A július 12-én tartott közgyűlésen a részvényesek jóváhagyása után az AccorHotels Csoport hivatalosan is bejelenti az FRHI Hotels & Resorts (FRHI) és annak három tekintélyes szállodamárkájának a felvásárlását: Fairmont, Raffles és a Swissôtel. Az így megszerzett három jelentős márka azonnal a globális luxus szállodapiac vezető szereplőjévé pozicionálja az AccorHotels-t, megnöveli a hosszútávú növekedési potenciált és profitabilitást, illetve szignifikánsan kiterjeszti a vállalat jelenlétét Észak-Amerikában, a világ legnagyobb és legmeghatározóbb fogyasztói piacán.
„A mai nap egy nagyszerű nap a Csoportunknak. Eme három emblematikus luxus szállodamárka felvásárlásával történelmi mérföldkőhöz érkezett az AccorHotels. Ez egy hatalmas növekedési potenciált nyit meg, példátlan magasságokba emeli a nemzetközi jelenlétünket és hosszútávon értéket teremt” – nyilatkozta Sébastien Bazin, az AccorHotels Elnök-Vezérigazgatója.
Az AccorHotels globális hálózatához olyan márkák portfoliója csatlakozott, melyek között számos világhírű, ikonikus és történelmi szálloda is megtalálható a világ fontos stratégiai városában, többek között: The Savoy Londonban, Raffles Szingapúr, Fairmont San Francisco, a New York-i The Plaza, a Fairmont Le Château Frontenac Quebec City-ben és a Le Royal Monceau Raffles Párizsban.
Az FRHI a luxus szállodák üzemeltetésében és marketingjében bizonyítottan széleskörű és komoly szakértelme kombinálva az AccorHotels globális üzemeltetési platformjával, kiterjedt hűségprogramjával és iparágvezetői digitális tapasztalataival, a Csoport olyan egyedi pozícióba kerül, mely a legjobb profitabilitás és növekedési potenciál elérését teszi lehetővé az összes piaci szegmensben.
„Továbbra is elkötelezettek maradunk, hogy a vendégeinknek összehasonlíthatatlanul jó szolgáltatásokat nyújtsunk, miközben megtartjuk azon ambíciónkat, hogy kivételes hozamokat érjünk el részvényeseink és szállodatulajdonosaink számára” – tette hozzá Bazin. „Kihasználva az üzemeltetési szinergiákat az FRHI és az AccorHotels között, kedvező helyzetbe kerültünk ahhoz, hogy tovább gyorsítsuk a luxusmárkáink növekedését és még izgalmasabb szállodákat és felfedezésre váró desztinációkat kináljunk a vendégeink számára.
Chris Cahillt nevezték ki a Csoport Luxus Márkák CEO-jának
A felvásárlást és az AccorHotels nagyobb léptékű, luxus és upscale üzletág megerősítését célzó stratégiáját támogatva a vállalat Chris Cahill-t nevezte ki a Csoport Luxus Márkák CEO-jának. Az újonnan létrehozott pozícióban, Chris, aki az AccorHotels Executive Committee tagja is lesz, vezeti az FRHI integrációs folyamatát és ő lesz a felelős az AccorHotels luxus márkáinak a stratégiájáért és globális működtetéséért. Az új struktúra része a Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, So Sofitel, Sofitel, MGallery by Sofitel, Pullman és Swissôtel.
Chris egy tapasztalt szállodaipari szakember, aki már vezényelt több sikeres integrációt is, ismeri a multi-brand menedzsmentet és egy komoly hátteret hoz luxusmárkák üzemeltetésében, salesben és marketingben. Több mint 30 év szállodaipari tapasztalattal, melyből 19 évet az FRHI és elődeinél töltött, Chris ideális személy a Fairmont, Raffles és Swissôtel márkák AccorHotels portfólióba történő integrációnak a levezénylésére és biztosítja, hogy az AccorHotels luxusmárkái növekedjenek és prosperáljanak. Legutóbb a Las Vegas Sands Corp. globális üzemeltetéséért felelős Executive Vice Presidentjeként dolgozott.
Felvásárlási részletek
A Július 12-én tartott közgyűlésen a részvényesek jóváhagyása után a tranzakció értelmében a Qatar Investment Authority (QIA) és a szaúd-arábiai Kingdom Holding Company (KHC) biztosítottak 840 millió USD (768 millió Euró) készpénzt és 46.7 millió USD értékű AccorHotels részvény kibocsájtását az FRHI részvényeiért. A tranzakció 10.4% és 5.8% részt ad az AccorHotels részvénytőkéjéből a QIA és a KHC számára. Ali Bouzarif és Aziz Aluthman Fakhroo a QIA-ből és Sarmad Zok a KHC-ből emellett az AccorHotels Igazgatóságának a tagjai lesznek.
A márkák kombinálásának, a szállodai nyereségek maximalizálásának, a marketing, sales és disztribúciós tevékenység hatékonyság növelésének és a központi költségek optimalizálásának köszönhetően az AccorHotels tervei szerint körülbelül 65 millió Eurót szeretne generálni bevétel, illetve költség szinergia terén. Szignifikáns hatékonyságnövelések lesznek még továbbá a vendégadatbázisokban is, köszönhetően az FRHI vendégbázis-integrációjának, mely három millió hűségprogram-tagot jelent, melynek 75%-a észak-amerikai. A Fairmont, Raffles és Swissôtel 154 szállodájának és resortjának (melyek közül 40 jelenleg fejlesztés alatt áll) és az 56 000 szobának, mely 34 országban és 5 kontinensen oszlik el jelentős része hosszútávú menedzsment szerződések keretében üzemel, átlagosan 30 éves szerződéssel, illetve hat szálloda bérelt és 1 szálloda saját tulajdon. A Fairmont, Raffles és Swissôtel márkák több mint 45 000 munkatársat foglalkoztatnak világszerte.
Az FRHI tranzakció jóváhagyása és új igazgatósági tagok kinevezése |
Az AccorHotels, a Qatar Investment Authority és a Kingdom Holding Company hosszútávú részvényesi partnerség alapjait alakították ki. A közgyűlésen az összes részvényes 73.13%-a jelent meg vagy képviseltette magát. A Csoport részvényesei jóváhagyták az FRHI Holding Limited (FRHI) felvásárlásának a véglegesítését és az ennek megfelelő részvénytőke-növekedést biztosították a Qatar Investment Authority (QIA) és a Kingdom Holding Company (KHC) számára, továbbá az ő képviseletüket az Igazgatóságban. A részvényesek jóváhagytak 6 új igazgatósági tag kinevezést: Aziz Aluthman Fakhroo és Ali Bouzarif, a Qatar Investment Authority ajánlásával, Sarmad Zok, a Kingdom Holding Company ajánlásával, és Jiang Qiong Er, Isabelle Simon és Natacha Valla független igazgatók. Az Igazgatóság tagsága így 16 főre bővült, beleértve a munkavállalókat képviselő tagot is. Hét igazgató nő és kilencen függetlenek. Egy új munkavállalókat képviselő tagot fognak kinevezni a Csoport Európai Üzemi Tanácsa által a következő hetekben, követve a vállalat szabályzatait. „A hat új tag, akiket a részvényeseink neveztek ki ma, óriási diverzitást és szakértelmet hoznak az AccorHotels Igazgatóságába. Meggyőződésem, hogy egymást kiegészitő tapasztalatuk és szemléletük komolyan hozzájárulnak a további növekedésünkhöz és innovációs stratégiánkhoz a jövőben” – nyilatkozta Sébastien Bazin, az AccorHotels Elnök-Vezérigazgatója. A tranzakció lezárásakor Sébastien Bazin, az AccorHotels Elnök-Vezérigazgatója az alábbiakat mondta: „Örömmel üdvözlöm a QIA-t és a KHC-t, mint fontos részvényeseket a Csoportban és delegáltjaikat az Igazgatóságban. Az FRHI felvásárlása, melyet most lezártunk, bizonyítja a Csoport agilitását az óriási változásokon átmenő szállodaiparban és megerősíti a szolgáltatásainkat vendégeink és partnereink számára. Emellett lehetőséget is ad az AccorHotels számára, hogy konszolidálja részvényesi alapját azzal, hogy két új komoly befektetőt von be új részvényesként, akik hatalmas tapasztalattal bírnak a globális szállodaiparban. A QIA és a KHC támogatásával és a delegáltjainak az Igazgatóság munkájába való bevonásával a Csoport kiváltságos helyzetbe került és tovább folytatjuk ambiciózus értékteremtő stratégiánk megvalósítását.” „A QIA bizalmát helyezi az AccorHotelsbe és örömmel lesz meghatározó részvényese a vállalatnak. Meggyőződésünk, hogy a tranzakció a QIA érdekeit szolgálja és teljes mértékben támogatjuk az AccorHotels Igazgatósága által meghatározott és a Csoport vezetősége által végrehajtott stratégiát. Az FRHI felvásárlása az AccorHotels-t a luxus szállodaipar kulcsszereplőjévé teszi és megerősíti pozícióját a világ vezető szállodaüzemeltetőjeként” – nyilatkozta a QIA. „Az FRHI és az AccorHotels tranzakciója mérföldkőnek számít a szállodaiparban, egy olyan időben, amikor az iparág fontos strukturális változásokon megy keresztül, melynek fő elemei a konszolidáció, a vásárlói tudatosság, distruptív technológiák és a disztribúciós csatornák. Bizunk a Csoport és vezetői képességében, hogy ezen környezetben növekedést és értékteremtést fognak hozni. Mint az AccorHotels egy jelentős részvényese és az Igazgatóság tagja, a Kingdom teljes mértékben támogatja a jelenlegi menedzsment stratégiát és örömmel járul hozzá az Accor jövőbeli sikereihez” – nyilatkozta Sarmad Zok, a Kingdom Hotel Investments Elnök-Vezérigaztója és a Kingdom Holding Company Igazgatóságának a tagja. |
AZ ACCORHOTELSRŐL
Az AccorHotels a világ vezető utazási és életmód csoportja és digitális innovátor, mely egyedi élményeket kínál több mint 4 000 szállodával, resorttal és rezidenciával továbbá 2 500 privát szállással világszerte. Kihasználva a kettős szakértelmét, mint befektető és üzemeltető a HotelServices és HotelInvest divízióin keresztül, az AccorHotels 95 országban van jelen. A portfóliója olyan nemzetközileg elismert luxusmárkákból áll, mint a Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, So Sofitel, Sofitel, OneFineStay, MGallery by Sofitel, Pullman és Swissôtel; továbbá népszerű midscale és butikmárkák mint a Novotel, Mercure, Mama Shelter és az Adagio; és a keresett economy márkák, mint az ibis, ibis Styles, ibis budget és regionális márkák, mint a Grand Mercure, The Sebel és a hotelF1.
Az összehasonlíthatatlan márkakollekcióval és gazdag, öt évtizedes történelemmel rendelkező AccorHotelsnek és a több mint 240 000 elkötelezett nőből és férfiből álló globális csapatának egy szívből jövő és eltökélt missziója van: Feel Welcome. A vendégeknek hozzáférése van a világ egyik legnagylelkűbb szállodai hűségprogramjához, a Le Club AccorHotelshez. Az AccorHotels aktív része a helyi közösségeknek és elkötelezett a fenntartható fejlődés és szolidaritás mellett a PLANET 21 programján keresztül, mely egy összefoglaló program, ami összehozza munkatársakat, vendégeket és partnereket, hogy elősegítsék a fenntartható fejlődést.
Az Accor SA az Euronext párizsi tőzsdén (ISIN kód: FR00000120404) és az Egyesült Államokban az OTC piactéren (kód: ACRFY) jegyzett vállalat.
Az AccorHotels tájékoztatása szerint ez a sajtóanyag előre tekintő megállapításokat tartalmaz, melyek természetükből adódóan kockázatosak és kiismerhetetlenek. Bár a Vállalat hiszi, hogy ilyen előre tekintő megállapítások védhető feltételezéseken alapulnak, az ilyen megállapítások nem garantálják a jövőbeli teljesítményt.
Forrás: Vendég&Hotel Online