Május 15-17. között mutatkoztak be a magyar borok a legjelentősebb európai borágazati rendezvényen, a ProWein Düsseldorfon. Az Agrármarketing Centrum (AMC) által szervezett közösségi standon 36 magyar borászat 264 féle bora kapott helyet, a nemzetközi és magyar szakértők pedig mesterkurzusokon mutatták be a jellegzetes magyar fajtákat, a magyar borok egyediségét és sokféleségét.
A ProWein Düsseldorf a bor- és szeszesitalágazat legjelentősebb szakvására, az egyetlen olyan kiállítás Európában, ahol a legtöbb borkereskedő, borszakíró, importőr és borban érdekelt influencer is jelen van. A kínálatban egyszerre jelenik meg a csúcsminőség és a kedvező árú italok választéka, a borászati és a kevert italok eszközei, továbbá a szolgáltatói szektor. A 25 sikeres vásári évre visszatekintő kiállítás nemzetközi elismertségét jelzi, hogy 2022-ben 62 ország 5700 kiállítója vett részt, és több mint 38 ezer szakmai látogatót vonzott 145 országból. Hazánk idén 17. alkalommal vett részt a kiállításon.
A mesterkurzusok között a magyar borvilágot átfogóan bemutató előadásokkal találkozhattak az érdeklődők, akik megkóstolhatták hazánk egyedi fajtáit, izgalmas borstílusait. Külön átfogó kurzus foglalkozott az illatos fehérektől kezdve, az olaszrizlingen és a furminton át a kadarkáig. Emellett kiemelt szerepet kapott a Tokaji Aszú, a Villányi és a Balatoni borvidék, a kékfrankos, a száraz furmint, a pezsgők és habzóborok is. Az előadók között olyan nemzetközi szaktekintélyek kaptak helyet, mint Elizabeth Gabay, Caroline Gilby és Peter McCombie Master of Wine-ok, Mészáros Gabriella, Horkay András és Kristian Kielmayer nemzetközi borakadémikusok, valamint Szik Mátyás háromszoros magyar bajnok sommelier.
Forrás: Agrármarketing Centrum / Turizmus Online