Hirling Bozena, az MT Zrt. lengyelországi képviseletvezetőjének köszöntőszavai után Futár Veronika BKD-RMI igazgató mutatta be Budapest és környéke aktuális turisztikai kínálatát, újdonságait, majd a régió szolgáltatói – Accor Hospitality Hungary Zrt, Danubius Hotels Zrt. szállodaláncok, Aktív Tours Kft., Campus Club Utazási Iroda Kft., Chemol Travel-Weco Travel Kft., OTP Travel Kft. és Quality Tours Kft. – mutatkoztak be. Katona Ilona Észak-Alföldi RMI igazgató az ország vezető egészségturisztikai desztinációjaként beszélt az Észak-alföldi régióról. Kiemelte a folyamatosan bővülő egészségturisztikai attrakciókat, a minőségi szálláshely fejlesztéseket. A régió szolgáltatói – Debrecen és Hortobágy Turizmusáért Egyesület-TDM, Aquaticum Termál & Wellness Hotel, a Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft.-TDM képviseletében a Hungarospa Hajdúszoboszló Gyógyfürdő és Egészségturisztikai Zrt., Hunguest Hotel Aqua-Sol, Hunguest Hotel Béke, Barátság Gyógy és Wellness Szálloda, valamint a Nyíregyházi Állatpark Nonprofit Kft – is bemutatták tevékenységüket.
A hazai szolgáltatók mindkét napon orkshopok keretében folytattak sikeres tárgyalásokat a lengyel utazási irodai szakemberekkel, tour operatorokkal és a sajtó képviselőivel.
Az esemény jelentőségét bizonyítja, hogy a road show mindkét helyszínén magas rangú tisztviselők is jelen voltak a Lengyel Turisztikai Kamara részéről. Krakkóban a Jagelló Egyetem képviselőjének jelenléte pedig arra enged következtetni, hogy a lengyel egyetemista korosztály érdeklődésére is számíthatunk Magyarország turisztikai piacán.
A rendezvény aktualitását kiemeli az a tény, hogy a 2011-es év különleges a két ország kapcsolatában. Az első félévben Magyarország az Európai Unió soros elnöke, amelyet július 1-jétől Lengyelország vesz át. Továbbá tavaly, 2010-ben Lengyelország Chopin születésének 200. évfordulóját ünnepelte, ebben az évben pedig a Liszt Évre kerül sor Magyarországon. Chopint és Lisztet köztudottan szoros barátság fűzte egymáshoz, amelynek emlékére sok közös koncertet tartanak.
Ezenfelül az esemény fontosságát aláhúzza még az is, hogy – ismerve az arab országokban zajló eseményeket – Magyarország alternatív utazási cél lehet a mintegy 40 millió fős lengyel lakosság azon részének, amely külföldi utazást tervez.
Lengyelország hazánk hetedik legfontosabb küldőpiaca volt 2010-ben a KSH legfrissebb adatai alapján. Tavaly a magyar szállodákban közel 104 ezer lengyel vendég több mint 235 ezer vendégéjszakát töltött el, amely mind a vendégek mind a vendégéjszakák tekintetében több mint 10%-os növekedést jelent a 2009. évhez képest.