Villány és Tokaj itthon a legnépszerűbb

A Borászportál internetes bormagazin által 2011 őszén készített közel 4000 fős online kutatás a borfogyasztási és borvásárlási szokásokat mérte fel. Hazánkban első ízben készült ilyen átfogó vizsgálat az internetező borfogyasztókról, így fontos eredményekkel szolgált a preferenciáikról, szokásaikról.

A kérdőívet kitöltők közül az került a mintába, aki felnőtt korú borfogyasztóknak vallotta magát. Váratlan volt a női válaszadók túlsúlya (~60%), valamint kiemelendő a felsőfokú végzettséggel rendelkezők magas aránya (43%).

A kutatás legfontosabb megállapítása minden bizonnyal az, hogy az online borfogyasztók – a várakozásoknak megfelelően – igényesebbek, ugyanakkor közöttük is a legtöbben „átlagos” borfogyasztónak tekinthetők.
A válaszadók igen gyakori fogyasztónak vallották magukat: 10% naponta, 50% legalább hetente iszik bort!

Leginkább otthon (~80%) vagy vendégségben (~60%) fogyasztanak, amellyel összefügg az, hogy közel 50% saját fogyasztásra, 20% vendégvárásra vesz bort leggyakrabban.

Nem meglepő módon a száraz bor megítélése a legszélsőségesebb. A válaszadók több mint 40%-a ezt preferálja leginkább, és közel ugyanennyien említették utolsó helyen. Elmondható, hogy a könnyedebb borok népszerűbbek. A válaszadók legnagyobb arányban vörösbor pártiak (~50%), és ők inkább kedvelik ugyan a száraz bort – de az érték náluk is 50% alatt van!
Megfigyelhető, hogy a borok iránt nyitottabbak inkább férfiak, nagyobb városban élnek, felsőfokú végzettséggel és magasabb jövedelemmel rendelkeznek. Ők nagyobb arányban kedvelik mindegyik borfajtát (vagyis mind a fehér, mind a rosé, mind a vörösbort), a száraz borokat, valamint több szempontot mérlegelnek vásárlásaik során, illetve a szuper- és hipermarketek helyett más beszerzési helyeket preferálnak.

A borvidékek közül kiemelkedő Villány, Eger és Tokaj népszerűsége, de erős negyedik és ötödik helyet szerzett Badacsony és Szekszárd, amelyet Dél-Balaton és a Balaton-felvidék követnek.

A magyar internetező borkedvelők főként az 1000-2000 forint közötti borokat vásárolják, de jelentős még az 500-1000 forintos palackár választása is. Meglepő, hogy a válaszok alapján az átlagosan kifizetett palackár 1400 forint körül volt. Leggyakrabban szuper- és hipermarketben szerzik be a borokat. (forrás: Borászportál, Gazdasági portál)


Már lehet nevezni a Chaine Ifjúsági Szakácsverseny nemzeti válogatójára

Már lehet nevezni a Chaine Ifjúsági Szakácsverseny nemzeti válogatójára 

Hazai pályán játszható világverseny a tét.
Paradicsomfürdő, narancsok csatája vagy omlett 1500 tojásból

Paradicsomfürdő, narancsok csatája vagy omlett 1500 tojásból 

Gasztrofesztiválok a nápolyi pizza hagyományán át az ízig-vérig mexikói fiesztáig, a rovaroktól a szelleműzésig.
Megújult az egyik legrégebbi hazai márka - fókuszban a természetesség

Megújult az egyik legrégebbi hazai márka - fókuszban a természetesség 

1924-ben jegyeztették be a Globus márkanevet a vállalat zöldség- és gyümölcskonzervjeire. A jeles évfordulót különleges új külsővel ünneplik: új, egészséges terméküket most vezetik be a piacra.
Elengedés, finomítás, felkészülés: ez vár a vendéglátóiparra a közeljövőben

Elengedés, finomítás, felkészülés: ez vár a vendéglátóiparra a közeljövőben 

Mi vár a vendéglátóiparra 2024-ben? Bár jósgömbünk nincsen, a kurrens vendéglátóipari és gazdasági folyamatok, valamint a rendelkezésre álló adatok alapján tudunk prognosztizálni bizonyos trendeket.
Betiltották az energiaitalok forgalmazását kiskorúak számára

Betiltották az energiaitalok forgalmazását kiskorúak számára 

Nem nálunk, hanem Romániában szavazta meg az ottani képviselőház az erről szóló törvénytervezetet.
MVI-konferencia a SIRHA-n

MVI-konferencia a SIRHA-n 

A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) konferenciát szervez a szakmának a SIRHA kiállítás nyitónapján.
Kezdődik az asztalfoglalás a jubileumi Országos Étterem Hétre

Kezdődik az asztalfoglalás a jubileumi Országos Étterem Hétre 

Március 7. és 24. között országszerte 177 étterem várja a vendégeket, akiknek figyelméért fix, rendkívül előnyös árú, válogatott menüsorokkal versengenek.
Ellopták a showt a balatoni fagylaltok

Ellopták a showt a balatoni fagylaltok 

A legnagyobb tömeg  nem a külföldi standok előtt, hanem egy balatoni fagylaltot kínáló kerékpáros hűtőkocsi körül alakult ki az Utazás+ kiállítás első napján.
Jelentkezhet a S.Pellegrino Young Chef Academy versenyre

Jelentkezhet a S.Pellegrino Young Chef Academy versenyre 

A S.Pellegrino nemzetközi megmérettetésére 2024. február 21-től lehet jelentkezni.
Ezek a borok kapták a "Debrecen város bora 2024" címet

Ezek a borok kapták a "Debrecen város bora 2024" címet 

Debrecen városa a Debreceni Borozó bor-és gasztronómiai magazinnal együttműködve választja ki azokat a borokat, melyek érdemesek a kitüntető címre.

Interjú

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.
Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban

Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban 

Korábban írtunk már a ZAZIE „újragondolatlanul” merész, hamisítatlan magyar konyhájáról - de nem lehet szó nélkül elmenni Nagy Gergő szemet gyönyörködtető tányérdesszertjei mellett sem.