Mint a szakportál híréből kiderül, 2023. július 24-én lejárt a foglaló portál által megszabott határidő, amit egyébként korábban már többször is módosítottak.
A Booking.com azt állítja, még június közepén felhívta minden partnere figyelmét arra, hogy a pénzügyi elektronikai rendszerükön frissítéseket és fejlesztéseket végeznek július 1-11. között. Emiatt, ha a vendégek június 28. után jelentkeztek ki a szállásról, az ő foglalásuk összegét a szállásfoglaló portál nem fizette ki a szokásos ütemben, hanem összegyűjtötte, majd – korábbi ígéretük szerint – július 24-én egy tételben juttatták volna el a szálláshelyeknek.
Azt is ígérik, hogy 2023. július 27-től kezdődően minden visszaáll a szokásos menetrendbe
A szállásadók azonban egyhangúlag azt kérdezik: hol van a pénz? A legtöbbjüknél bármiféle kommunikáció nélkül hosszabbítják meg a 24-i kifizetés dátumát július 27-re, sőt, sokuknál ez a dátum augusztus 4-re tolódott ki, de olyan is akad, akinél a rendszer július 21-i kifizetést jelez, ám a pénzt ennek ellenére még nem utalták át.
Közben a Magyar Aparatmankiadók Egyesülete is megjelentett ezzel kapcsolatosan egy közleményt közösségi oldalukon, ahol azt írják, hogy egyesületükhöz egyre több megkeresés érkezik, miszerint a Booking.com nem fizeti ki a házigazdáknak járó szállásdíjat, és több hétnyi elmaradásban van. Hozzáteszik, pénzügyi részlegüktől senki nem tud érdemleges felvilágosítással szolgálni. Azonban azt is közlik, hogy a főszezon közepén, amikor az éves forgalom jelentős hányada keletkezik, ez elfogadhatatlan!
A szállásadók többsége, a főszezonra időzített karbantartást különben is teljesen inkorrektnek tartják, hiszen a vállalkozóknak és vállalkozásoknak számos kiadása keletkezik különösen most, a főszezon kellős közepén.
A Spabook cikke teljes terjedelmében ITT található.
Forrás: Spabook / Facebook