Erősebb volt az idei szezon

A szállásadók összességében erősebbnek értékelték az idei szezont, mint a tavalyit az Utazok.hu szállásközvetítő felmérése szerint.

Az online szakportál hétfői, MTI-hez eljuttatott felméréséből - amelyet foglalási adatai alapján és közel 170 partnere körében végzett - kiderül, hogy a turisztikai piac szereplői fejlődő, de az időjárás miatt kicsit hullámzó intenzitású szezont tudhatnak maguk mögött. A KSH adatai szerint az első hat hónapban több mint 10 százalékkal nőtt a szállásadók árbevétele, ezt az Utazok.hu felmérése is részben megerősíti: a június-augusztusi időszakban a partnerek közel felének magasabb volt az árbevétele a tavalyi év azonos időszakához képest, és a válaszadók elégedettségi indexe a tízes skálán az 5,8-as tavalyi értékről idén 6,4-re emelkedett.

A közlemény idézi Szennay Andrást, az Utazok.hu cégcsoport ügyvezető igazgatóját, aki elmondta: a telített piacon minden egyes vendégért meg kellett küzdeni, a változó időjárás pedig különösen a vízparti régiókat állította kihívás elé.

A szállásadók 88 százaléka szerint évről évre egyre többen foglalnak interneten keresztül, a vendégek 74 százaléka pedig egyre később foglalja le a nyaralását, és egyre rövidebb időre. A szállásadóknak nagyobb hangsúlyt kell fektetni a specializált szolgáltatások változatosságára és minőségére, hiszen a vendégek idén kevesebbet költöttek az adott helyszínen egyéb szolgáltatásokra, mint az előző években a szálláshelyek 72 százalékának véleménye szerint.

A turisztikai piac résztvevői általában stagnáló vagy csökkenő árakkal (83 százalék) jellemezték a szezont, és a válaszadók fele a kihasználtság terén sem tudott pozitív változást elérni, míg a másik felénél a foglalási eredmények javulása ellensúlyozta az elmaradt magasabb átlagár okozta hiányt.

A megkérdezett szállodáknál általában, így a nyári szezonban is évről évre nő a visszatérők száma. Ez nemcsak a magyar vendégekre, hanem a külföldiekre is igaz: közülük is egyre többen tudatosan ugyanarra a helyre foglalják szállásukat. A külföldiek száma a válaszadó szálláshelyek 41 százalékánál nem változott, de a többi szálláshely 29 százaléka növelni tudta külföldi vendégei számát, és egy szűk réteg - 8 százalékuk - több mint 20 százalékkal.

A belföldi turizmust illetően a nyári szezonban továbbra is a családokra helyezik a hangsúlyt a szállásadók: a válaszadók fele egyértelműen őket jelölte meg elsődleges célcsoportjának, őket követi a wellnessturizmus két célpontja: a fiatal párok és nászutasok, illetve az idősebb korosztály. Az Utazok.hu cégcsoportnak több tematikus honlapja van, a weboldalak több mint 650 ezer regisztrált felhasználója van és éves szinten 4,5 millióan látogatják.

Forrás: utazok.hu


Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.