A felmérés arra kereste a választ, hogy hogyan keresik és foglalják szállásaikat a belföldi utazók, milyen gyakran és hány napra utaznak, és melyek a szempontjaik a szálláshely kiválasztásánál.
Az alábbi 7 kategóriába sorolták be magukat a magyarok:
Pihenni vágyó vendég vagyok, csendre és nyugalomra vágyom | 28% |
Kikapcsolódni vágyó vendég vagyok, érdekel minden program, ami szórakoztathat | 13,5% |
Szerelmes romantikus vendég vagyok, a párommal utazom, hogy együtt lehessünk | 13,5% |
Családosok vagyunk, gyerekkel utazunk, hogy együtt lehessünk, kikapcsolódhassunk | 13,5% |
Sportos kikapcsolódást kedvelő vendég vagyok, nagyon fontosnak tartom a sportlehetőségeket a hotelben | 4% |
A wellness, selfness, egészséges életmód vonz a hotelekbe, minden ilyesmit szeretek kipróbálni | 25,5% |
A gyógyvizeket kedvelem, a gyógyulva pihenést tartom a legpihentetőbbnek! | 2% |
A megkérdezettek közül senki sem válaszolta, hogy havonta többször utazik, 8,3 %-a mondta azt, hogy havonta megy belföldre üdülni. A válaszadók 16,6%-a negyedévente, a legnagyobb hányada, 41,6%-a félévente, és 33%-a csak egyszer utazik egy évben.
A válaszadók 66%-a többnyire 2-4 napos utazásokat tesz, 21 %-a legalább 5-7 napra tervezi pihenését, 13%-a inkább többször utazik rövidebb időre, azt viszont senki nem mondta, hogy 2 hetes pihenésekre megy.
A szálláshelyválasztás szempontjainak vizsgálata során meglepő eredmény született, ugyanis a jó ár csak a második helyen végzett a fontossági sorrendben, az első a szálláshely felszereltsége volt. A 3. helyen a település állt, a 4-en a megközelíthetőség, az 5. helyen az, hogy mások ajánlották, illetve hogyan véleményezték az adott szálláshelyet.
A kutatásból az is kiderült, hogy a válaszadók: 53%-a gondolja ki előre, mely régiót keresné fel szívesen, 47% viszont még ehhez is az internettől vár tippeket. A válaszadók 100%-a felelte azt, hogy már nem nézegeti az utazási katalógusokat, helyette az interneten kutat szállás után, és végül 35%-uk mondta azt, hogy szobát foglalni is online szokott, valamely utazási portálon. A többi 65% inkább a hotelhez magához fordul közvetlenül.
A felmérés során azt is feltérképezték, hogy mire lenne még szüksége a szállást kereső belföldi vendégeknek:
- hogy személyes igényei szerint találhasson hotelt, programot, szállást. Neki szóljon az ajánlat, és ne vegyék egy kalap alá a hotelek minden vendégüket.
- A portál, ahol szállást keresnek és foglalnak, legyen gyors, átlátható és összehasonlítható ajánlatokkal rendelkezzen
- szerepeljenek programajánlók a portálon
- legyenek akciós ajánlatok, kedvező árak, extrák
- sok, valósághű képpel mutassa be a portál / a hotel a szálláshelyet, mert a képeken látott élmények és felszereltség meghatározó a választásnál
- korrekt, gyors és pontos rendelés-visszaigazolást biztosítson a portál / a hotel,
- a környék látványosságairól is kapjon információkat
A kutatást végző www.szallodaszoba.hu, amelyről korábban már adtunk hírt, hamarosan, 3 hét múlva indul Magyarországon, és azért végezte a kutatást, hogy minél inkább igazodhasson a felhasználók igényeihez. Az oldal - készítői ígéretei szeirnt - két dologban különbözik majd az eddigi szállásfoglalási rendszerektől: az utazókat 8 szegmensbe csoportosítja, és így egyedi ajánlatokat, egyedi keresési lehetőségeket jelenít meg a találati listájában, és valóban teljesen online lesz, vagyis a foglalás azonnal a kiválasztott hotel nyilvántartásaiban landol.