Az on-line marketing hatalma

Benchmarking, adózás, on-line marketing és munkahelyi hűség voltak a témái a Magyar Szállodaszövetség szekcióülésekkel kezdődő XXXII. közgyűlésének december 4-i zárónapján.

A társult tagok ülésén egységes kérésként elhangzott: pontos információáramlást szeretnének a hotelek beszerzési, fejlesztési terveiről, hogy a beszállítók ne legyenek fáziskésében.

A minőségbiztosítási szekció ülésén elhangzó első információ az volt, hogy ezentúl „Minőségi irányítási szekciónak” nevezik magukat. Mezey Tamás elnök azonban kiemelte, hogy el kellene végre felejteni a gyakran elhangzó „minőségi vendég” és „minőségi turizmus” fogalmakat, mert ezek nem létező dolgok, nincs mögöttük valós tartalom. A benchmarkingról szólva elmondták: leghatásosabb módja, ha az egyik szálloda képviselője ellátogat a másik szállodába kipróbálni az ottani szolgáltatásokat, mivel így ismerhető meg legalaposabban a konkurencia.

Az adóügyi szekció vezetője, Antalóczy Györgyné többek közt arra hívta fel a tagság figyelmét, hogy még ebben az évben osszák ki az szja adózás alól mentes jövedelmeket, mert jövőre ezután már adózni kell. Szintén szó esett a 18 százalékos áfa kulcsról annak kapcsán, hogy ennek mértéke kizárólag a szállodai alapcsomagra vonatkozik.

A plenáris ülés első pontjaként következett a nap legérdekfeszítőbb előadása. Tamara Jenewein, a Travelclick kelet-európai szakértője az on-line marketing, az on-line értékesítés egyre növekvő térhódításáról beszélt. Jó hír, mondta, hogy bár az egész világon visszaesés tapasztalható a szállodák forgalmában, az online foglalások terén mégis átlagban 15 százalékos a növekedés. Figyelni kell arra is – hívta fel Jenewein a figyelmet –, hogy az előrejelzések szerint a tengerentúlon 2011-re az online hirdetések száma megduplázódik majd – ez a trend Európában is minden bizonnyal tért hódít. A budapesti házak kapcsán megjegyezte, hogy itt ugyanaz a helyzet, mint a közeli Prágában: egyszer jönnek külföldiek ismerkedni a magyar fővárossal, nem pedig többször térnek vissza, ahogy például Bécs esetében teszik. Jenewein kiemelte az adott hivatalos országmarketing intézményeinek fontosságát, jelezve azt is, hogy míg az osztrák idegenforgalmi szervezetek profin és nagyon sok pénzből sikeresek, addig a magyar oldalról ugyanez korántsem mondható el. Fontos továbbá – jegyezte meg –, hogy azokon az internetes oldalakon érdemes szállodákat hirdetni, ahol a legnagyobb a látogatottság, megemlítve példaként a Twitter, Google, MySpace, Facebook stb. oldalakat. Jenewiein külön kiemelte, hogy nemcsak megfogni, hanem megtartani is kell a vendéget különböző „follow-up” módszerekkel, mint például születésnapi köszöntő küldése e-mailen. Végül elmesélte, hogy az egyik külföldi Hiltonban az új vezetés spórolás címén leállította az online hirdetéseket, mire a ház forgalma drasztikusan visszaesett – szinte azonnal.

Elizabeth M. Ineson (Manchester University) programot záró előadásának témája a munkahelyi légkör és lojalitás volt a hazai szállodákban. 662 főállású dolgozót kérdeztek meg 100 db 2-5 csillagos házban. Kiderült, hogy a magyarok számára nem a pénzbeli elismerés, sokkal inkább a dicséret, a jó munkahelyi légkör és a megfelelő vezető személyisége a garancia arra, hogy hű legyen az adott szállodához. Inkább a 30 év alattiak vállalják annak kockázatát, hogy a karrier és a jobb kereset reményében lépnek, és másutt keresnek munkát, míg az idősebb generáció hűségesebb az adott intézményhez. (Vendég és Hotel online)


Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.