"A valósággal az a gáz, hogy nincsen hozzá háttérzene"

Mondja a híres underground zenekar. Jó hír, hogy lehet hozzá készíteni. És bizonyítottan értéknövelő, fogyasztásösztönző hatással bír - derült ki egy MSZÉSZ szekcióülésen.

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének jogi- és adóügyi szekciójának előadójaként az Artisjus képviseletében dr. Filák Mária és partnerük, a Mood Media képviseletében Nagy Réka tájékoztattak együttműködésük részleteiről. Az Artisjus és a Mood Media közös érdeke, hogy a szerzők dalait minél több helyen, minél többször játsszák, a szolgáltató pedig testre szabottan tudja megtervezni egy-egy szálloda, étterem, üzlet, stb. számára azt a zenei csomagot, amely többletélménnyel ajándékozza meg a vendéget, vevőt.

Nagy Réka említett egy kísérletet, mely során ugyanabban az étteremben, ugyanazt az ételt 20 százalékkal drágábbnak pozícionálta a vendég, ha klasszikus zene szólt az elfogyasztása közben mint amelyikhez nem volt zene. Az Artisjus öt éve 7-8 háttérzene szolgáltatóval működik együtt, közülük a Mood Media az, amelyiket a legfegyelmezettebb adatszolgáltatónak tartja. Az Artisjus és a Mood Media közötti szerződés értelmében, az utóbbi szolgáltatását megrendelők, akár 50 százalékos kedvezményt kaphatnak a szerzői jogdíjakból - hívták fel a figyelmet.

Több szállodás szakember jelezte, hogy az Artisjus nem veszi figyelembe a szállodai szakmára jellemző sajátos különbségeket, így fordulhat elő, hogy egy vidéki 3 csillagos 25 szobás ház többszörösét fizeti a jogdíjnak, amelyet a négycsillagos száz szobás budapesti hotel fizet. Filák Mária elmondta, az MSZÉSZ kezdeményezésére 2-3 éve napirenden van egy reform kidolgozása, hogy miként tudják, differenciálni a hoteleket, hogyan tudnak csomagokat kialakítani a közös helyiségek alapján, ahol szól a zene. Ehhez Filák a szövetség tagjainak aktív együttműködését kéri.

Salamon András, ügyvéd arra hívta fel a szállodák figyelmét, hogy afüggetlen jogkezelő cégek váratlan díjbekérő felszólításait nyugodtan hagyják figyelmen kívül, hiszen a követelés csak akkor jogos, ha a céggel előzetesen leszerződött a hotel. A gyakorlat azt mutatja, hogy a szállodák sok esetben kapnak úgy is díjbekérőt, hogy nem szerződéses partnerei ezeknek a szolgáltatóknak. Ha pedig egy ilyen cég a bírósághoz fordul, hogy valamelyik szálloda jogdíj fizetés nélkül játszotta le valamely szellemi tulajdonát képező filmet vagy zeneszámot, azt tudnia is kell bizonyítani - hangsúlyozta a jogász.

Forrás: Turizmus Online


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?