Felmérés a belföldi szállásfoglalási szokásokról

A www.szallodaszoba.hu online szobafoglalási rendszert fejlesztő Hotelnet Kft. 2009. júniusában végzett kutatásában a belföldi utazók szállásfoglalási szokásait térképezte fel.

A felmérés arra kereste a választ, hogy hogyan keresik és foglalják szállásaikat a belföldi utazók, milyen gyakran és hány napra utaznak, és melyek a szempontjaik a szálláshely kiválasztásánál.

Az alábbi 7 kategóriába sorolták be magukat a magyarok:

Pihenni vágyó vendég vagyok, csendre és nyugalomra vágyom  28%
Kikapcsolódni vágyó vendég vagyok, érdekel minden program, ami szórakoztathat  13,5%
Szerelmes romantikus vendég vagyok, a párommal utazom, hogy együtt lehessünk 13,5%
Családosok vagyunk, gyerekkel utazunk, hogy együtt lehessünk, kikapcsolódhassunk 13,5%
Sportos kikapcsolódást kedvelő vendég vagyok, nagyon fontosnak tartom a sportlehetőségeket a hotelben 4%
A wellness, selfness, egészséges életmód vonz a hotelekbe, minden ilyesmit szeretek kipróbálni 25,5%
A gyógyvizeket kedvelem, a gyógyulva pihenést tartom a legpihentetőbbnek! 2%

A megkérdezettek közül senki sem válaszolta, hogy havonta többször utazik, 8,3 %-a mondta azt, hogy havonta megy belföldre üdülni. A válaszadók 16,6%-a negyedévente, a legnagyobb hányada, 41,6%-a félévente, és 33%-a csak egyszer utazik egy évben.

A válaszadók 66%-a többnyire 2-4 napos utazásokat tesz, 21 %-a legalább 5-7 napra tervezi pihenését, 13%-a inkább többször utazik rövidebb időre, azt viszont senki nem mondta, hogy 2 hetes pihenésekre megy.

A szálláshelyválasztás szempontjainak vizsgálata során meglepő eredmény született, ugyanis a jó ár csak a második helyen végzett a fontossági sorrendben, az első a szálláshely felszereltsége volt. A 3. helyen a település állt, a 4-en a megközelíthetőség, az 5. helyen az, hogy mások ajánlották, illetve hogyan véleményezték az adott szálláshelyet.

A kutatásból az is kiderült, hogy a válaszadók: 53%-a gondolja ki előre, mely régiót keresné fel szívesen, 47% viszont még ehhez is az internettől vár tippeket. A válaszadók 100%-a felelte azt, hogy már nem nézegeti az utazási katalógusokat, helyette az interneten kutat szállás után, és végül 35%-uk mondta azt, hogy szobát foglalni is online szokott, valamely utazási portálon. A többi 65% inkább a hotelhez magához fordul közvetlenül.

A felmérés során azt is feltérképezték, hogy mire lenne még szüksége a szállást kereső belföldi vendégeknek:

  • hogy személyes igényei szerint találhasson hotelt, programot, szállást. Neki szóljon az ajánlat, és ne vegyék egy kalap alá a hotelek minden vendégüket.
  • A portál, ahol szállást keresnek és foglalnak, legyen gyors, átlátható és összehasonlítható ajánlatokkal rendelkezzen
  • szerepeljenek programajánlók a portálon
  • legyenek akciós ajánlatok, kedvező árak, extrák
  • sok, valósághű képpel mutassa be a portál / a hotel a szálláshelyet, mert a képeken látott élmények és felszereltség meghatározó a választásnál
  • korrekt, gyors és pontos rendelés-visszaigazolást biztosítson a portál / a hotel,
  • a környék látványosságairól is kapjon információkat


    A kutatást végző www.szallodaszoba.hu, amelyről korábban már adtunk hírt, hamarosan, 3 hét múlva indul Magyarországon, és azért végezte a kutatást, hogy minél inkább igazodhasson a felhasználók igényeihez. Az oldal - készítői ígéretei szeirnt - két dologban különbözik majd az eddigi szállásfoglalási rendszerektől: az utazókat 8 szegmensbe csoportosítja, és így egyedi ajánlatokat, egyedi keresési lehetőségeket jelenít meg a találati listájában, és valóban teljesen online lesz, vagyis a foglalás azonnal a kiválasztott hotel nyilvántartásaiban landol.

 


Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.