A megnyitón Antoine Guego, az üzemeltető Accor szállodavállalat magyarországi és szlovákiai vezérigazgatója kiemelte: „Az, hogy az Accor márkát egy ilyen gyönyörű szállodával vezettük be, fontos lépés az Accor szlovákiai jelenléte szempontjából.”
Guego hozzátette, hogy komoly üzleti lehetőséget lát a vállalat Szlovákiában, illetve Pozsonyban, és bízik benne, hogy a jövő éven már egyértelmű lesz a kilábalás a válságból. A világszerte 4100 hotelt üzemeltető Accor egyébként már most is Európa vezető szállodavállalata, és a cél az, hogy néhány éven belül globálisan is az első három között legyen.
A Mercure Bratislava Centrum 175 egyedi, pop-art stílusú, „queen size” vagy „twin” szobával várja vendégeit. Az üvegfalú fürdőszobák kialakítása, a bekészítés praktikus, ugyanakkor elegáns. Mindegyik szobában rendelkezésre állnak a kávé, tea készítéséhez szükséges eszközök, valamint a vezeték nélküli (WiFi) kapcsolat. A magasabb igények kielégítésére 46 Privilege szobát, illetve 11 junior lakosztályt alakítottak ki a házban. 24 órán át tart nyitva a Privilege bár. Pozsony első Mercure szállodája ezen kívül hét konferenciatermet is kínál, amelyek közül a legnagyobb akár 120 személy befogadására is alkalmas.
A szálloda igazgatója Ladislav Olcsváry korábban az Accor másik pozsonyi házát, az Ibist vezette. A fiatal szakember kiemelte, hogy a szálloda étterme különleges kulináris élményekkel várja a vendégeket. „Szeretnénk bemutatni, egyben minél nemzetközibbé tenni a hagyományos szlovák konyhát. …a séf által felszolgált menü egyaránt tartalmaz hagyományos helyi fogásokat és friss ízeket a világ minden tájáról.”
Martin Kovarsky konyhafőnök és csapata valóban magas szinten űzi a gasztronómiát a Signature étterem konyháján. Erről az is meggyőződhet, aki csak egy teát inna, mivel jókora képernyőkön láthatjuk a konyha életét, követhetjük végig a fogások készítését. A megkóstolt fogások – például az erdei gombával és falusi sonkával megbolondított krumplileves, a szintén gombával feldobott káposztaleves, vagy a színes paprikaágyon, különleges kuszkusszal kínált roston sült tőkehalfilé – végül forrón, ízlésesen tálalva kerültek elénk, és az ízük is kiváló volt. A fogásokat mellé a Grand Vine Mercure válogatás hagyományait követve itt is helyi borokat kínálnak, 16 félét, és természetesen bármelyikből kérhetünk egyetlen pohárral is.
A Mercure márkáról
51 országban 690 szálloda tartozik a márkához, melynek jellemzője, hogy nem sztenderdizált, vagyis az egyes házak kialakítása, berendezése eltér egymástól. A vállalatvezetés célja, hogy 2050-re 1000 Mercure-szálloda működjön világszerte. A házak közös jellemzője a „hedonista” megközelítés, vagyis az élet élvezetének középpontba helyezése. Erről szól a kiváló konyha, az ínycsiklandó bekészítés, a dizájnos fürdőszoba és a kényelmes ágy.