A jelenlegi helyzetben 10-20 ezer forint megtakarítás is sokat jelent

Ezt egy balatoni szállodás állítja, akivel annak kapcsán ülünk le beszélgetni, hogy végigvegyük, a pandémia tépázta helyzetben hol tart most belülről nézve a szállodai szektor.

Amit először érdemes tisztázni, és pontos, jól értelmezhető, világos üzenetként el kell juttatni mihamarabb a vendégkörnek, ha majd végre feloldják a korlátozásokat, és nyithatnak, hogy idén ne reméljék az olcsó, akciós árakat. Miért? Ennek több oka van.

 

Vendég nincs, a szolgáltatók viszont havonta benyújtják a számlát

A fő gond, hogy egy üres háznak is vannak költségei, méghozzá nem is kevés. Itt van mindjárt a használatban lévő szoftverek hada: szállodai, éttermi, online check in, hírlevél rendszer. Aztán az online kasszák díja, online marketing szolgáltatások díja, weboldal üzemeltetés, foglalómotor, artsjus jogdíjak, bérleti díj, tanácsadók, jogász, könyvelési díj, biztosítás, különféle karbantartási díjak, közüzemi számlák, tagdíjak a szakmai szervezeteknek és így tovább.

Felsorolni sem kevés, olyan bőséges a lista, és ebben még nem szerepel a bérköltség a személyzetnek, ami szintén jelentős kiadás egy nem működő szálloda esetében.

Éhbérre sem elég

A megkérdezett szakember azt mondja, igen, valóban kaptak bértámogatást az alkalmazottakra – 50 százalékot, mint bárki más -, csak a fő gond, hogy ott van ez esetben a 100 százalékhoz a másik 50 százalék, amit ki kéne termelni – sok hónapja a semmiből. 

Háza különben azon ritka szállodák közé tartozik, ahol a 20 alkalmazottból nem küldtek el senkit, és továbbra is 8 órában fizetik a munkavállalókat, bár az nem világos, hogy meddig.

A beszállítók, szolgáltatók biztos nem Róbert bácsi leszármazottai

A fő gond, vázolja jelenlegi helyzetüket a szállodatulajdonosnő, hogy a beszállítók – tisztelet egy-két kivételnek – mintha nem e világon élnének: legtöbbjük idén árat emelt (10-15 %), és erről év elején levélben értesítik az éppen vendégeket egyáltalán nem fogadó, vagyis nulla bevétellel rendelkező szállodás partnereiket. Az egyik az euró árfolyamával magyarázza az áremelést, a másik a megnövekedett fogyasztói igényeket okolja (higiéniás cégek, tisztítószerek forgalmazói), a harmadik csoportba tartozók nem is magyarázzák meg tettük okát. Kevés lojális cég van köztük,- és ezek közé inkább a kisebbek tartoznak, a multik a külföldön lévő tulajdonosi döntéssel takaróznak. 

Ráadásul pontosan tudják, ha mondjuk egy szállodai szoftveres céggel egy ház felmondja most a szerződést, akkor, amikor újraindul a ház, simán bevasalják a rendszer felállási díjat, vagyis ott van a csőd szélén tántorgó szállodás, ahol a part szakad.

Próbálkozások, gyenge kísérletek

Beszélgetőpartnerem azt mondja, lassan vége annak a listának, ami a spórolás lehetséges módozatait tartalmazza. Pedig próbálkoztak már mindennel. Könyörgő levél küldése az emelést bejelentő szolgáltatóknak, beszállítóknak, a helyzet ecsetelése a mobilszolgáltatónak (10-12 %-os késedelmi kamatot számítanak fel egy-egy, nem időben történő befizetés esetén), sőt, ételkiszállítással is megpróbálkoztak már – de az emberek általában nem szállodák konyháiról rendelnek maguknak főtt ételt, hanem  inkább éttermi kiszállításában bíznak.

Ők messziről kerülik a hitelmoratórium csapdáját is, mert, mint mondja a kérdezett, lehet, hogy elsőre csábító nem fizetni a részletet, azonban a futamidő növekedésével együtt megugrik a kamat összege is – érdemes számolnia annak, aki nem fizet időben részleteket a banknak. Inkább a Széchenyi-hitelkártya programban hisznek, abban bízva, ha azt megkapják, talán el tudnak evickélni addig, amíg feloldják végre a korlátozásokat, és érkezhetnek foglalások pihenő vendégeknek, nemcsak üzleti utazóknak.

Nyitás? Talán nem kell arra várni, hogy piros hó esik

Nemrégiben a hazai média is hírt adott arról, Európa különböző országaiban piros hó esett. Nálunk szerencsére nem, és remélhetőleg nem kell addig várnia a már nagyon vágyott újranyitásra, hanem előbb feloldják a korlátozásokat. Mikor? Erre a kérdésre természetesen ma még senki sem tudja a pontos választ.

Csak annyit tud tenni egy-egy szállodás az ügy érdekében, hogy többféle variációra készül fel: mit tesznek majd, ha részleges nyitást engedélyeznek, és mi történik náluk, ha végre teljesen nyitva lehet majd a ház? Nyárra, remélhetőleg, mindenképp. Addig pedig ki kell bírniuk a rájuk mért csapásokat.

Hogy hogyan, arra ma még keveseknek van pontos túlélő terve.

 

 

 

 

 

 

 

 

Forrás: Turizmus Online


Márkaváltás Budapesten: Hard Rock Hotel volt, Pullman lett

Márkaváltás Budapesten: Hard Rock Hotel volt, Pullman lett 

A tulajdonosi kör azonos maradt, a brand azonban változott.
Egy 12. századi kolostor, mely szállodaként született újjá

Egy 12. századi kolostor, mely szállodaként született újjá 

A tervezők célja az volt, hogy a felújítás során megőrizzék a hely "rusztikus egyszerűségét".
Csődbe ment a magyar származású nagyvállalkozó - eladják bécsi luxusszállodáját

Csődbe ment a magyar származású nagyvállalkozó - eladják bécsi luxusszállodáját 

Meghirdetik eladásra Bécs egyik legimpozánsabb luxusszállodáját, a számos magyar vonatkozással rendelkező Park Hyatt Vienna hotelt.
Megnyílt Sárváron Magyarország legújabb ötcsillagos szállodája

Megnyílt Sárváron Magyarország legújabb ötcsillagos szállodája 

A Melea - The Health Concept az ország legújabb egyedi, holisztikus, egészségfókuszú koncepciójú szállodája.
Duplázott és nemzetközi brandekkel erősít a magyar szállodaüzemeltető

Duplázott és nemzetközi brandekkel erősít a magyar szállodaüzemeltető 

Megduplázta árbevételét 2023-ban a Hotel & More Group független szállodaüzemeltető, mely cégcsoport a következő években nemzetközi hotel brandekkel is erősít.
Szállodai nagyláncok előrejelzése: a csúcsévre még várni kell

Szállodai nagyláncok előrejelzése: a csúcsévre még várni kell 

A turizmusban érdekelt nagyvállalatok szerint 2024 nem a csúcsév lesz a szegmensben, az utazási láz Amerikában a pandémia előtti szinten tetőzött, és innen már csak szűk ösvény vezet felfelé.
Accor-jelentés 2023-ról: növekedés nemzetközi szinten, a magyar piacot is beleértve

Accor-jelentés 2023-ról: növekedés nemzetközi szinten, a magyar piacot is beleértve 

A világ vezető szállodaipari csoportja közzétette 2023-as évre vonatkozó pénzügyi eredményeit.
Budapesti kiállításon debütál a hazai sztárdesigner új kollekciója

Budapesti kiállításon debütál a hazai sztárdesigner új kollekciója 

Budapesten, a Bútor, Lámpa, Lakástextil kiállításon állítják ki Varró Zoltán comói palotába tervezett tapétáit.
Itt épülnek jelenleg az ország legdrágább szállodái

Itt épülnek jelenleg az ország legdrágább szállodái 

A fővárosban járva egyre több helyen tűnnek fel az utóbbi években szállodafejlesztések, melyek között meglehetősen sok a látványos, felsőkategóriás hotel.
Beköltözött a tavasz a JAB Villa bemutatótereibe

Beköltözött a tavasz a JAB Villa bemutatótereibe 

És mivel megérkezett – be is mutatja a JAB magyarországi csapata, Bakody Katalin vezetésével a tavasz jegyében készült, csodaszép, friss Chivasso, JAB és Gardisette tavaszi kollekcióit üzleti partnereiknek.

Interjú

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.
Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban

Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban 

Korábban írtunk már a ZAZIE „újragondolatlanul” merész, hamisítatlan magyar konyhájáról - de nem lehet szó nélkül elmenni Nagy Gergő szemet gyönyörködtető tányérdesszertjei mellett sem.