Az első Mercure-szálloda Pozsonyban

Kedden hivatalosan is megnyílt Pozsony első Mercure szállodája, amely soft opening keretében október elseje óta fogad vendégeket. A szlovák főváros főpályaudvarának közelében fekvő, a szolid eleganciát finom pop-art gegekkel kombináló szálloda üzleti és szabadidős vendégek érkezésére egyaránt számít.

A megnyitón Antoine Guego, az üzemeltető Accor szállodavállalat magyarországi és szlovákiai vezérigazgatója kiemelte: „Az, hogy az Accor márkát egy ilyen gyönyörű szállodával vezettük be, fontos lépés az Accor szlovákiai jelenléte szempontjából.”

Guego hozzátette, hogy komoly üzleti lehetőséget lát a vállalat Szlovákiában, illetve Pozsonyban, és bízik benne, hogy a jövő éven már egyértelmű lesz a kilábalás a válságból. A világszerte 4100 hotelt üzemeltető Accor egyébként már most is Európa vezető szállodavállalata, és a cél az, hogy néhány éven belül globálisan is az első három között legyen.

A Mercure Bratislava Centrum 175 egyedi, pop-art stílusú, „queen size” vagy „twin” szobával várja vendégeit. Az üvegfalú fürdőszobák kialakítása, a bekészítés praktikus, ugyanakkor elegáns. Mindegyik szobában rendelkezésre állnak a kávé, tea készítéséhez szükséges eszközök, valamint a vezeték nélküli (WiFi) kapcsolat. A magasabb igények kielégítésére 46 Privilege szobát, illetve 11 junior lakosztályt alakítottak ki a házban. 24 órán át tart nyitva a Privilege bár. Pozsony első Mercure szállodája ezen kívül hét konferenciatermet is kínál, amelyek közül a legnagyobb akár 120 személy befogadására is alkalmas.

A szálloda igazgatója Ladislav Olcsváry korábban az Accor másik pozsonyi házát, az Ibist vezette. A fiatal szakember kiemelte, hogy a szálloda étterme különleges kulináris élményekkel várja a vendégeket. „Szeretnénk bemutatni, egyben minél nemzetközibbé tenni a hagyományos szlovák konyhát. …a séf által felszolgált menü egyaránt tartalmaz hagyományos helyi fogásokat és friss ízeket a világ minden tájáról.”

Martin Kovarsky konyhafőnök és csapata valóban magas szinten űzi a gasztronómiát a Signature étterem konyháján. Erről az is meggyőződhet, aki csak egy teát inna, mivel jókora képernyőkön láthatjuk a konyha életét, követhetjük végig a fogások készítését. A megkóstolt fogások – például az erdei gombával és falusi sonkával megbolondított krumplileves, a szintén gombával feldobott káposztaleves, vagy a színes paprikaágyon, különleges kuszkusszal kínált roston sült tőkehalfilé – végül forrón, ízlésesen tálalva kerültek elénk, és az ízük is kiváló volt.

A fogásokat mellé a Grand Vine Mercure válogatás hagyományait követve itt is helyi borokat kínálnak, 16 félét, és természetesen bármelyikből kérhetünk egyetlen pohárral is.

A Mercure márkáról

51 országban 690 szálloda tartozik a márkához, melynek jellemzője, hogy nem sztenderdizált, vagyis az egyes házak kialakítása, berendezése eltér egymástól. A vállalatvezetés célja, hogy 2050-re 1000 Mercure-szálloda működjön világszerte. A házak közös jellemzője a „hedonista” megközelítés, vagyis az élet élvezetének középpontba helyezése. Erről szól a kiváló konyha, az ínycsiklandó bekészítés, a dizájnos fürdőszoba és a kényelmes ágy.


Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.