Az on-line marketing hatalma

Benchmarking, adózás, on-line marketing és munkahelyi hűség voltak a témái a Magyar Szállodaszövetség szekcióülésekkel kezdődő XXXII. közgyűlésének december 4-i zárónapján.

A társult tagok ülésén egységes kérésként elhangzott: pontos információáramlást szeretnének a hotelek beszerzési, fejlesztési terveiről, hogy a beszállítók ne legyenek fáziskésében.

A minőségbiztosítási szekció ülésén elhangzó első információ az volt, hogy ezentúl „Minőségi irányítási szekciónak” nevezik magukat. Mezey Tamás elnök azonban kiemelte, hogy el kellene végre felejteni a gyakran elhangzó „minőségi vendég” és „minőségi turizmus” fogalmakat, mert ezek nem létező dolgok, nincs mögöttük valós tartalom. A benchmarkingról szólva elmondták: leghatásosabb módja, ha az egyik szálloda képviselője ellátogat a másik szállodába kipróbálni az ottani szolgáltatásokat, mivel így ismerhető meg legalaposabban a konkurencia.

Az adóügyi szekció vezetője, Antalóczy Györgyné többek közt arra hívta fel a tagság figyelmét, hogy még ebben az évben osszák ki az szja adózás alól mentes jövedelmeket, mert jövőre ezután már adózni kell. Szintén szó esett a 18 százalékos áfa kulcsról annak kapcsán, hogy ennek mértéke kizárólag a szállodai alapcsomagra vonatkozik.

A plenáris ülés első pontjaként következett a nap legérdekfeszítőbb előadása. Tamara Jenewein, a Travelclick kelet-európai szakértője az on-line marketing, az on-line értékesítés egyre növekvő térhódításáról beszélt. Jó hír, mondta, hogy bár az egész világon visszaesés tapasztalható a szállodák forgalmában, az online foglalások terén mégis átlagban 15 százalékos a növekedés. Figyelni kell arra is – hívta fel Jenewein a figyelmet –, hogy az előrejelzések szerint a tengerentúlon 2011-re az online hirdetések száma megduplázódik majd – ez a trend Európában is minden bizonnyal tért hódít. A budapesti házak kapcsán megjegyezte, hogy itt ugyanaz a helyzet, mint a közeli Prágában: egyszer jönnek külföldiek ismerkedni a magyar fővárossal, nem pedig többször térnek vissza, ahogy például Bécs esetében teszik. Jenewein kiemelte az adott hivatalos országmarketing intézményeinek fontosságát, jelezve azt is, hogy míg az osztrák idegenforgalmi szervezetek profin és nagyon sok pénzből sikeresek, addig a magyar oldalról ugyanez korántsem mondható el. Fontos továbbá – jegyezte meg –, hogy azokon az internetes oldalakon érdemes szállodákat hirdetni, ahol a legnagyobb a látogatottság, megemlítve példaként a Twitter, Google, MySpace, Facebook stb. oldalakat. Jenewiein külön kiemelte, hogy nemcsak megfogni, hanem megtartani is kell a vendéget különböző „follow-up” módszerekkel, mint például születésnapi köszöntő küldése e-mailen. Végül elmesélte, hogy az egyik külföldi Hiltonban az új vezetés spórolás címén leállította az online hirdetéseket, mire a ház forgalma drasztikusan visszaesett – szinte azonnal.

Elizabeth M. Ineson (Manchester University) programot záró előadásának témája a munkahelyi légkör és lojalitás volt a hazai szállodákban. 662 főállású dolgozót kérdeztek meg 100 db 2-5 csillagos házban. Kiderült, hogy a magyarok számára nem a pénzbeli elismerés, sokkal inkább a dicséret, a jó munkahelyi légkör és a megfelelő vezető személyisége a garancia arra, hogy hű legyen az adott szállodához. Inkább a 30 év alattiak vállalják annak kockázatát, hogy a karrier és a jobb kereset reményében lépnek, és másutt keresnek munkát, míg az idősebb generáció hűségesebb az adott intézményhez. (Vendég és Hotel online)


Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra

Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra 

A budapesti Mövenpick Hotel Budapest Centre története mesébe illő, megjelenése lenyűgöző.
Északi stílus új köntösben – ibis Styles nyitás Tallinnban

Északi stílus új köntösben – ibis Styles nyitás Tallinnban 

Az ibis új helyszínekkel erősíti európai pozícióit a régióban.
Több mint 65 ezer spanyol Airbnb-s szálláshely szűnik meg

Több mint 65 ezer spanyol Airbnb-s szálláshely szűnik meg 

Sok spanyol az ilyen rövid távú kiadásokat okolja a lakáshiány súlyosbodásáért.
Szállásfoglalási előrejelzés az idei főszezonra

Szállásfoglalási előrejelzés az idei főszezonra 

Magyarország egyik vezető hotel menedzsment szoftverének friss adatai szerint.
Ötcsillagos Maldív-szigeteki szálláshely a világ legjobb szállodái között

Ötcsillagos Maldív-szigeteki szálláshely a világ legjobb szállodái között  

Az Ayada Maldives elnyerte a TripAdvisor „Best of the Best” címet a 2025-ös Travelers’ Choice Awards keretében.
Fehér ház a kéklő tó partján – születésnapot ünnepelt a Kenese Bay Garden

Fehér ház a kéklő tó partján – születésnapot ünnepelt a Kenese Bay Garden 

Van a Balaton északi partján egy hely, amit, ha egyszer felfedez az ember, szinte biztos, hogy szeretne oda visszatérni.
Átadták az idei Aranynap-díjakat

Átadták az idei Aranynap-díjakat 

Hat magyarországi konferencia és wellness szálloda, valamint rendezvényhelyszín kapott elismerést.
Napfényes fejezet – a Danubius-lánc, köztük a  Danubius Hotel Helia megújulásáról

Napfényes fejezet – a Danubius-lánc, köztük a Danubius Hotel Helia megújulásáról 

A Danubius Hotel Helia – nevéhez méltóan, hiszen a „Helia” a Naphoz kötődőt jelenti – fénylő pont a főváros szállodai kínálatában.
Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában

Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában 

Négy magyarországi szálláshellyel bővül a szállodalánc.
Megkezdődött a 44. Országos Borverseny

Megkezdődött a 44. Országos Borverseny 

Mintegy 2700 palack bor versenyez.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.