A kávéházi kultúra újjáéledése a 90' évek végén kezdődött, előbb kisebb hazai szereplők, mint a Semiramis élesztették újra a valaha a városi élet központjának számító kávéházak hagyományát, majd idővel a nemzetközi nagy hálózatok - California Coffee, Starbucks, McDonald's, Costa - figyelmét is felkeltette az itteni, egyre pezsgőbb kávéházi élet. Ugyanakkor a Gloria Jean's Coffee itteni kudarca is megmutatta, hogy önmagában a nagy név Budapesten nem feltétlenül adja el a kávét. A magyar kávéházba járók ínyencek: értékelik a hagyományos, hazai ízeket, termékeket. Így az utóbbi években egyre-másra nyíltak a kézműves vagy "ínyenc" kávézók, ahol a betérők olyan kávét kaphattak, amit máshol nem, másfelől egyre több olyan kis kávézó nyílt, amelyik bebizonyította, hogy minőségi pékáru és a minőségi kávé összepárosítása mekkora siker lehet.
A Nyugatinál kinyitott BITE bakery café három éves próbaüzeme bebizonyította, hogy a BITE népszerű a magyar piacon. Időközben az üzleti modellük is kikristályosodott és készen állnak arra, hogy várhatóan több tucat BITE pékség-kávézó nyíljon immáron országszerte. Ezért hálózatépítésbe kezdtek, és hamarosan Debrecenben, Szegeden és Kecskeméten nyithatnak újabb kávézókat.
Forrás: Turizmus Online