A Guardiannek egy neve elhallgatását kérő spanyol szállodás úgy nyilatkozott, hogy átverés áldozata lett.
Elmondta, hogy két éve elvétve panaszkodtak csak bélhurutra a vendégei, tavaly viszont kétszáz brit követelt kártérítést. Kizárólag brit vendégek rontották el a gyomrukat, egy holland vagy német se, pedig a szállodában sokkal több a holland és a német, mint a brit vendég.
A Guardian szerint a spanyol szállodások a "nyaralásibetegség-csalás", egy újfajta élősködés áldozatai lehetnek. A brit kárbehajtó társaságok tüzelték fel a brit nyaralókat, hogy nehezen ellenőrizhető, ám könnyen pénzesíthető igényeket jelentsenek be gyomorbetegségre hivatkozva.
Ennek a csalásnak az all-inclusive szolgáltatást nyújtó hotelek a legkönnyebb célpontjai, mert az all-inclusive nyaralásoknál kevésbé merülhet fel, hogy esetleg máshol szedték össze betegségüket a kártérítést követelők.
"Védtelennek érezzük magunkat. Elvben a vendégnek kéne igazolni, hogy megbetegedett, nem nekünk, hogy nem. De még csak egy orvosi igazolást se kell benyújtaniuk a kérelmükhöz" – mondta a spanyol szállodavezető.
A Guardian szerint a csalás már túlterjedt Spanyolországon, a brit külügyminisztérium a múlt héten már Bulgáriára és Törökországra is figyelmeztetést adott ki a fertőző gyomorbetegségek a kárigények alapján vélt veszélye miatt, a ciprusi szállodaipar pedig tavaly ötmillió fontnyi kártérítést fizetett ilyen vélhetően hamis kárigényekre.
A mallorcai szállodák már az all-inclusive szolgáltatás beszüntetését is fontolgatják.
Forrás: Guardian.co.uk
Forrás: 444.hu