Bár a szakítás tényét alátámasztó Starbucks sajtóközlemény határozottan úgy fogalmaz: a tárgyalások részleteit nem kívánják a nyilvánosság elé tárni, a Kraft tárgyilagosnak tűnő, de némi indulatot sejtető válaszközleményében leszögezi: semmi akadályát nem látja a szerződés felbontásának, de csak akkor, ha az ezzel őt érő üzleti veszteséget a Starbucks ellentételezi. Ennek összegszerűsége nyilvánvalóan kétoldalú megállapodás kérdése, de sokat sejtet, hogy a Kraft közleményében kiemeli, évi 48 milliárd dolláros árbevételéből egy milliárdot köszönhet az olyan ikonná vált márkáknak, mint a Oreo, Nabisco és LU keksz, Milka és Cadbury csokoládét, a Trident rágógumi, Jacobs és a Maxwell House kávék vagy a Philadelphia krémsajtok.
A Kraft közleményére reagálva a Starbucks sajnálatosnak nevezte, hogy ilyen mélységig nyilvánosság elé került az ügy, és némi sértődött felhangot sem nélkülözve nyomatékosítja, a 12 évvel ezelőtt aláírt szerződés megfelelő biztosítékokat tartalmaz a felek számára, és annak megfelelően fognak eljárni a szerződés megszüntetésekor.
A Starbucks döntése azért okozott meglepetést, mert a tavalyi évben épp bővült az együttműködés, melynek keretében akkor a Starbucks® Coffee termékek terítését kiterjesztették Franciaországra és Németországra is.