Az NKÜ számos különböző kormányzati területről olvasztja magába a külön-külön is milliárdos összegek felett diszponáló szervezeteket. Az ügynökséghez a Magyar Turizmus Zrt., az eddig a vidékfejlesztéshez tartozó Agrármarketing Centrum. Szintén szerepel a tervben a határon túli magyar kultúra magyarországi, és az egyetemes magyar kultúra külföldi bemutatásáért felelős, eddig három tárca finanszírozta Balassi Intézet is. A Balassi Intézetet világszerte 17 országban, 19 intézményből álló hálózatot működtetett.
Elvesztheti önállóságát a nemzeti ünnepek és kulturális programok szervezését végző Hungarofest Kft. is, és a feladatkörök – kiegészülve a kiemelt állami beruházások kommunikációjával – szintén a gigaügynökség kezébe kerülnek majd.
Úgy tudjuk, hogy a strukturális átalakítás mozgatórugója az, hogy a kormányzat alapvetően elégedetlen a központi intézkedések kommunikációjának hatékonyságával.
Érdeklődésünkre Maráczi Gábor elmárulta: nem lepte meg őket a hír, volt értesülésük a változásról. Másrészt egy ideje amúgy is az NFM-hez tartoznak. Szerinte inkább a Balassi Intézet nézhet kihívások elébe.
Forrás: Index