„Accor Professions Challenge” – a 2013-as év győztesei

Az Accor emberi erőforrásokért felelős részlege minden évben megrendezi az „Accor Professions Challenge” nevű, a csoport fiatal tehetségei számára dedikált szakmai versenyt. A jelöltek, akiket országonként és régiónként választottak ki a júliustól decemberig tartó időszakban, 2 korcsoportra osztva versenyezhetnek a 19-22 éves és a 23-25 éves korosztályban.

Ők jelenleg vagy a csoport valamely szállodájának alkalmazásában állnak vagy gyakornoki szerződéssel dolgoznak a szállodaláncnak. A döntősök, akiket a szállodaipari szakmabeliek és emberi erőforrás menedzserek alkotta zsűri kiválasztott, különböző tipusú versenyeken kell, hogy részt vegyenek saját szakterületükön belül, legyen az recepciós, felszolgáló, szakács vagy bártender.

Evelyne Chabrot, az Accor emberi erőforrások részlegének vezetője ezt mondta: „Az „Accor Professions Challenge” verseny egy hatékony módja, hogy kiemeljük fiatal tehetségeinket és bemutassuk a 4 legfontosabb szakmát, amit a versenyzők képviselnek. Innováció, motiváció és a teljesítmény az Accor csoport legfontosabb értékei, amelyeket ez a verseny is támogat. Ez egy gazdagító emberi kaland, amely a munkavállalóink közötti kapcsolatokat is ösztönzi.”

30 országból 76 résztvevő (Európából, Afrikából, a Közel-Keletről, A Csendes-óceáni térségből és Amerikából*) vett részt a 11. alkalommal megrendezett versenyen. A verseny által a jelöltek, akik a gazdaságostól a luxus hotelig mindenféle hotelben dolgoznak, összemérhetik tehetségüket, tapasztalatokat szerezhetnek és megoszthatják tudásukat.

A nemzetközi versenyen az Accor csoport magyar és szlovák szállodáiban dolgozó fiatalok is részt vettek : a recepciós megmérettetésben Leányvári Dóra (Ibis Budapest Heroes Square) és Magos Barbara (Novotel Budapest Danube), az éttermi kategóriában Téglás Dániel (Novotel Budapest City) és Kovács Erik (Mercure Bratislava Centrum).

A döntő utáni napon, január 14-én Saint-Cloudban, a Lycée des Métiers de I’Hotellerie Santos Dumont és a Mercure Paris Centre Tour Eiffel épületében adták át a 8 győztes díját. A díjakat Sébastian Bazin, az Accor elnök-vezérigazgatója, Sven Boinet, a csoport ügyvezető igazgatója, Evelyne Chabrot, az emberi erőforrásokért felelős igazgató és Magali Laurent, a nemzetközi mobilitásért és tehetséggondozásért felelős igazgató adták át.

A 2013-as év „Accor Professions Challenge” győztesei:

A főzés kategóriában, amely két részből állt:
A főfogás és a díszítés: „Technikai megvalósítás és találékonyság: egy egyedi és személyre szabott recept megalkotása a listán található hozzávalók felhasználásával”
Előétel: „Kreativitás és gyorsaság: egy saját recept kitalálása a kosárban található hozzávalók felhasználásával”

19-22 év közöttiek kategóriájában: Eren AYBEK (Novotel Munich Airport – Németország)
23-25 év közöttiek kategóriájában: Samuel BILLSON (Mercure Southgate Exeter – Egyesült Királyság)

A felszolgálók kategóriájában:
„Teríték, kiszolgálás és tanácsadás: az étkészlet egyes elemeinek kiválasztása és az asztal megterítése. A vendégek köszöntése, figyelem felhívása a hotel éttermének menükínálatára és tanácsadás a választott ételekhez vonatkozóan.”
19-22 év közöttiek kategóriájában: Joep SONDEIJKER (Sofitel Legend The Drand Amsterdam – Hollandia)
23-25 év közöttiek kategóriájában: Charna SPINK (Mercure Banbury Whately Hall – Egyesült Királyság)

A bártenderek kategóriájában:
„Agilitás, gyorsaság és eredetiség: egy véletlenszerűen húzott koktél elkészítése a Nemzetközi Bártender Egyesület receptjei közül, majd pedig egy saját koktél elkészítése.”
19-22 év közöttiek kategóriájában: Matthieu DEMAZURE (Novotel London Tower Bridge – Egyesült Királyság)
23-25 év közöttiek kategóriájában: Primoz PROSEN (Sofitel Legend The Grand Amsterdam – Hollandia)

A recepciósok kategóriájában:
„Értékesítés és üdvözlés: a vendég üdvözlése, a bejelentkezés intézése, hűségprogram ajánlása, a hotel szolgáltatásainak bemutatása, a portaszolgálat kérdéseinek megválaszolása.”
19-22 év közöttiek kategóriájában: Olesya CHEREPAN (ibis Moscow Paveletskaya – Oroszország)
23-25 év közöttiek kategóriájában: Veronica May Alcantara MAYO (Grand Mercure Roxy Singapore – Szingapúr)

*A 2013-mas versenyen 30 ország képviselői, köztük Magyarország vettek részt: Ausztrália, Ausztria, Belgium, Brazília, Kambodzsa, Kanada, Kína, Kolumbia, Franciaország, Németország, Magyarország, India, Indonézia, Olaszország, Japán, Luxemburg, Marokkó, Új-Zéland, Lengyelország, Szingapúr, Szlovákia, Spanyolország, Svájc, Thaiföld, Hollandia, Törökország, az Egyesült Királyság, az Egyesült Arab Emírségek és Vietnam.
A résztvevő márkák: ibis, Mercure, Novotel, Mgallery, Grand Mercure, Pullman, Sofitel.


Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.
Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.