Péterfi Liza álnéven nyert egy grafikus a Bortársaság címkepályázatán

Még februárban számolt be arról a Kreatív, hogy a Bortársaság címkepályázatot hirdetett Káli Balázs boraira, akinek termékeit tavaly emelte be szortimentjébe a társaság. Nem gondoltuk volna egy pillanatig se, hogy egy ilyen pályázaton komolyan vicces események is történhettek, de hát az élet a legjobb forgatókönyvíró. 

Történt ugyanis, hogy Káli borainak korábban Nemes Péter grafikus készített címkéket, amikor pedig a borászon keresztül értesült a pályázatról, úgy döntött, hogy nem saját nevén, hanem hat különböző álnéven ad be pályamunkákat.

A hat pályázatából négy került be a hatos döntőbe, tehát a grafikus 66 százalékban saját maga ellen versenyzett. A Bortársaság honlapján megjelent vele egy interjú, amiben elmondta: "Az identitásaimat gyerekbarátaim és -ismerőseim ihlették. Így az ő személyiségüket figyelembe véve, egymással szöges ellentétben álló címketervekkel rukkolhattam elő és az ő nevüket használtam az email címek elkészítéséhez is. Olyannyira sikerült azonosulnom velük, hogy miközben a pályázati szövegeket írtam, az ő hangjukon fogalmaztam meg a tervekhez csatolandó leírásokat. Egyébként hatból négy lányok, kettő fiúk neve alatt futott."

Mint mondja, épp a 75-ös trolin utazott, amikor kapott egy e-mailt az egyik alteregója, Péterfi Liza címére, amelyben a telefonszámát kérték. Amikor felhívták, Péterfi Lizaként, de - nyilvánvalóan - férfihangon mutatkozott be. Hamza Gergely, a Bortársaság kommunikációs szakértője volt a vonal túloldalán, aki persze elnevette magát, majd röviden ennyit mondott: "Hát akkor Liza - vagy hogyan is szólíthatlak - gratulálok, mert a közel 100 pályázó közül a te címketerved nyert." 

A nyertes címkékről Nemes kifejtette, azokon a "szentbékkállai Fekete-hegy jellegzetes présházait rajzoltam meg, a különböző borfajtákhoz más-más színösszeállítást alkalmazva. Az én szememben az lebegett mindvégig, hogy egy nagyon színes, játékos címkecsaládot hozzak létre".

A hat, döntőbe jutott munkát itt nézhetik meg az érdeklődők.

Forrás: Élelmiszer Online


Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon

Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon  

Magyarországon is egyre többen keresik a könnyed, mégis gazdag ízélményeket nyáron – és ebben a sashimi kultúrája kulcsszerepet játszik.
Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban

Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban 

Megállhat a magyar szőlőtermesztés visszaesése, de a klímaváltozás jelentős károkat okozhat az ültetvényekben.
Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.
Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program

Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program 

Mert fontosnak tartják, hogy áruházaik térségében lévő termelők, a kis- és középvállalkozások termékei felkerülhessenek az áruházaik polcaira.
A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól

A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól 

Az új helyszín a Gesztenyéskertben, a legendás Nagyvendéglő épületében kapott otthont – új arculattal, friss kínálattal, de a már jól ismert „czinieles” vendégszeretet szellemében.
Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában

Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában 

A gasztronómiai és kulturális piac felfedte első négy éttermét.
Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait

Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait 

Kihirdették 2025. évi Országos Borverseny győzteseit.
Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál

Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál 

Fél évszázad az autópálya mentén – 50 éves az M7 Bisztró.
Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz

Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz 

323 balatoni étterem, strandbüfé, termelői piac, kávézó, kultúrbisztró, kézműves hamburgerező és pékség – egyetlen kisméretű kiadványban.
Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak

Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak 

Megjelent a rendelet, és már hatályba is lépett.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.