Folytatódott a trend: Kevesebb vendégéjszaka, több bevétel

2019. júliusban a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 5,4, a belföldi vendégek által eltöltötteké 1,5%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest a kereskedelmi szálláshelyeken (szállodákban, panziókban, kempingekben, üdülőházakban, valamint a közösségi szálláshelyeken). A szezonális és naptárhatás figyelembevételével a külföldivendég-éjszakák száma 4,5%-kal csökkent, a belföldivendég-éjszakák száma 0,4%-kal bővült. A kereskedelmi szálláshelyek – folyó áron számolt – összes bruttó árbevétele 4,7%-kal emelkedett.

2019. júliusban az előző év azonos hónapjához képest: A külföldi vendégek száma 2,4, a vendégéjszakáké 5,4%-kal csökkent. A szálláshelyekre érkezett 687 ezer vendég közel 1,9 millió vendégéjszakát töltött el. Utóbbiak száma a közösségi szálláshelyek kivételével mindegyik szállástípusban csökkent. A vendégéjszakák felét a Budapest-Közép-Dunavidék régióban, 23%-át a Balatonnál töltötték a külföldi vendégek.

A belföldi vendégek és vendégéjszakák száma egyaránt 1,5%-kal volt kevesebb. A vendégszám 846 ezer, az eltöltött vendégéjszakáké 2,5 millió volt. Ez utóbbi mutató értéke a panziókban és a kempingekben nőtt, a szállodákban, a közösségi szálláshelyeken és az üdülőházakban mérséklődött. A belföldi vendégek körében a Balaton volt a legnépszerűbb régió, ahol közel háromszor annyi éjszakát töltöttek el, mint a második legkedveltebb területen, Észak-Magyarországon.

 

A szállodák szobakihasználtsága 71,7% volt.

Az összes bruttó árbevétel folyó áron 4,7%-kal (62 milliárd forintra), ezen belül a szállásdíjbevétel 4,5%-kal (40 milliárd forintra) emelkedett.

Széchenyi Pihenőkártyával a kártyatulajdonosok összességében 4,8 milliárd forintot fizettek a kereskedelmi szálláshelyeken, amely 45%-os növekedést jelent.

2019. július 31-én az előző év azonos időpontjához képest: 131-gyel kevesebb, 3406 kereskedelmi szálláshely 97 ezer szobával és 343 ezer férőhellyel működött.

2019. január–júliusban az előző év azonos időszakához képest:

A kereskedelmi szálláshelyek által regisztrált vendégéjszakák száma 0,5%-kal csökkent, összesen 17,4 millió volt.

A külföldi vendégek 0,6%-kal (8,6 millió), a belföldi vendégek 0,4%-kal (8,8 millió) kevesebb vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.

A szállodák szobakihasználtsága 0,1 százalékponttal, 59,5%-ra mérséklődött. A kereskedelmi szálláshelyek folyó áron összesen 8,0%-kal több, 300 milliárd forint bruttó árbevételt értek el.

 

Forrás: Turizmus Online


Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?