Zsigó Róbert a könyvbemutatón elmondta, hogy jelentős mérföldköveink például a pálinka fogalmának 2008-as törvényi meghatározása; a Kiválóság Program keretén belül a páratlan szakmai elismertségnek és érdeklődésnek örvendő pálinkaminősítés; a pálinka és a törkölypálinka 2013-as hungarikum-bejegyzése vagy például a nemzeti márkaépítés eszközeinek, arculati elemeinek megalkotása. Ezen folyamatok ösztönzése mára a pálinka gasztronómiai helyének újrafogalmazását, a fogyasztási kultúra megújulását eredményezte.
Mint fogalmazott, a felsorolt eredményeknek köszönhetően hungarikumunk neve elé ma már nem kell kitenni a nemzeti jelzőt, hiszen a pálinka csak magyar lehet. Nagy öröm számunka, hogy van egy nemzeti italunk, amelyet mi magyarok megtanultunk kifinomult, stílusos módon élvezni. Fontos célkitűzésünk, hogy a kiváló magyar pálinkatételeink ott lehessenek a világ vezető piacain.
Az agártárca államtitkára kiemelte, hogy a 2019-es Pálinkakiválóságok Könyve fontos eleme a hazai és külföldi márkaépítésnek. Ízléses megjelenésével, és főként szakmai tekintélyével tájékozódási pontja lesz a vendéglátásnak, a pálinkákkal foglalkozó szakembereknek. Az immár hatodik alkalommal megjelenő kiadványhoz az Agárminisztérium és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal büszkén járul hozzá szakmailag és tartalmilag egyaránt.
Forrás: Turizmus Online