztalokba indukciós főzőlapok vannak építve és tableteken futó videó alkalmazás vezet végig a kiválasztott étel elkészítésének lépésein. 20-25 perc alatt játszva elkészíthető egy tökéletes fogás, így mindenki sztárséfnek érezheti magát. A vendégek lehetnek akár párok, családok, baráti társaságok, turisták vagy kollégák. Mindez egy élő és kreatív társasági program, ahol a legtermészetesebb módon tűnik el a különbség, cégvezetők és alkalmazottak, fiúk és lányok, felnőttek és gyerekek között.

A Makery továbblép

Ebben az újszerű éttermi szolgáltatásban látta meg a potenciált az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures és a Solus Capital kockázati tőkebefektető társaság, akik egy közös befektetési körben 2 millió euroval szálltak be a Makery World Zrt. megalapításába. A befektetésből a skálázhatóságot növelő informatikai rendszer fejlesztése, nemzetközi értékesítés és marketing felépítése, valamint a sikeres szolgáltatás elterjesztése történik. Mostanra két jövőbeli franchise partnerrel a Makery már alá is írta a szerződést, melynek megfelelően az év végéig Bécsben és Stuttgartban már várhatóan lesz Makery étterem.

A siker receptje

„A budapesti étterem a vendégélmény, az eredeti koncepció, a technikai megvalósíthatóság és gazdasági mutatók terén bizonyított. Három éve telt házzal, növekvő eredményességgel és 5.0-ás értékeléssel működik. Abban, hogy a Makery most szintet lép, külön érdekes, hogy lényegében a franchise konstrukcióval is a DIY koncepciót alkalmazza. Ahogyan az éttermi vendég megkapja a sikeres főzést biztosító tabletes alkalmazást, úgy kapja meg a franchise partner is a siker receptjét, az éttermet működtető korszerű informatikai rendszert. Ez a Makery saját innovatív „Software as a Franchise” megoldása, amellyel a franchise partner nem csak kézikönyv és support formájában kapja meg az üzemeltetéshez szükséges tudást, hanem a működtetést végző eszközt is megkapja” – meséli el Dr. Lendvai Ádám alapító.

A közeli jövő

A Makery World lépéseit a gyors növekedés megalapozása vezérli, amely segítségével más piacokon is elterjesztheti ezt az egyedi 5.0-ás értékelésű vendégélményt. Filozófiája fókuszában a fogyasztói társadalom korában is az emberi alkotás élménye áll, így a Makery franchise partnerei is egy emberibb és élhetőbb világ megteremtésében vehetnek részt. Vendégei kiléphetnek fogyasztói szerepünkből, miközben eltűnnek a határok kicsik és a nagyok, profik és amatőrök között. A Brand víziója, hogy kihasználva elsőbbségét elterjed, mint a világ vezető DIY éttermi lánca. Ennek érdekében éttermeket nyitó partnereket keres, biztosítja számukra a DIY trend, gasztronómia és a háttérben álló IT rendszer forradalmi keverékét, majd támogatja a megnyíló Makery éttermek sikerét szerte a világon.

A Makery lehetőség

A Makery franchise partnerei a szoftveres megoldáson túl a kezdetektől teljes támogatást kapnak, az előkészítő tervezéstől kezdve a megfelelő helyszín megtalálásán keresztül, az étterem megnyitásáig és üzemeltetéséig. A gyorsan belépőknek ezen túl most olyan egyedi win-win helyzet adódik, ahol ők hamar, akár több étterem tulajdonosai is lehetnek. Mivel ehhez a Makery minden támogatást megad, így nem szükséges vendéglátói háttér sem. Limitált early bird konstrukcióban, például Berlinben 200-500 ezer euróból egy reprezentatív 50+ fős vendégszámú Makery étterem indítható! Jelenleg a franchise hálózat felépítése mellett a Makery World Zrt. csapatának építése és új munkahelyek kialakítása is zajlik.

“A Makery a sikeres kreatív alkotás élményét kínálja, könnyen elérhető éttermi keretek között!”

Forrás: Store insider


Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris

Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris 

A tranzakció értelmében a Culinaris Wholesale Kft. kereskedelmi tevékenységét teljes egészében a Chef Market Zrt. veszi át.
MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának

MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának 

Május 14-én tartották a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) éves Közgyűlését a pesti Vigadó épületében található VígVarjú étteremben.
A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem

A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem 

Jelentős mérföldkőhöz érkezett a patinás Fővám téri Nagycsarnokban működő Fakanál étterem, amely a napokban ünnepelte 25 éves születésnapját.
Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját

Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját  

Ismét virágzik a Kéknyelű Badacsonyban.
Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten

Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten 

Kína borászati nagyhatalmi címre tör – nem véletlenül.
A lengyel sörgyártás új trendjei

A lengyel sörgyártás új trendjei 

A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el a csökkenő alkoholfogyasztási tendenciák miatt.
Új Michelin-csillagos menü az égben

Új Michelin-csillagos menü az égben 

Az Emirates Business osztályán utazók 18 új ételt kóstolhatnak, amelyeket a Moët & Chandon válogatott pezsgőivel párosítottak.
Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen 

Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.
Borünnep Szegeden

Borünnep Szegeden 

A bortermelőkhöz több mint húsz vendéglátós csatlakozik, akik sajtokat és egyéb specialitásokat is kínálnak majd a borok és pálinkák mellé.
Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból

Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból 

Műanyag fóliadarab lehet benne.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.