Jourová tájékoztatása szerint a vállalat kötelezettséget vállalt arra, hogy honlapján minden esetben a foglalás teljes árát tünteti fel, amely magában foglalja a fizetendő egyéb díjakat - például a szolgáltatási és takarítási díjakat - is. Amennyiben a végső árat nem lehet előzetesen kiszámítani, egyértelműen tájékoztatja a fogyasztót arról, hogy adott esetben további díjak merülhetnek fel. Az Airbnb vállalta továbbá, egyértelművé teszi, hogy az adott ajánlatot magánvendéglátó vagy szakember nyújtja-e, mivel eltérő fogyasztóvédelmi szabályok vonatkoznak rájuk, továbbá a jogorvoslati lehetőségekről is egyértelműen tájékoztatja a fogyasztókat. A vállalat arról is tájékoztat, ha úgy dönt, hogy felmondja a szerződést vagy töröl egy tartalmat, és ilyen esetben lehetőséget biztosít az esetleges jogorvoslatra és a kártérítésre. Az Airbnb-nek 2018 végéig kell kiigazítania ennek megfelelően a honlapja valamennyi uniós nyelvi változatát.
Az uniós fogyasztóvédelmi hatóságok és az Európai Bizottság július közepén szólították fel az írországi központú Airbnb-t, hogy szerződéses feltételeit hozza összhangba az uniós fogyasztóvédelmi szabályokkal. A döntést az indokolta, hogy a vállalat árainak bemutatása és számos feltétele nem felelt meg a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló uniós irányelvnek, a tisztességtelen szerződési feltételekről szóló irányelvnek, valamint a polgári és kereskedelmi ügyekben a joghatóságról szóló rendeletnek.
Forrás: Turizmus Online / MTI