A kötelezettségvállalásnak eleget téve az Accor 2012-ben létrehozta nemzetközi női szakmai hálózatát, Women at Accor Generation (WAAG) néven. Mostanra, 12 hónappal az alapítás után, a WAAG több mint 60 országban vált aktív szervezetté és mára több mint 1500 tagot számlál.
Sophie Stabile, az Accor pénzügyi igazgatója és a WAAG vezetője elmondta: “Minden évben több mint 50 millió nőt látunk vendégül szállodáinkban, ezért is fontos, hogy a sokszínűséget és a női szerepek fontosságát hangsúlyozzuk az Accornál. A WAAG elsődleges célja most az, hogy több nő foglalhasson el vezetői pozíciót a vállalatnál. A szervezet másik fontos küldetése, hogy női üzleti utazóknak szóló szolgáltatásokat nyújtson az Accor szállodáiban.
Hogy támogassa a nemi egyenlőségről szóló párbeszédet, és ösztönözze a nőket arra, hogy magabiztosabbak legyenek, a szervezet "szerep-modell" beszámolók révén osztja meg tapasztalatait, emellett mentori támogatást, képzéseket és hálózatépítési lehetőségeket kínál. A mentorprogram révén a WAAG segítségével máris több mint 60 tandempartnerség alakult világszerte. Annak érdekében, hogy tagjainak minél több fejlődési és hálózatépítési lehetőséget biztosítson, a WAAG több nemzetközi
kezdeményezésen is részt vesz – például a Deauville-ben és Myanmarban tartott Women’s Forum elnevezésű programnak is tagja. A WAAG ugyancsak együttműködik az Accor nemzetközi HR-ével és az Accor Academyvel. Olyan tréningeket szervez, amelyek segítenek, hogy a nők könnyebben váljanak vezetőkké, illetve olyan csereprogramok mellé áll, amelyek például saját maguk jobb megismerésében és érzelmeik kezelésében segítenek. A WAAG egyéves évfordulója alkalmából világszerte több workshopot és egyéb rendezvényt tart a csoport tagjai számára.
Végül, a munkacsoport hálózatán belül arra is összepontosít, hogy jobban megértse a női vendégek elvárásait annak érdekében, hogy részükre magasabb színvonalú szolgáltatásokat nyújthasson. A munkacsoport egy olyan kutatást végzett, melyben 250 női megkérdezett vett részt (ezek mindegyike a Le Club Accor hotels hűségprogram tagja). A felmérés központjában azok a tényezők és szempontok álltak, amelyeket az üzletasszonyok vesznek figyelembe, amikor szállodát választanak. Ezek pedig a következők:
A biztonság és a hotel márkájának hírneve döntési szempont az egyedül utazó
üzletasszonyok körében. Különösen fontos számukra a be- és kijelentkezésnél a személyzet kedvessége, alkalmazkodóképessége és diszkréciója. Jó, ha tiszteletben tartják a titoktartási szabályokat az identitásukra és szobaszámukra vonatkozóan.
A kényelem is fontos szempont. Emellett a tisztaság, és olyan alapvető dolgok megléte, mint a hajszárító, a tükör, a jó világítás és a wifi használata is mérvadó lehet. Ezek a hölgyek értékelik a szállodák azon törekvéseit is, hogy a szolgáltatások minél inkább a nőkre szabottak legyenek: például kevesebb sportmagazin és sportcsatorna, több vállfa, virág és csokoládé a szobában.
Az ételkínálat is mérvadó. Mivel ezek az üzletasszonyok gyakran egyedül étkeznek, értékelik a felár nélküli szobaszerviz szolgáltatást. Fontos, hogy egészséges, könnyű ételek közül választhassanak, és akár kisebb adagokat is.