Egy tökéletesen induló, ámde teljes kudarcra ítélt téli pihenés igaz története

A mai napig is megnyugtató befejezést váró, a lengyel vendéglátóktól segítő megoldást remélő, pórul járt magyar turisták történetét maguk a kárt szenvedő hazai honfitársaink osztották meg velünk.

Szorítkozzunk pusztán a tényekre: adott egy összeszokott, és gyakran együtt kiránduló és utazó hazai vidám társaság, akik úgy döntöttek, ezúttal a festői szépségű Zakopanéban töltik a tavalyi év utolsó napjait, és ott köszöntik majd az új évet is.

Lefoglalták, kifizették

Ki is nézték mindehhez a meseszerű szépséggel hívogatóan gyönyörű, többféle luxusszolgáltatásokat ajánló Aparthotel Royal Resort Spa-t, amely 9-es pontszámú értékeléssel szerepel a Booking.com honlapján, és amely szállásra a magyar csapat 2021. december 29-től 2022. január 2-ig foglalt szállást a nagy nemzetközi szállásfoglaló portál oldalán. Nemcsak lefoglalták az évbúcsúztató vidám téli bulizáshoz a szállást, hanem előre, egy összegben ki is fizették a szolgáltatás teljes árát, közel kétmillió forintot. Azonban eljött a múlt év karácsonya, amely teljes egészében megváltoztatta a vidámnak és felhőtlennek induló évbúcsúztató lengyelországi utazást.

Haláleset, coviddal tűzdelve

Ugyanis az utazók közül az egyik hölgynek épp Szenteste napján meghalt az édesanyja, ezért ő úgy döntött, nem tart a csapattal, hiszen a gyász időszakában nem érezte úgy, hogy egy vidám utazáson szeretne részt venni - az éppen frissen elvesztett édesanyja gyászolása idején. A csapat egy másik tagja pedig covidfertőzés miatt karanténba került, így számára is meghiúsult a vidámra tervezett évbúcsúztató program. 

Mivel mindez még jóval az utazás előtt történt, ezért az előre a teljes költséget euróban befizető magyar társaság emailt írt annak rendje és módja szerint mind a szállásfoglaló portál, mind pedig a szállást adó zakopanei cégnek, amelyben tájékoztatták őket, hogy mi történt, arra kérve őket, hogy a bekövetkezett váratlan körülmények miatt későbbre módosítanák az utazás időpontját.

Kedvezőtlen előjelek

Azonban levelükre egyik féltől sem érkezett semmilyen visszajelzés. Újabb emailek következtek, telefonálások sora, a szálláshelyen viszont kizárólag a recepcióig jutottak, a luxusapartman tulajdonosai elérhetetlen volt számukra. Illetve annyi üzenetet kaptak tőlük, hogy mivel a Booking.com-on foglalták le a szállást - a szállásfoglaló portállal intézzék annak törlését, a szálláshelynek nem dolga ilyen esetben intézkedni.

Közben telt múlt az idő, a magyarok időközben azt a kényszerű megoldást választották, hogy maguk helyett elküldenek másokat itthonról, egy nap késedelemmel ugyan, vagyis buknak egy napot a kifizetett teljes vételárból, de legalább az egész út "nem megy a levesbe".

Eljött a nemutazás napja

Amikor azonban elérkezett a bizonyos nap, amikor a magyaroknak el kellett volna foglalniuk az előre rendezett szállást, nem indulhatott már el senki, mert az eredeti foglalás napján, december 29-én, pontban éjfélkor kaptak egy emailt az apartmanhoteltől, hogy a szállásuk immár nem elérhető. Magyarán a szállásukat - nyilván napokkal előtte - másoknak értékesítették.

A magyaroktól pedig halotti anyakönyvi kivonatot, valamint covid fertőzésről hivatalos papírokat követeltek, mondván, mindezt a halasztó körülményt nyilván csak kitalálták. A magyarok e kéréseknek különben, amint módjukba állt, eleget is tettek, azaz mindkét hivatalos igazolást elküldték a lengyelországi vendég(nem)látó feleknek.

Hol tart most a történet?

Szomorúan közöljük, hogy sajnos pont ugyanott, ahol az utazás megtervezésének és megvalósításának idején: a teljes kifizetett összeg vagy az apartmanhotel számláján pihen, vagy a szállásfoglaló portálnál rejtőzik valahol. Senki nem vállal továbbra semilyen felelősséget az ügyben, mindenki a másikra mutogat, miközben a magyarok problémájának orvoslására továbbra sem született semilyen érdemi javaslat. Azaz nincs szó a meghiúsult utazást pótló voucherről vagy más, ilyen vis maior  esetén, a covid elmúlt két éve alatt a szálláshelyek esetében abszolút rugalmasságot biztosító magatartásnak akárcsak egy fikarcnyi jelét sem mutatja egyik fél sem a kárvallott magyar csapat számára.

A magyarok perelnek, beadták kárigényüket az illetékes hatóságok részére, és jelenleg olyan zakopanei ügyvédet keresnek, aki képviselné ügyüket az adott területen. 

x x x

Az ügy kapcsán szerkesztőségünk is megkereste a kárvallottaktól kapott információk alapján az adott szálláshely tulajdonosi körét, azonban érdemben semmilyen válasz nem érkezett idáig tőlük. Ezen - az előzetes tények ismeretében - nem is nagyon csodálkozunk, viszont amint válozás történik az ügyben, tájékoztatjuk olvasóinkat is.

 

 

Forrás: Turizmus Online


Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.