A légitársaság külön a catering szolgáltatás számára kifejlesztett algoritmus segítségével igyekszik pontos becsléseket készíteni arról, hogy egy-egy járatra mennyi ételt kell elkészíteni és a fedélzetre vinni. Ez az utasszámtól függ, tehát az öntanuló algoritmus ebből az adatból készít becsléseket. Nem minden foglalással rendelkező utas érkezik ugyanis meg a járathoz, utazási osztálytól függően 3-5 százalék közötti azok aránya, akik valamilyen ok miatt nem jelennek meg az beszállításnál.
A „Meals On Board System” nevű rendszer utazási osztályra lebontva kapja meg a várható utasszámot minden egyes járatra, az adatokat az indulás előtti 20. percig folyamatosan frissítik, így rendkívül pontos becslés adható arról, hogy mennyi utasra lehet számítani és a kiszolgálásukra mennyi étel alapanyagát kell beszerezni, majd ezekből a fogásokat elkészíteni és a fedélzetre szállítani.
Az első három hónap adatai szerint a cateringhez fűződő tevékenység során 63 százalékkal kevesebb ételhulladék keletkezett. A leginkább szembetűnő változás az interkontinentális járatokon látszik, ahol 2,5 adaggal kevesebb ételhulladék keletkezik járatonként. Ez éves szintre és a teljes járathálózatra vetítve 111 tonnát jelent, ennyi étel elkészítése és hulladékká válása spórolható meg.
A KLM már dolgozik azon, hogy a catering szolgáltatások mellett a járatüzemeltetés és gépkarbantartás területén is szélesebb körben alkalmazzon mesterséges intelligenciát.
Marjan Rintel, a KLM vezérigazgatója az mondta:
A digitális technológiába való befektetés kiemelt fontosságú a KLM számára, a mesterséges intelligencia segítségével a járatüzemeltetés a mainál sokkal hatékonyabb és fenntarthatóbb lehet. Erre jó példa az ételpazarlás csökkentésében elért eredmény is.