Főszezonra időzített karbantartás miatt nem fizet a Booking.com?

Már egy hónapja nem utalja át a szállásadóknak járó összegeket a Booking.com - számlázási rendszerük karbantartására hivatkozva. Az online fórumokon, szállásadói csoportokban egyre nagyobb mértékű a felháborodás, sőt, már kezdenek terjedni olyan rémhírek is, hogy esetleg a Booking csődje van a háttérben, illetve sokan attól tartanak, hogy sosem kapják meg a pénzüket, olvasható a spabook.net szakmai portál oldalán.

Mint a szakportál híréből kiderül, 2023. július 24-én lejárt a foglaló portál által megszabott határidő, amit egyébként korábban már többször is módosítottak.

 

A Booking.com azt állítja, még június közepén felhívta minden partnere figyelmét arra, hogy a pénzügyi elektronikai rendszerükön frissítéseket és fejlesztéseket végeznek július 1-11. között. Emiatt, ha a vendégek június 28. után jelentkeztek ki a szállásról, az ő foglalásuk összegét a szállásfoglaló portál nem fizette ki a szokásos ütemben, hanem összegyűjtötte, majd – korábbi ígéretük szerint – július 24-én egy tételben juttatták volna el a szálláshelyeknek.

Azt is ígérik, hogy 2023. július 27-től kezdődően minden visszaáll a szokásos menetrendbe

A szállásadók azonban egyhangúlag azt kérdezik: hol van a pénz? A legtöbbjüknél bármiféle kommunikáció nélkül hosszabbítják meg a 24-i kifizetés dátumát július 27-re, sőt, sokuknál ez a dátum augusztus 4-re tolódott ki, de olyan is akad, akinél a rendszer július 21-i kifizetést jelez, ám a pénzt ennek ellenére még nem utalták át.

Közben a Magyar Aparatmankiadók Egyesülete is megjelentett ezzel kapcsolatosan egy közleményt közösségi oldalukon, ahol azt írják, hogy egyesületükhöz egyre több megkeresés érkezik, miszerint a Booking.com nem fizeti ki a házigazdáknak járó szállásdíjat, és több hétnyi elmaradásban van. Hozzáteszik, pénzügyi részlegüktől senki nem tud érdemleges felvilágosítással szolgálni. Azonban azt is közlik, hogy a főszezon közepén, amikor az éves forgalom jelentős hányada keletkezik, ez elfogadhatatlan! 

A szállásadók többsége, a főszezonra időzített karbantartást különben is teljesen inkorrektnek tartják, hiszen a vállalkozóknak és vállalkozásoknak számos kiadása keletkezik különösen most, a főszezon kellős közepén.

A Spabook cikke teljes terjedelmében  ITT található.

 

 

Forrás: Spabook / Facebook


Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.