Az első Mercure-szálloda Pozsonyban

Kedden hivatalosan is megnyílt Pozsony első Mercure szállodája, amely soft opening keretében október elseje óta fogad vendégeket. A szlovák főváros főpályaudvarának közelében fekvő, a szolid eleganciát finom pop-art gegekkel kombináló szálloda üzleti és szabadidős vendégek érkezésére egyaránt számít.

A megnyitón Antoine Guego, az üzemeltető Accor szállodavállalat magyarországi és szlovákiai vezérigazgatója kiemelte: „Az, hogy az Accor márkát egy ilyen gyönyörű szállodával vezettük be, fontos lépés az Accor szlovákiai jelenléte szempontjából.”

Guego hozzátette, hogy komoly üzleti lehetőséget lát a vállalat Szlovákiában, illetve Pozsonyban, és bízik benne, hogy a jövő éven már egyértelmű lesz a kilábalás a válságból. A világszerte 4100 hotelt üzemeltető Accor egyébként már most is Európa vezető szállodavállalata, és a cél az, hogy néhány éven belül globálisan is az első három között legyen.

A Mercure Bratislava Centrum 175 egyedi, pop-art stílusú, „queen size” vagy „twin” szobával várja vendégeit. Az üvegfalú fürdőszobák kialakítása, a bekészítés praktikus, ugyanakkor elegáns. Mindegyik szobában rendelkezésre állnak a kávé, tea készítéséhez szükséges eszközök, valamint a vezeték nélküli (WiFi) kapcsolat. A magasabb igények kielégítésére 46 Privilege szobát, illetve 11 junior lakosztályt alakítottak ki a házban. 24 órán át tart nyitva a Privilege bár. Pozsony első Mercure szállodája ezen kívül hét konferenciatermet is kínál, amelyek közül a legnagyobb akár 120 személy befogadására is alkalmas.

A szálloda igazgatója Ladislav Olcsváry korábban az Accor másik pozsonyi házát, az Ibist vezette. A fiatal szakember kiemelte, hogy a szálloda étterme különleges kulináris élményekkel várja a vendégeket. „Szeretnénk bemutatni, egyben minél nemzetközibbé tenni a hagyományos szlovák konyhát. …a séf által felszolgált menü egyaránt tartalmaz hagyományos helyi fogásokat és friss ízeket a világ minden tájáról.”

Martin Kovarsky konyhafőnök és csapata valóban magas szinten űzi a gasztronómiát a Signature étterem konyháján. Erről az is meggyőződhet, aki csak egy teát inna, mivel jókora képernyőkön láthatjuk a konyha életét, követhetjük végig a fogások készítését. A megkóstolt fogások – például az erdei gombával és falusi sonkával megbolondított krumplileves, a szintén gombával feldobott káposztaleves, vagy a színes paprikaágyon, különleges kuszkusszal kínált roston sült tőkehalfilé – végül forrón, ízlésesen tálalva kerültek elénk, és az ízük is kiváló volt.

A fogásokat mellé a Grand Vine Mercure válogatás hagyományait követve itt is helyi borokat kínálnak, 16 félét, és természetesen bármelyikből kérhetünk egyetlen pohárral is.

A Mercure márkáról

51 országban 690 szálloda tartozik a márkához, melynek jellemzője, hogy nem sztenderdizált, vagyis az egyes házak kialakítása, berendezése eltér egymástól. A vállalatvezetés célja, hogy 2050-re 1000 Mercure-szálloda működjön világszerte. A házak közös jellemzője a „hedonista” megközelítés, vagyis az élet élvezetének középpontba helyezése. Erről szól a kiváló konyha, az ínycsiklandó bekészítés, a dizájnos fürdőszoba és a kényelmes ágy.


Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?