Erősebb volt az idei szezon

A szállásadók összességében erősebbnek értékelték az idei szezont, mint a tavalyit az Utazok.hu szállásközvetítő felmérése szerint.

Az online szakportál hétfői, MTI-hez eljuttatott felméréséből - amelyet foglalási adatai alapján és közel 170 partnere körében végzett - kiderül, hogy a turisztikai piac szereplői fejlődő, de az időjárás miatt kicsit hullámzó intenzitású szezont tudhatnak maguk mögött. A KSH adatai szerint az első hat hónapban több mint 10 százalékkal nőtt a szállásadók árbevétele, ezt az Utazok.hu felmérése is részben megerősíti: a június-augusztusi időszakban a partnerek közel felének magasabb volt az árbevétele a tavalyi év azonos időszakához képest, és a válaszadók elégedettségi indexe a tízes skálán az 5,8-as tavalyi értékről idén 6,4-re emelkedett.

A közlemény idézi Szennay Andrást, az Utazok.hu cégcsoport ügyvezető igazgatóját, aki elmondta: a telített piacon minden egyes vendégért meg kellett küzdeni, a változó időjárás pedig különösen a vízparti régiókat állította kihívás elé.

A szállásadók 88 százaléka szerint évről évre egyre többen foglalnak interneten keresztül, a vendégek 74 százaléka pedig egyre később foglalja le a nyaralását, és egyre rövidebb időre. A szállásadóknak nagyobb hangsúlyt kell fektetni a specializált szolgáltatások változatosságára és minőségére, hiszen a vendégek idén kevesebbet költöttek az adott helyszínen egyéb szolgáltatásokra, mint az előző években a szálláshelyek 72 százalékának véleménye szerint.

A turisztikai piac résztvevői általában stagnáló vagy csökkenő árakkal (83 százalék) jellemezték a szezont, és a válaszadók fele a kihasználtság terén sem tudott pozitív változást elérni, míg a másik felénél a foglalási eredmények javulása ellensúlyozta az elmaradt magasabb átlagár okozta hiányt.

A megkérdezett szállodáknál általában, így a nyári szezonban is évről évre nő a visszatérők száma. Ez nemcsak a magyar vendégekre, hanem a külföldiekre is igaz: közülük is egyre többen tudatosan ugyanarra a helyre foglalják szállásukat. A külföldiek száma a válaszadó szálláshelyek 41 százalékánál nem változott, de a többi szálláshely 29 százaléka növelni tudta külföldi vendégei számát, és egy szűk réteg - 8 százalékuk - több mint 20 százalékkal.

A belföldi turizmust illetően a nyári szezonban továbbra is a családokra helyezik a hangsúlyt a szállásadók: a válaszadók fele egyértelműen őket jelölte meg elsődleges célcsoportjának, őket követi a wellnessturizmus két célpontja: a fiatal párok és nászutasok, illetve az idősebb korosztály. Az Utazok.hu cégcsoportnak több tematikus honlapja van, a weboldalak több mint 650 ezer regisztrált felhasználója van és éves szinten 4,5 millióan látogatják.

Forrás: utazok.hu


Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.
Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra

Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra 

A budapesti Mövenpick Hotel Budapest Centre története mesébe illő, megjelenése lenyűgöző.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.