"A valósággal az a gáz, hogy nincsen hozzá háttérzene"

Mondja a híres underground zenekar. Jó hír, hogy lehet hozzá készíteni. És bizonyítottan értéknövelő, fogyasztásösztönző hatással bír - derült ki egy MSZÉSZ szekcióülésen.

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének jogi- és adóügyi szekciójának előadójaként az Artisjus képviseletében dr. Filák Mária és partnerük, a Mood Media képviseletében Nagy Réka tájékoztattak együttműködésük részleteiről. Az Artisjus és a Mood Media közös érdeke, hogy a szerzők dalait minél több helyen, minél többször játsszák, a szolgáltató pedig testre szabottan tudja megtervezni egy-egy szálloda, étterem, üzlet, stb. számára azt a zenei csomagot, amely többletélménnyel ajándékozza meg a vendéget, vevőt.

Nagy Réka említett egy kísérletet, mely során ugyanabban az étteremben, ugyanazt az ételt 20 százalékkal drágábbnak pozícionálta a vendég, ha klasszikus zene szólt az elfogyasztása közben mint amelyikhez nem volt zene. Az Artisjus öt éve 7-8 háttérzene szolgáltatóval működik együtt, közülük a Mood Media az, amelyiket a legfegyelmezettebb adatszolgáltatónak tartja. Az Artisjus és a Mood Media közötti szerződés értelmében, az utóbbi szolgáltatását megrendelők, akár 50 százalékos kedvezményt kaphatnak a szerzői jogdíjakból - hívták fel a figyelmet.

Több szállodás szakember jelezte, hogy az Artisjus nem veszi figyelembe a szállodai szakmára jellemző sajátos különbségeket, így fordulhat elő, hogy egy vidéki 3 csillagos 25 szobás ház többszörösét fizeti a jogdíjnak, amelyet a négycsillagos száz szobás budapesti hotel fizet. Filák Mária elmondta, az MSZÉSZ kezdeményezésére 2-3 éve napirenden van egy reform kidolgozása, hogy miként tudják, differenciálni a hoteleket, hogyan tudnak csomagokat kialakítani a közös helyiségek alapján, ahol szól a zene. Ehhez Filák a szövetség tagjainak aktív együttműködését kéri.

Salamon András, ügyvéd arra hívta fel a szállodák figyelmét, hogy afüggetlen jogkezelő cégek váratlan díjbekérő felszólításait nyugodtan hagyják figyelmen kívül, hiszen a követelés csak akkor jogos, ha a céggel előzetesen leszerződött a hotel. A gyakorlat azt mutatja, hogy a szállodák sok esetben kapnak úgy is díjbekérőt, hogy nem szerződéses partnerei ezeknek a szolgáltatóknak. Ha pedig egy ilyen cég a bírósághoz fordul, hogy valamelyik szálloda jogdíj fizetés nélkül játszotta le valamely szellemi tulajdonát képező filmet vagy zeneszámot, azt tudnia is kell bizonyítani - hangsúlyozta a jogász.

Forrás: Turizmus Online


Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.