A Vidékfejlesztési Minisztérium ( rendeletmódosítási terve kizárja a szakmai szervezeteket a bormarketing program kialakításából és annak ellenőrzéséből. Annak ellenére tervezi ezt a VM, hogy 2006-ban ennek ellenkezőjéről kötöttek megállapodást az akkori agrárminiszterrel.
A szakmai szervezetek legfőbb kifogásuk a vidékfejlesztési tárca alá tartozó Agrármarketing Centrum (AMC) meghatározóvá tétele, az állami marketingszervezetet ugyanis alkalmatlannak tartják a bormarketing-feladatok ellátására. Nagyobb szerepet szánna a vidékfejlesztési tárca az AMC-nek a borászok befizetéseiből feltöltött közösségi bormarketing-alap felhasználásában – derül ki a VM rendeletmódosítási tervezetéből. Az előterjesztés szerint a jelenleg hétfős Bormarketing Bizottságot – amely a marketingprogramok szakmai elbírálásáért felelős – 11 tagúra bővítenék.
A tagokból tíz főt a miniszter jelölne, a fennmaradó helyet pedig az AMC igazgatója töltené be, aki egyben a bizottság titkára is. Már ezt jogilag összeférhetetlennek tartják a szakmai szervezetek, ugyanis így ugyanaz a szereplő fogalmazná meg a szakmai feladatokat, venne részt a döntéshozatalban, kötné meg a szerződéseket, és ellenőrizné a végrehajtást. (forrás: Agromonitor / Kapospont)