A hotelek árképzéséről, értékesítési technikáiról, valamint kreatív package-ek szükségességéről Szabó József (Hunguest Hotels Zrt., értékesítési igazgató) tartott a ház legnagyobb termében, a Bartókban előadást. Mint kiderült, árképzés terén általános tapasztalat, hogy a hazai vendégkör sokkal gyorsabban reagál a változásokra (például elfogad árváltozást, mert hallja a médiában, hogy áfaemelés lép életbe), mint a külföldi oldal. Figyelmeztette kollégáit a szakember, mivel még mindannyian a jövő évi szerződések megkötése előtt állnak, a júliustól várható áfaemelést valamilyen módon próbálják majd beépíteni az új szerződések megkötésekor. Ehhez kapcsolódóan az MSZSZ elnöknője, Kopócsy Andrea hozzátette, ha a touroperátorok esetében nem is, azonban az üzleti vendégkörnél érvényesíteni lehet az áfa változást, hiszen ők számlájukkal visszaigényelhetik azt. Az előadó a következőket javasolta értékesítési technika terén: akciók visszavonása (hiszen határidős engedményekről van szó), a következő akciókba be lehet építeni a rájuk váró 4 százalékos plusz terhet (a 20-ról 25 százalékra emelkedő áfa gyakorlatilag 4 százaléknyi terhet ró valójában a szállodaiparra). Majd cégének tapasztalatai alapján elmondta, a helyi és országos médiában megjelenő akciókra a hazai piac gyorsan reagál, és a törzsközönség informálása is meghatározó egy ház életében. A hírlevelek szerepére is kitért, igaz, figyelmeztetett, sűrűn nem érdemes kiküldeni pl. a törzsvendégkörnek, mert akkor általában nem nyitják ki egy idő után a címzettek a levelet, és nem jut el hozzájuk az információ. A kreatív package-ekről is szó esett, jó és rossz példák bemutatásával. A Hunguest Hölgyválasz, Őszikék, Nem csak csekk és 2in 1 akciói kapcsán elhangzott, a szingli hölgyeket, az idős korosztályt, az üdülési csekkel rendelkezőket és a külföldről érkezőket próbálják ezekkel az akcióikkal megszólítani. Üdülési csekk esetében például jó ötlet, hogy 71.000 forintos csomagokat állítottak össze – így nem kell számolgatni a vendégnek, hogy meddig maradhat a csekkjeivel – ennyi ugyanis az az összeg, amennyit egy személy kaphat. A határon kívüliek esetében pedig a lánc egy vidéki és egy budapesti szállodáját párban ajánlják – hiszen gyakori, aki Budapestre készül (vagy fordítva), szívesen ellátogatna egy vidéki városba, például egy fürdőhelyre is. A Mercure nemzetközi honlapjának bemutatásakor pedig elhangzott, hogy nem emeli Budapest rangját, ha úgy hirdetik a világhálón, hogy ebben a városban milyen olcsó szálláshelyek foglalhatók.
Értékesítési technikákról az MSZSZ közgyűlésén
A Magyar Szállodaszövetség (MSZSZ) pécsi Hotel Palatinus-ban tartott tavaszi tagértekezletének második napja szekcióülésekkel folytatódott.
Díjazták a WING szállodáját a nívós ingatlanfejlesztési versenyen
Különdíjat nyert a dual-branded ibis&TRIBE Budapest Stadium hotel.
Budapestre is berobogott a Pullman francia életérzést rejtő hálókocsija
November 21-én egy varázslatos érzékszervi utazással zajlott a Pullman Happenings rendezvénysorozat első magyarországi eseménye, amelynek művészi koncepcióját Demeter Richárd álmodta meg.
Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely
Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén
Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel
Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón
November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival
A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon
A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából
Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten
Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.