Augusztusban tovább nőtt a szálláshelyek vendégforgalma

Augusztusban a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 3,8, a belföldi vendégeké 2,3 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, a teljes vendégforgalom együttesen 3,0 százalékkal nőtt.

2017. augusztusban a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 3,8, a belföldi vendégeké 2,3%-kal meghaladta az előző év azonos időszakit.

A kereskedelmi szálláshelyek – folyó áron számolt – összes bruttó árbevétele 15%-kal emelkedett. A szállodai szobák ára országos szinten 12%-kal, Budapesten 21%-kal magasabb volt, mint egy évvel korábban.

A külföldi vendégek száma 3,5, az általuk eltöltött vendégéjszakáké 3,8%-kal (2 millióra) emelkedett. A vendégéjszakában mért forgalom a közösségi szálláshelyek kivételével mindegyik szállástípusban nőtt.

Az összes külföldivendég-éjszaka felét realizáló Budapesten 1,9%-os volt a bővülés. A Balatonnál 10%-kal több éjszakát töltöttek a külföldi turisták, mint az előző év azonos hónapjában.

A belföldi vendégek száma 1,9, az általuk eltöltött vendégéjszakáké 2,3%-kal bővült, és megközelítette a 2,4 milliót. A Balaton kivételével mindegyik turisztikai régióban nőtt a vendégéjszakák száma. A belföldivendég-éjszakák 36%-át a Balatonnál, 12%-át Észak-Magyarországon regisztrálták a kereskedelmi szálláshelyek.

A szállodák szobakihasználtsága 1,6 százalékponttal, 73,8%-ra nőtt.

A szobaárak és a szálláshelyi szolgáltatások jelentős áremelkedése eredményeként a kereskedelmi szálláshelyek bevételei a vendégforgalomnál jóval dinamikusabban nőttek.

Az összes bruttó árbevétel 15%-kal (56 milliárd forintra), ezen belül a szállásdíjbevétel 16%-kal (37 milliárd forintra), a vendéglátás bevétele 13%-kal (9 milliárd forintra), az egyéb szolgáltatások bevétele 14%-kal (11 milliárd forintra) emelkedett.

A külföldi szállásdíjbevétel 20%-kal, a belföldi 12%-kal bővült. Miközben a vendégéjszakákból 46%-kal részesedtek, a teljes szállásdíjbevétel 55%-a származott a külföldi vendégektől.

Széchenyi Pihenőkártyával a kártyatulajdonosok 2,3%-kal kevesebbet, 3,2 milliárd forintot költöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.

Az üdülőházak kivételével minden szállástípusban alacsonyabb volt a SZÉP-kártyával kiegyenlített összeg, mint egy évvel korábban.

Hazánkban az előző év azonos időpontjához közel hasonló számú, 3375 kereskedelmi szálláshely működött. A kiadható szobák száma kismértékben nőtt, és megközelítette a 99 ezret.

Az első nyolc hónapban a kereskedelmi szálláshelyek 6,9%-kal több, összesen 20,9 millió vendégéjszakát regisztráltak. A külföldi vendégek 8,9%-kal (10,3 millió), a belföldi vendégek 5,1%-kal több (10,6 millió) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.

A szállodák szobakihasználtsága 3,8 százalékponttal, 59,8%-ra emelkedett.

A kereskedelmi szálláshelyek folyó áron összesen 17%-kal több, 310 milliárd forint bruttó árbevételt értek el. Ezen belül a szállásdíjbevétel 19%-kal nőtt és meghaladta a 188 milliárd forintot.

Forrás: KSH


Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?