„Az idei csakis a túlélés éve lehet”

Csupa „H” betű: Hajdúszoboszlón találkozunk, ahol épp Hotelstars védjegyet kap az egyik Hunguest ház, és beszélgetés közben az is kiderül, Hajdúszoboszló mellett Hévíz a másik igencsak kedvelt magyarországi desztinációs helye. A tavalyi év eredményeiről és az idei lehetőségekről beszélgetünk a Hunguest első számú emberével, és arról, látszódik-e a hazai szállodaiparban az alagút vége?

- Vágjunk a közepébe: idei tervek? Mármint nem az álmok, hanem amelyek a valóságban majd elérhetők?

- Ha a 2012. évi szintet, a tavalyi eredményeinket elérjük – már jónak mondható az idei évünk. Bár az az igazság, aggodalommal nézek a megvalósítás elé, hiszen a belföldi kereslet, vendégforgalom finoman fogalmazva is kockázatosan alakul. Sok a megszorítás, a vállatoknál, cégeknél limitált a keretösszeg, ami cafeteriára fordítható, és szerintem a SZÉP-kártya hátrányára az Erzsébet-utalványra költik majd inkább ezt a keveset is el. A jelenlegi gazdasági körülmények nem engedik, hogy beruházásokat indítsunk, nagy fejlesztésekbe kezdjünk.

- Pedig tavaly, a szintén nehéz év ellenére előre indultak el…

- A zalakarosi MenDan Hotel üzemeltetését a CIB Lízing megbízásából valóban átvettük, Hunguest Hotel Damona néven üzemeltetjük, és a hévízi Hotel Mirage üzemeltetésére is megállapodást kötöttünk a tulajdonossal, amit januárban ki is nyitottunk. Igen, valóban előre léptünk 2012-ben, de a határhoz közeli nyugat-magyarországi vidéken, és elsősorban Hévízen és környékén nem olyan kockázatos új vállalkozásokba fogni, mert a szovjet utódállamok egyre növekvő vendégforgalmának köszönhetően (amiben jelentős szerepet játszik a sármelléki repülőtér idegenforgalmi szerepe) Hévíz egy külön világ a magyarországi turisztikai térképen.

- Hévíz tehát egy más világ. És Hajdúszoboszló, ahol most beszélgetünk?

- Ki kell mondanunk: innen elment, és úgy tűnik, egyhamar nem is csalogatható vissza az a német vendégkör egy jelentős része, amely meghatározó volt a város idegenforgalmi bevételében, ezt kell pótolni más desztinációból. A mai gazdasági helyzetben a hotelek esetében általánosságban elmondható, hogy nagyon szigorú gazdálkodás mentén lehet csak biztosítani a stabilitást, amely kizárólag a hiányzó eszközök pótlását, a meglévő HR-munka működtetését, a házaink zavartalan üzemeltetését jelenti. Azonban rendkívül fontos, hogy folyamatosan dolgozunk új vendégkör megszerzésén.

- Az ön megítélése szerint ezzel borítékolható a siker?

- Egy bizonyos pontig igen, azontúl nem. Azonban én most csak az idei évünkről beszélek, jövőre, nagyon remélem, megváltoznak a feltételek, megindul a gazdasági növekedés, és újra elindulhatunk előre.

- Most a hajdúszoboszlói Hunguest Hotel Aqua-Sol éttermében ülünk, ahol egy elegáns ünnepi fogadáson vagyunk túl, és ahol a séf és helyettese egy rollupon köszöntik a bejáratnál a betérőt, és nemcsak a fotójuk, a nevük szerepel, hanem személyesen is megjelennek a vendégek közt.

- Minden egységünkben nagy hangsúlyt fektetünk a gasztronómiára. Hiszen a szállodai szobán kívül ez az a másik terület, amelyet biztos felkeres a vendég, és meghatározó lehet. Meggyőződésem: a gasztronómiát nem lehet kiadni egy üdülő-, wellness-, gyógyszálloda esetében másnak, mert akkor nem lesz rálátásunk erre a fontos vendégtérre, és ha rossz, hozzá nem értő kézbe kerül, az a vendégforgalom terén jelentős csökkenést eredményezhet.

- Nyárra, nincs mese, a vendéglátás területén is forgalomba kell helyezni az adóhatósághoz bekötött pénztárgépeket.

- Megmondom őszintén, ennek csak örülünk. Mivel idáig is fehér számlázással történt esetünkben minden egységben a vendéglátás, nagy változást ez nálunk nem jelent. És az is biztos, hogy ez a versenyhelyzetet mindenképp javítja majd, ugyanis akik eddig ügyeskedtek, mostantól az új szabályozás alapján büntetlenül nehezebben tehetik meg. Itt a problémát kizárólag a szűkös határidő jelenti, remélem zökkenőmentesen fogják a szükséges eszközöket az erre szakosodott cégek biztosítani. Ez ügyben komoly félelmeink vannak.

- 2013-ról tehát összességében elmondhatjuk: a hazai idegenforgalom nagykönyvében nem a legsikeresebb évként jelenik majd meg. És az azt következő esztendő?

- Mint tudjuk, az a választás éve lesz. A választási hétvégék a szállodák esetében sosem generálnak nagy forgalmat, mindenki igyekszik lehetőség szerint odahaza, a lakhelyén tölteni ezt a fontos időpontot. De természetesen ez éves szinten nem meghatározó, remélem, hogy az idei év fordulópontot hoz a jövőt illetően.


Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.