Egy tökéletesen induló, ámde teljes kudarcra ítélt téli pihenés igaz története

A mai napig is megnyugtató befejezést váró, a lengyel vendéglátóktól segítő megoldást remélő, pórul járt magyar turisták történetét maguk a kárt szenvedő hazai honfitársaink osztották meg velünk.

Szorítkozzunk pusztán a tényekre: adott egy összeszokott, és gyakran együtt kiránduló és utazó hazai vidám társaság, akik úgy döntöttek, ezúttal a festői szépségű Zakopanéban töltik a tavalyi év utolsó napjait, és ott köszöntik majd az új évet is.

Lefoglalták, kifizették

Ki is nézték mindehhez a meseszerű szépséggel hívogatóan gyönyörű, többféle luxusszolgáltatásokat ajánló Aparthotel Royal Resort Spa-t, amely 9-es pontszámú értékeléssel szerepel a Booking.com honlapján, és amely szállásra a magyar csapat 2021. december 29-től 2022. január 2-ig foglalt szállást a nagy nemzetközi szállásfoglaló portál oldalán. Nemcsak lefoglalták az évbúcsúztató vidám téli bulizáshoz a szállást, hanem előre, egy összegben ki is fizették a szolgáltatás teljes árát, közel kétmillió forintot. Azonban eljött a múlt év karácsonya, amely teljes egészében megváltoztatta a vidámnak és felhőtlennek induló évbúcsúztató lengyelországi utazást.

Haláleset, coviddal tűzdelve

Ugyanis az utazók közül az egyik hölgynek épp Szenteste napján meghalt az édesanyja, ezért ő úgy döntött, nem tart a csapattal, hiszen a gyász időszakában nem érezte úgy, hogy egy vidám utazáson szeretne részt venni - az éppen frissen elvesztett édesanyja gyászolása idején. A csapat egy másik tagja pedig covidfertőzés miatt karanténba került, így számára is meghiúsult a vidámra tervezett évbúcsúztató program. 

Mivel mindez még jóval az utazás előtt történt, ezért az előre a teljes költséget euróban befizető magyar társaság emailt írt annak rendje és módja szerint mind a szállásfoglaló portál, mind pedig a szállást adó zakopanei cégnek, amelyben tájékoztatták őket, hogy mi történt, arra kérve őket, hogy a bekövetkezett váratlan körülmények miatt későbbre módosítanák az utazás időpontját.

Kedvezőtlen előjelek

Azonban levelükre egyik féltől sem érkezett semmilyen visszajelzés. Újabb emailek következtek, telefonálások sora, a szálláshelyen viszont kizárólag a recepcióig jutottak, a luxusapartman tulajdonosai elérhetetlen volt számukra. Illetve annyi üzenetet kaptak tőlük, hogy mivel a Booking.com-on foglalták le a szállást - a szállásfoglaló portállal intézzék annak törlését, a szálláshelynek nem dolga ilyen esetben intézkedni.

Közben telt múlt az idő, a magyarok időközben azt a kényszerű megoldást választották, hogy maguk helyett elküldenek másokat itthonról, egy nap késedelemmel ugyan, vagyis buknak egy napot a kifizetett teljes vételárból, de legalább az egész út "nem megy a levesbe".

Eljött a nemutazás napja

Amikor azonban elérkezett a bizonyos nap, amikor a magyaroknak el kellett volna foglalniuk az előre rendezett szállást, nem indulhatott már el senki, mert az eredeti foglalás napján, december 29-én, pontban éjfélkor kaptak egy emailt az apartmanhoteltől, hogy a szállásuk immár nem elérhető. Magyarán a szállásukat - nyilván napokkal előtte - másoknak értékesítették.

A magyaroktól pedig halotti anyakönyvi kivonatot, valamint covid fertőzésről hivatalos papírokat követeltek, mondván, mindezt a halasztó körülményt nyilván csak kitalálták. A magyarok e kéréseknek különben, amint módjukba állt, eleget is tettek, azaz mindkét hivatalos igazolást elküldték a lengyelországi vendég(nem)látó feleknek.

Hol tart most a történet?

Szomorúan közöljük, hogy sajnos pont ugyanott, ahol az utazás megtervezésének és megvalósításának idején: a teljes kifizetett összeg vagy az apartmanhotel számláján pihen, vagy a szállásfoglaló portálnál rejtőzik valahol. Senki nem vállal továbbra semilyen felelősséget az ügyben, mindenki a másikra mutogat, miközben a magyarok problémájának orvoslására továbbra sem született semilyen érdemi javaslat. Azaz nincs szó a meghiúsult utazást pótló voucherről vagy más, ilyen vis maior  esetén, a covid elmúlt két éve alatt a szálláshelyek esetében abszolút rugalmasságot biztosító magatartásnak akárcsak egy fikarcnyi jelét sem mutatja egyik fél sem a kárvallott magyar csapat számára.

A magyarok perelnek, beadták kárigényüket az illetékes hatóságok részére, és jelenleg olyan zakopanei ügyvédet keresnek, aki képviselné ügyüket az adott területen. 

x x x

Az ügy kapcsán szerkesztőségünk is megkereste a kárvallottaktól kapott információk alapján az adott szálláshely tulajdonosi körét, azonban érdemben semmilyen válasz nem érkezett idáig tőlük. Ezen - az előzetes tények ismeretében - nem is nagyon csodálkozunk, viszont amint válozás történik az ügyben, tájékoztatjuk olvasóinkat is.

 

 

Forrás: Turizmus Online


Nyílik az első ibis styles hotel Észtországban

Nyílik az első ibis styles hotel Észtországban 

Az ibis új címekkel erősíti európai pozícióit a régióban.
Több mint 65 ezer spanyol Airbnb-s szálláshely szűnik meg

Több mint 65 ezer spanyol Airbnb-s szálláshely szűnik meg 

Sok spanyol az ilyen rövid távú kiadásokat okolja a lakáshiány súlyosbodásáért.
Szállásfoglalási előrejelzés az idei főszezonra

Szállásfoglalási előrejelzés az idei főszezonra 

Magyarország egyik vezető hotel menedzsment szoftverének friss adatai szerint.
Ötcsillagos Maldív-szigeteki szálláshely a világ legjobb szállodái között

Ötcsillagos Maldív-szigeteki szálláshely a világ legjobb szállodái között  

Az Ayada Maldives elnyerte a TripAdvisor „Best of the Best” címet a 2025-ös Travelers’ Choice Awards keretében.
Fehér ház a kéklő tó partján – születésnapot ünnepelt a Kenese Bay Garden

Fehér ház a kéklő tó partján – születésnapot ünnepelt a Kenese Bay Garden 

Van a Balaton északi partján egy hely, amit, ha egyszer felfedez az ember, szinte biztos, hogy szeretne oda visszatérni.
Átadták az idei Aranynap-díjakat

Átadták az idei Aranynap-díjakat 

Hat magyarországi konferencia és wellness szálloda, valamint rendezvényhelyszín kapott elismerést.
Napfényes fejezet – a Danubius-lánc, köztük a  Danubius Hotel Helia megújulásáról

Napfényes fejezet – a Danubius-lánc, köztük a Danubius Hotel Helia megújulásáról 

A Danubius Hotel Helia – nevéhez méltóan, hiszen a „Helia” a Naphoz kötődőt jelenti – fénylő pont a főváros szállodai kínálatában.
Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában

Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában 

Négy magyarországi szálláshellyel bővül a szállodalánc.
Megkezdődött a 44. Országos Borverseny

Megkezdődött a 44. Országos Borverseny 

Mintegy 2700 palack bor versenyez.
Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája

Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája 

Az ötcsillag superior minősítésű hotel 285 szobájában több mint 600 vendéget tud fogadni.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.