Értékesítési technikákról az MSZSZ közgyűlésén

A Magyar Szállodaszövetség (MSZSZ) pécsi Hotel Palatinus-ban tartott tavaszi tagértekezletének második napja szekcióülésekkel folytatódott.

A hotelek árképzéséről, értékesítési technikáiról, valamint kreatív package-ek szükségességéről Szabó József (Hunguest Hotels Zrt., értékesítési igazgató) tartott a ház legnagyobb termében, a Bartókban előadást. Mint kiderült, árképzés terén általános tapasztalat, hogy a hazai vendégkör sokkal gyorsabban reagál a változásokra (például elfogad árváltozást, mert hallja a médiában, hogy áfaemelés lép életbe), mint a külföldi oldal. Figyelmeztette kollégáit a szakember, mivel még mindannyian a jövő évi szerződések megkötése előtt állnak, a júliustól várható áfaemelést valamilyen módon próbálják majd beépíteni az új szerződések megkötésekor. Ehhez kapcsolódóan az MSZSZ elnöknője, Kopócsy Andrea hozzátette, ha a touroperátorok esetében nem is, azonban az üzleti vendégkörnél érvényesíteni lehet az áfa változást, hiszen ők számlájukkal visszaigényelhetik azt. Az előadó a következőket javasolta értékesítési technika terén: akciók visszavonása (hiszen határidős engedményekről van szó), a következő akciókba be lehet építeni a rájuk váró 4 százalékos plusz terhet (a 20-ról 25 százalékra emelkedő áfa gyakorlatilag 4 százaléknyi terhet ró valójában a szállodaiparra). Majd cégének tapasztalatai alapján elmondta, a helyi és országos médiában megjelenő akciókra a hazai piac gyorsan reagál, és a törzsközönség informálása is meghatározó egy ház életében. A hírlevelek szerepére is kitért, igaz, figyelmeztetett, sűrűn nem érdemes kiküldeni pl. a törzsvendégkörnek, mert akkor általában nem nyitják ki egy idő után a címzettek a levelet, és nem jut el hozzájuk az információ. A kreatív package-ekről is szó esett, jó és rossz példák bemutatásával. A Hunguest Hölgyválasz, Őszikék, Nem csak csekk és 2in 1 akciói kapcsán elhangzott, a szingli hölgyeket, az idős korosztályt, az üdülési csekkel rendelkezőket és a külföldről érkezőket próbálják ezekkel az akcióikkal megszólítani. Üdülési csekk esetében például jó ötlet, hogy 71.000 forintos csomagokat állítottak össze – így nem kell számolgatni a vendégnek, hogy meddig maradhat a csekkjeivel – ennyi ugyanis az az összeg, amennyit egy személy kaphat. A határon kívüliek esetében pedig a lánc egy vidéki és egy budapesti szállodáját párban ajánlják – hiszen gyakori, aki Budapestre készül (vagy fordítva), szívesen ellátogatna egy vidéki városba, például egy fürdőhelyre is. A Mercure nemzetközi honlapjának bemutatásakor pedig elhangzott, hogy nem emeli Budapest rangját, ha úgy hirdetik a világhálón, hogy ebben a városban milyen olcsó szálláshelyek foglalhatók.


A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán

A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán 

A müncheni központú Ruby Hotels bejelentette első máltai szállodaprojektjét, a Ruby Ninu közösségi munkatér (Workspace) tavaly februári megnyitását követően.
Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok 

Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.
NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.
Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben 

A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.
Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást? 

A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.
Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban

Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban 

Ezzel hívja fel a figyelmet a felelős állattartásra a Minaro Hotel Tokaj MGallery.
Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik

Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik 

A szállodacsoport globális hűség- és kedvezményprogramja most köszöntötte százmilliomodik tagját.
Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában

Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában 

Olyan megoldásokkal, amelyek a gyerekkel érkező vendégek kényelmét szolgálják.
Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban

Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban 

A Szallas.hu legfrissebb adatai szerint.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.