Hétfőre minden magyar partnerének fizet a Booking.com. Erről írt vasárnap nyílt levelet Ujhelyi István EP-képviselő. Az ügy előzménye, hogy a társaság technikai problémákra hivatkozva hosszú ideje nem fizet ki több mint 22 ezer magyarországi partnert, ha a szállóvendég egy bizonyos módon foglalja le és fizeti ki a szállást, olvasható társlapunk, az Mfor.hu hírében.
Ujhelyi közölte, az ügy kirobbanása után az Európai Parlament közlekedési és turizmus szakbizottságának egyik vezetőjeként, valamint az ENSZ turisztikai világszervezetének uniós nagyköveteként lépett és egyeztetéseket kezdeményezett a céggel, hogy rendeződhessen a dolog a Booking.com és a magyar partnerek között.
Szerinte nem pénzügyi vagy menedzsmentválság, hanem technikai felkészületlenség okozta a problémát. Egy több mint két éve előkészített könyvelési és számviteli szoftvercsere miatt csúsztak a kifizetések, a korábbi informatikai rendszer a partnerhálózat ugrásszerű növekedését és a nyári szezon terheltségét már nem bírta, az új rendszert pedig még nem tudták megfelelően működésbe állítani. Ez nem jelenti azt, hogy a Booking.com felmenthető az ügyben, vagy a vezetését nem terheli felelősség azért, mert sokezer magyar vállalkozás nem jutott hozzá időben az őket megillető pénzekhez, áll a levélben.
Ujhelyi szerint a tárgyalásokat követően a Booking.com vezetősége azt mondta, hétfőre az érintett magyar partnerek szinte kivétel nélkül hozzájutnak elmaradt pénzeikhez, a technikai rendszer pedig csütörtökre hibamentesen helyreáll.
Forrás: Booking.com / Mfor.hu