Átadták a Magyar Turizmus Minőségi Díjakat

Bár 2015-ben jóval többen pályáztak, de végül 16 szálláshely és 6 vendéglátóhely kapta a szigorú pontrendszer és mystery shopping után odaítélt rangos elismerést, amelyet február 12-én adtak át a Sofitel Hotelben. Fontos változás, hogy a díjazottak ezentúl az Európában is ismert és elismert EHQ ( „European Hospitality Quality”) minősítés Q jelét használhatják az itthon eddig használt minősítő jel helyett. 

2015-ben 22 szolgáltató – köztük 16 szálláshely és 6 vendéglátóhely – érdemelte ki a Magyar Turizmus Minőségi Díjat, amelyet ünnepélyes keretek között 2016. február 12-én vehettek át dr. Ruszinkó Ádámtól, az NGM turizmusért felelős helyettes államtitkárától és dr. Faragó Pétertől, az MT  Zrt. vezérigazgatójától.

Jelenleg összesen 73 szálloda és 22 étterem, összesen 95 szolgáltató bejáratánál található a díjazottaknak járó minősítési tábla és oklevél. A pályázati program célja az, hogy a szolgáltatókat, kis- és középvállalkozásokat segítse minőségi munkájukban, igazodási pontokat kínáljon a minőségfejlesztéshez, és jobb piacra jutási lehetőségeket biztosítson számukra.

A Magyar Turizmus Minőségi Díj önkéntes jelentkezésen alapuló tanúsító rendszer, amely a – termékek és szolgáltatások minősége iránt elkötelezett – turisztikai vállalkozások, éttermek és szállodák részére biztosít magas színvonalú, európai minőségirányítási elvek alapján működő minősítési lehetőséget. Jelentős nemzetközi változás, hogy a HOTREC (a Szállodák és Vendéglátóhelyek Európai Szövetsége) akkreditálta a programot. Döntésük értelmében a díjnyertes éttermek és szállodák jogosultak a „European Hospitality Quality” (EHQ) minősítési rendszer elismerését jelző Q jel használatára is.

2015. évi díjazottak

Új jelentkezők esetében:

Éttermek:

Belga Étterem és Söröző (Danubius Hotel Rába), Győr

Fenyves Szálloda és Konferencia Központ**** étterem, Baktalórántháza

Kukorica Csárda, Balatonföldvár

Szállodák:

Fenyves Szálloda és Konferencia Központ**** szálloda, Baktalórántháza

Greenfield Hotel Golf & Spa****, Bükfürdő Hotel

Kumánia, Kisújszállás Hotel Silver****superior, Hajdúszoboszló

Hotel Termálkristály Aqua Land****, Ráckeve

MenDan Magic Spa & Wellness Hotel****superior. Zalakaros

Megújító pályázók esetében:

Éttermek:

Hubertus – Hof Étterem, Balatonfenyves Lázár Lovaspark, Domonyvölgy

Paprika Csárda, Hegyeshalom

Szállodák:

Aranyhomok Business.City-Wellness Szálloda****, Kecskemét

Hilton Budapest

Hubertus – Hof Szálloda, Balatonfenyves

Hunguest Hotel Forrás****superior, Szeged

Lotus Therme Hotel & Spa, Hévíz

Mamaison Hotel Andrássy Budapest

NaturMed Hotel Carbona****superior, Hévíz

Radisson Blu Béke Hotel, Budapest

Thermal Hotel Visegrád, Visegrád

Forrás: MT Zrt.


Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.
Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.