Az Accor csoport egy évvel ezelőtt indította útjára az 56 országot, 1,600 szállodát érintő márkamegújító stratégiáját, aminek keretein belül economy szállodáitegy, 3 márkából álló megabrandbe integrálta, Ibis, Ibis Styles (korábbi All Seasons) és Ibis Budget (korábbi Etap) néven. Ahárom, más-más igényeket kielégítőeconomy márkaegyértelműbb, következetesebb, erősebb, ami jelentősen növeli az egyes márkák ismertségét és növekedési potenciálját.
„Az Accor új economy márkastratégiájának kiinduló pontja a folyamatosan változó életstílusok és fogyasztási szokások, elvárások. Ma már a fogyasztók modern, stílusos, szociális és környezeti szempontból felelős márkákat várnak el minden szektorban. A fogyasztók megnyeréséhez a márkaélménynek meg kell felelnie az új érzelmi és érzékszervi elvárásoknak, ideértve a szállodaipari economy szegmenst is.” mondta Király Zoltán az Accor magyarországi marketingigazgatója.
A megújulás nem csak a márkák integrálását, de vadonatúj megjelenést és arculatot is eredményez az Ibis szállodák számára. Ennek munkálatai 2012. szeptember végére már a globális hálózat 65%-ban (1040 hotelben) befejeződnek, köztük az 5 magyarországi Ibis hotelben. A stratégia célja, hogy a fogyasztók utazási igényeihez igazodva megváltoztassa a hagyományos, alacsonyabb árfekvésű hotelek koncepcióját és kielégítse a vendégek minden kényelmi és esztétikai igényét.
Az Accor csoport 2012-ben végzett átfogó, főleg üzleti utazásokra fókuszáló kutatásából nyilvánvalóan kiderült, hogy a szállóvendégek legfontosabb szempontja a fekvőhelyük kényelme. Hogy eleget tegyen ennek az igénynek, az Ibis megalkotta forradalmi Sweet Bed koncepcióját. Ennek kialakításában számos orvos és kutató vett részt, hogy a legmagasabb szintű kényelmet és nyugalmat biztosítsa vendégeinek. Magyarországon az 5 Ibis szállodából4-ben már az új fekvőhelyek találhatóak, a maradék ágyak lecserélése a közeli jövőben fejeződik be.
Az Ibis megabrand arculatváltása során elsődleges szempont volt a környezettudatosság és a fenntarthatóság. Ennek köszönhetően a lecserélt ágyak, matracok, párnák és lepedők túlnyomó többségben újrahasznosításra vagy adományozásra kerültek.A kezdeményezésheza magyarországi ibis szállodák is csatlakoztak, hiszen régi ágyaik, matracaik és párnáik egy részét helyi szervezeteknek adományozták.
Az Ibis „family” márkáinak létrejöttét, egy 56 országot átívelő, közel 30 millió eurós reklámkampány kíséri, melynek célja, hogy az Ibis family modernségére, teljes megújulására hívja fel a figyelmet.
Szeptember 26-án indul az ibis.com weboldal, mely az Ibis family-hez tartozó 3 márka saját weboldalait kiegészítendő egy új portálként funkcionál majd.
Arculatváltás az Ibisnél
Magyarországon is megújulnak az Ibis szállodák. Hazánkban az Ibis szállodák többségemár lecserélte ágyait saját fejlesztésű új, kényelmes ágyakra és e hónap végéig valamennyi arculatot vált.

Belföldi szállásfoglalások alakulása Q1 alatt
Főként rövid, 1-2 éjszakás belföldi utazásokat választottak a hazai vendégek az év első három hónapjában.

Luxusszállodát nyitott az Orient Express Rómában
Az Orient Express La Minerva a legújabb ötcsillagos szálloda, amely Rómában nyílt meg.

Újjászületés – ismét fogad vendégeket a tavaly leégett visegrádi Silvanus
Bár hivatalosan csak kedden nyitott újra a visegrádi Hotel Silvanus, már sok szoba volt foglalt, és a szerdai ünnepélyes megnyitó alatt is egyre érkeztek vendégek a házba.

Tűz Ronaldo marrakeshi szállodájában
A tűzesetet „kis tűzként” írták le, azonban lángokat is lehetett látni az épületen belül, ami aggodalmat keltett a vendégek és a személyzet körében.

Magyar portré- és divatfotós kiállítása nyílt a Vár tövében
Hetedik Art Corner kiállítás – a Leo Bistro és a Hotel Clark közösségi tereiben.

MSZÉSZ-elnök: erős évet zárt a hazai szállodaipar 2024-ben
Somlyai Zoltán ismertette a legfrissebb adatokat, információkat a budapesti régióülésen.

Közeledik a Hotels Tomorrow 2025
Az idei Hotels Tomorrow konferencia 2025. június 30-án és július 1-jén kerül megrendezésre Párizsban.

INS: friss vendégéjszakaszámok Romániából
Csökkenő turistaérkezést és vendéjszakaszámot regisztráltak keleti szomszédainknál.

Akcióban a HotelHero
A szállodák és éttermek összefogásának köszönhetően 2025. február 2-a óta vasárnaponként 300 rászoruló jut egy-egy tányér meleg ételhez.

Az Accor valóban egyedi élményeket kínáló brandje idén további házakkal bővül
Európa-szerte tovább bővül az egyedi szálláshelyeket kínáló Handwritten Collection.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.