Az ott valahol az alagút vége?

Mindenütt divatba jött a nulladik nap egy-egy rendezvénysorozat kapcsán – miért lenne ez alól kivétel pont a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ), amely most a Hotel Eger& Park Szállodába indult, hogy soron következő, ez évi második közgyűlését megtartsa.

Egyébként, aki vette a fáradtságot, és szánt arra időt, hogy a valójában csütörtökön kezdődő program előtti nap is megjelenjen, nem járt rosszul, ugyanis arról szólt ez a délután, amiről ma a világ: e-commerce disztribúcióról, mobil applikációk alkalmazásáról szállodákban és on-line marketingről. Majd másnap délelőtt kimagasló előadásban csillogtatta ismét tehetségét és hozzáértését a kérdésről Görög Ibolya, hazánk első számú protokollszakértője, aki olyan (egyébként alapvető) dolgokra tanította hallgatóságát, miszerint egy konferenciaszervezéssel foglalkozó szállodás soha nem késhet a megbeszélésről, hogy érdemes a székeket elhelyezni egy teremben és miért, az ajánlatkérő e-mailekre azonnal válaszolni kell, és hogy elnökségi asztalt miképp kell előkészíteni a rendezvényre – és hogyan semmi esetre sem.
Ebéd után kezdődött valójában a közgyűlés programja, és a protokoll szabályai szerint először a szálloda házigazdája, Harmati László köszöntötte az egybegyűlt kollégákat, az a (valószínűleg egyetlen) hazai hoteltulajdonos – sőt, rövid ismertetőjéből, mint kiderült, „Park-Klub csoport” néven egyre több egység tulajdonosa/üzemeltetője -, aki fejből idéz költőket, írókat, és színészi adottságai is vitathatatlanok.
Az elnöki beszámolóból, Kopócsy Andrea prezentációjából kiderült, már nem olyan fekete a leves, mint ahogy a legutóbbi közgyűlés alkalmával látszott. A belföldi éjszakák száma mellett (+3,6%) a külföldi vendégéjszakák száma már biztatóan alakult szeptemberben (+10,8%), és a szobafoglaltság is emelkedett év eleje óta. Igaz, nem rakétasebességgel (+1%), de legalább nem mutat csökkenő tendenciát. Ami azonban továbbra is szomorú, hogy a Bécs-Budapest-Prága háromszögben még mindig mi kullogunk a leghátul, sőt, egyértelműen megállapítható, Bécset gyakorlatilag szinte nem is érintette a válság. Az elnöknő a bejövő turizmus kapcsán felhívta a szakma figyelmét egy manapság nagyon is időszerű - Ryanair gondok, repülőtéri várakozási problémák stb. – tényre: a fapados légi forgalom fapados turizmust, lelakott, lestrapált szállodákat eredményez! Majd a hazai szállodaipar kilátásairól esett szó, amelyet röviden így összegezhetnénk: a túlélés mellett jövőre talán már a fejlesztésekre és a magasabb árképzésre és emellett a jobb minőségre is lehet koncentrálni.
Egy többszereplős panelbeszélgetés következett szállodaláncok vezetői és régióvezetők részvételével (Antoine Guego, Deák Imre, Hülvely István, Hoffmann Henrik), ahol dr. Niklai Ákos moderálásával a következő témákat járták körül: hol helyezkedik el a magyar szállodaipar a magyar gazdaságban, szerepet játszik-e a politika ebben az ágazatban, és vajon merre lehet az alagút vége? Fontos megállapítások a reagálásokból: „Komolyan kell minket venni, mert hangsúlyosan támogatjuk a magyar gazdaságot.” „Ahhoz képest kevés állami támogatást kapunk, amit elér és nyújt a szektorunk.” „Sokkal nagyobb potenciál van a szállodaiparban, de ehhez elengedhetetlen az összefogás.” „Régen 2,9 csillagos volt átlagban a hazai csillagbesorolás, most 3,6 – azonban a magasabb minőség nem jár együtt magasabb igényű, minőségi vendégkörrel.” „Alacsony árak, alacsony kapacitáskihasználtság, csökkenő belföldi vásárlóerő és ezzel együtt csökkenő vendégkör – ez a mai magyar valóság.” „Jobban és többet kellene lobbizni – méghozzá egységet alkotva – a kormánynál.” „Nem politikailag megbízható embereket, hanem igazi, professzionális szakértőket kellene alkalmazni a nemzeti turizmusmarketing területén.” „Szerintem fantasztikus, hogy ilyen elképesztően rossz környezetben ilyen számokat produkálunk. Ez szinte csoda!”


Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?