Felmérés a belföldi szállásfoglalási szokásokról

A www.szallodaszoba.hu online szobafoglalási rendszert fejlesztő Hotelnet Kft. 2009. júniusában végzett kutatásában a belföldi utazók szállásfoglalási szokásait térképezte fel.

A felmérés arra kereste a választ, hogy hogyan keresik és foglalják szállásaikat a belföldi utazók, milyen gyakran és hány napra utaznak, és melyek a szempontjaik a szálláshely kiválasztásánál.

Az alábbi 7 kategóriába sorolták be magukat a magyarok:

Pihenni vágyó vendég vagyok, csendre és nyugalomra vágyom  28%
Kikapcsolódni vágyó vendég vagyok, érdekel minden program, ami szórakoztathat  13,5%
Szerelmes romantikus vendég vagyok, a párommal utazom, hogy együtt lehessünk 13,5%
Családosok vagyunk, gyerekkel utazunk, hogy együtt lehessünk, kikapcsolódhassunk 13,5%
Sportos kikapcsolódást kedvelő vendég vagyok, nagyon fontosnak tartom a sportlehetőségeket a hotelben 4%
A wellness, selfness, egészséges életmód vonz a hotelekbe, minden ilyesmit szeretek kipróbálni 25,5%
A gyógyvizeket kedvelem, a gyógyulva pihenést tartom a legpihentetőbbnek! 2%

A megkérdezettek közül senki sem válaszolta, hogy havonta többször utazik, 8,3 %-a mondta azt, hogy havonta megy belföldre üdülni. A válaszadók 16,6%-a negyedévente, a legnagyobb hányada, 41,6%-a félévente, és 33%-a csak egyszer utazik egy évben.

A válaszadók 66%-a többnyire 2-4 napos utazásokat tesz, 21 %-a legalább 5-7 napra tervezi pihenését, 13%-a inkább többször utazik rövidebb időre, azt viszont senki nem mondta, hogy 2 hetes pihenésekre megy.

A szálláshelyválasztás szempontjainak vizsgálata során meglepő eredmény született, ugyanis a jó ár csak a második helyen végzett a fontossági sorrendben, az első a szálláshely felszereltsége volt. A 3. helyen a település állt, a 4-en a megközelíthetőség, az 5. helyen az, hogy mások ajánlották, illetve hogyan véleményezték az adott szálláshelyet.

A kutatásból az is kiderült, hogy a válaszadók: 53%-a gondolja ki előre, mely régiót keresné fel szívesen, 47% viszont még ehhez is az internettől vár tippeket. A válaszadók 100%-a felelte azt, hogy már nem nézegeti az utazási katalógusokat, helyette az interneten kutat szállás után, és végül 35%-uk mondta azt, hogy szobát foglalni is online szokott, valamely utazási portálon. A többi 65% inkább a hotelhez magához fordul közvetlenül.

A felmérés során azt is feltérképezték, hogy mire lenne még szüksége a szállást kereső belföldi vendégeknek:

  • hogy személyes igényei szerint találhasson hotelt, programot, szállást. Neki szóljon az ajánlat, és ne vegyék egy kalap alá a hotelek minden vendégüket.
  • A portál, ahol szállást keresnek és foglalnak, legyen gyors, átlátható és összehasonlítható ajánlatokkal rendelkezzen
  • szerepeljenek programajánlók a portálon
  • legyenek akciós ajánlatok, kedvező árak, extrák
  • sok, valósághű képpel mutassa be a portál / a hotel a szálláshelyet, mert a képeken látott élmények és felszereltség meghatározó a választásnál
  • korrekt, gyors és pontos rendelés-visszaigazolást biztosítson a portál / a hotel,
  • a környék látványosságairól is kapjon információkat


    A kutatást végző www.szallodaszoba.hu, amelyről korábban már adtunk hírt, hamarosan, 3 hét múlva indul Magyarországon, és azért végezte a kutatást, hogy minél inkább igazodhasson a felhasználók igényeihez. Az oldal - készítői ígéretei szeirnt - két dologban különbözik majd az eddigi szállásfoglalási rendszerektől: az utazókat 8 szegmensbe csoportosítja, és így egyedi ajánlatokat, egyedi keresési lehetőségeket jelenít meg a találati listájában, és valóban teljesen online lesz, vagyis a foglalás azonnal a kiválasztott hotel nyilvántartásaiban landol.

 


Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben

Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben 

Második alkalommal hirdette meg a szálloda egész napos, ingyenes programját május 11-én, szombaton.
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Új szállodai brand érkezik Budapestre

Új szállodai brand érkezik Budapestre 

Ez lesz a nemzetközi márka első magyarországi tagja.
Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész

Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész 

Az MSZÉSZ május 14-én, a Grand Hotel Esztergomban tartott szakmai találkozójának három érdekes előadásáról számolunk be.
Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton

Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton 

Buda legújabb skybarja a Radisson BudaPart tetején várja vendégeit.
Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások

Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások 

Helyszíni beszámoló a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) tavaszi közgyűléséről.
így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája

így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája 

Hazánk vezető márkái közül többen is kiemelkednek ezen a téren, amikor pedig a különböző szektorból érkező magyar márkák összefognak, akkor születnek az igazán jó megoldások.
Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton

Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton 

Az első évben több, mint 50.000 vendég látogatott el Szántódra, az egyedülálló tematikával rendelkező, családbarát hotelbe.
Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50

Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50  

Az Eventrend Group üzemelteti a továbbiakban a D50-et.
Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén

Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén 

Angela Saliba a Budapest Marriott Hotel és a Millennium Court, Marriott Executive Apartments új vezérigazgatója.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.