Egy tökéletesen induló, ámde teljes kudarcra ítélt téli pihenés igaz története

A mai napig is megnyugtató befejezést váró, a lengyel vendéglátóktól segítő megoldást remélő, pórul járt magyar turisták történetét maguk a kárt szenvedő hazai honfitársaink osztották meg velünk.

Szorítkozzunk pusztán a tényekre: adott egy összeszokott, és gyakran együtt kiránduló és utazó hazai vidám társaság, akik úgy döntöttek, ezúttal a festői szépségű Zakopanéban töltik a tavalyi év utolsó napjait, és ott köszöntik majd az új évet is.

Lefoglalták, kifizették

Ki is nézték mindehhez a meseszerű szépséggel hívogatóan gyönyörű, többféle luxusszolgáltatásokat ajánló Aparthotel Royal Resort Spa-t, amely 9-es pontszámú értékeléssel szerepel a Booking.com honlapján, és amely szállásra a magyar csapat 2021. december 29-től 2022. január 2-ig foglalt szállást a nagy nemzetközi szállásfoglaló portál oldalán. Nemcsak lefoglalták az évbúcsúztató vidám téli bulizáshoz a szállást, hanem előre, egy összegben ki is fizették a szolgáltatás teljes árát, közel kétmillió forintot. Azonban eljött a múlt év karácsonya, amely teljes egészében megváltoztatta a vidámnak és felhőtlennek induló évbúcsúztató lengyelországi utazást.

Haláleset, coviddal tűzdelve

Ugyanis az utazók közül az egyik hölgynek épp Szenteste napján meghalt az édesanyja, ezért ő úgy döntött, nem tart a csapattal, hiszen a gyász időszakában nem érezte úgy, hogy egy vidám utazáson szeretne részt venni - az éppen frissen elvesztett édesanyja gyászolása idején. A csapat egy másik tagja pedig covidfertőzés miatt karanténba került, így számára is meghiúsult a vidámra tervezett évbúcsúztató program. 

Mivel mindez még jóval az utazás előtt történt, ezért az előre a teljes költséget euróban befizető magyar társaság emailt írt annak rendje és módja szerint mind a szállásfoglaló portál, mind pedig a szállást adó zakopanei cégnek, amelyben tájékoztatták őket, hogy mi történt, arra kérve őket, hogy a bekövetkezett váratlan körülmények miatt későbbre módosítanák az utazás időpontját.

Kedvezőtlen előjelek

Azonban levelükre egyik féltől sem érkezett semmilyen visszajelzés. Újabb emailek következtek, telefonálások sora, a szálláshelyen viszont kizárólag a recepcióig jutottak, a luxusapartman tulajdonosai elérhetetlen volt számukra. Illetve annyi üzenetet kaptak tőlük, hogy mivel a Booking.com-on foglalták le a szállást - a szállásfoglaló portállal intézzék annak törlését, a szálláshelynek nem dolga ilyen esetben intézkedni.

Közben telt múlt az idő, a magyarok időközben azt a kényszerű megoldást választották, hogy maguk helyett elküldenek másokat itthonról, egy nap késedelemmel ugyan, vagyis buknak egy napot a kifizetett teljes vételárból, de legalább az egész út "nem megy a levesbe".

Eljött a nemutazás napja

Amikor azonban elérkezett a bizonyos nap, amikor a magyaroknak el kellett volna foglalniuk az előre rendezett szállást, nem indulhatott már el senki, mert az eredeti foglalás napján, december 29-én, pontban éjfélkor kaptak egy emailt az apartmanhoteltől, hogy a szállásuk immár nem elérhető. Magyarán a szállásukat - nyilván napokkal előtte - másoknak értékesítették.

A magyaroktól pedig halotti anyakönyvi kivonatot, valamint covid fertőzésről hivatalos papírokat követeltek, mondván, mindezt a halasztó körülményt nyilván csak kitalálták. A magyarok e kéréseknek különben, amint módjukba állt, eleget is tettek, azaz mindkét hivatalos igazolást elküldték a lengyelországi vendég(nem)látó feleknek.

Hol tart most a történet?

Szomorúan közöljük, hogy sajnos pont ugyanott, ahol az utazás megtervezésének és megvalósításának idején: a teljes kifizetett összeg vagy az apartmanhotel számláján pihen, vagy a szállásfoglaló portálnál rejtőzik valahol. Senki nem vállal továbbra semilyen felelősséget az ügyben, mindenki a másikra mutogat, miközben a magyarok problémájának orvoslására továbbra sem született semilyen érdemi javaslat. Azaz nincs szó a meghiúsult utazást pótló voucherről vagy más, ilyen vis maior  esetén, a covid elmúlt két éve alatt a szálláshelyek esetében abszolút rugalmasságot biztosító magatartásnak akárcsak egy fikarcnyi jelét sem mutatja egyik fél sem a kárvallott magyar csapat számára.

A magyarok perelnek, beadták kárigényüket az illetékes hatóságok részére, és jelenleg olyan zakopanei ügyvédet keresnek, aki képviselné ügyüket az adott területen. 

x x x

Az ügy kapcsán szerkesztőségünk is megkereste a kárvallottaktól kapott információk alapján az adott szálláshely tulajdonosi körét, azonban érdemben semmilyen válasz nem érkezett idáig tőlük. Ezen - az előzetes tények ismeretében - nem is nagyon csodálkozunk, viszont amint válozás történik az ügyben, tájékoztatjuk olvasóinkat is.

 

 

Forrás: Turizmus Online


Az Accor valóban egyedi élményeket kínáló brandje idén további házakkal bővül

Az Accor valóban egyedi élményeket kínáló brandje idén további házakkal bővül 

Európa-szerte tovább bővül az egyedi szálláshelyeket kínáló Handwritten Collection.
Fontos mérföldkő a hostellánc életében

Fontos mérföldkő a hostellánc életében 

Új szintre lépett az a&o Hostels minőségirányítása.
Újabb TRIBE szálloda ennél a reklámügynökségnél

Újabb TRIBE szálloda ennél a reklámügynökségnél 

A Grayling Hungary nemzetközi kommunikációs ügynökség tovább bővíti ügyfélportfólióját.
Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget

Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget 

Exkluzív hotelélmény Dánszentmiklóson.
A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán

A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán 

A müncheni központú Ruby Hotels bejelentette első máltai szállodaprojektjét, a Ruby Ninu közösségi munkatér (Workspace) tavaly februári megnyitását követően.
Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok 

Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.
NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.
Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben 

A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.
Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást? 

A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.