Hospitality 2.0 – Luxusszolgáltatások továbbgondolva a 21. században

A hagyományos értelemben vett „szolgáltatás” szót, illetve annak jelentését jobb, ha egy kicsit továbbgondoljuk. Mivel érik el a legmenőbb szálláshelyek azt, hogy vendégeikben valami többet, személyesebbet nyújtva, nem csak szolgáltatva, kialakuljon egyfajta kötődés? Most akkor hogy is van ez, fel kell frissíteni szótárainkat?

A fentiek megválaszolásában segítségünkre volt a Science Café rendezvénye, a Corvinuson, ugyanis október 24-én, a Budapesti Corvinus Egyetem Turizmus Tanszéke, valamint Marketing és Média Intézete szervezésében, Zátori Anita, a BCE adjunktusa, aki jelenleg az Egyesült Államokban vendégoktató, meghívásának eleget téve, a luxus-szállodaipar egyik legelismertebb szaktekintélye, Dipra Jha tartott prezentációt.

A lincolni Nebraska Egyetem professzorát először Jászberényi Melinda, a Turizmus Tanszék docense köszöntötte a nagyszámú közönség előtt, nem alaptalanul invitálva erre az eseményre a témával foglalkozó hallgatókat és szakembereket.

Az előadó személyes példákkal illusztrált előadásában, amelyből most csak szemelvényezünk, először áttekintette a szektorban megfigyelhető legújabb trendeket. A ma 20-35 éveseké a világ, először is, azoké a fiatal és tehetős vendégeké, akik az eredetit, az autentikusat keresik, a digitális kütyüket és technológiát készségszinten használják, és hajlamosak azt vásárolni, ami már egyszer jól bevált nekik. A magas árszinten pozícionált szállodák közül jó néhányan ki is elégítik igényeiket, hiszen a „real-time” marketing, a közösségi médiák használata nem pusztán eszköz, de a stratégia egyik fontos pillére.

Másodszor pedig, a szállodák márkái ma már a következőket ígérik: egyedi élményeket, kreativitást, innovációt és az igazság pillanatát (moment of truth), ami a „WOW”-élményszintet jelenti. A Disney-világ érzelmekre és érzékekre ható tömegturizmusában már régóta ott van a márkaszemélyiség: a gyerekekkel sétálgató Mickey és társai formájában.

Az egész tulajdonképpen egy nagy színpad, ahol életre kelnek a mesék, ott, ahol az alkalmazottak castingolnak, a vendégek pedig, mint zarándokok keresik társaságukat évtizedek óta. Turisztikai szolgáltatások, vagy termékek helyett tehát, megfelelőbb, ha valódi és megélt élményekről beszélünk. Egy másik eset a FourSeasons-é. Egy fényesítésre leadott pár cipőbizonyára rutin, vagy futószalag-szerű szolgáltatás lenne valahol máshol, hiszen kitisztítva és időre visszakapjuk.

De mitől lesz itt több mint szolgáltatás ez az egyszerű műveletsor? Szépen, egyenként csomagolva a cipőket, emblémával matricázott selyempapírba. Ez azt jelenti, hogy megbecsülik a vendéget, a lábbelijét, úgy tekintenek azokra, mint magára a vendégre. A szolgáltatás szó helyett, ha valóban elköteleződő vendégkörre épít egy luxus-szálláshely, akkor a kreativitás, a közösség és a kapcsolatok szóhármast, és azok kombinált jelentésével bővíti szókincsét.

Kreatív, hiszen egy elit művészeti galériában is nyitnak már szállodát, ilyen a 21st Century Art Museum Hotel például. Közösségi, oly módon, ahogyan az Uber vagy az AirB&B. Kapcsolatokat építő, hiszen más szektorokkal együttműködve, azokat integrálva kínál egyedit. Dizájn tekintetében, az építészeti, vagy műszaki megoldások a „hard”, míg mondjuk a nagyon helyi és jellegzetes egyenruha a „soft” területet jelentik.

E kettő egyszerre teszi izgalmassá a csak hamis-Velenceként becézett The PalazzoHotelt Las Vegasban, ami nem pusztán egy hatalmas épületkomplexum, napi tizenötezer vendéggel és 55 étteremmel, hanem az a hely, ahol éppúgy gondolázhatunk a naplementekor egyre és egyre sötétebbre váltó képernyő-égbolt alatt, mint az olasz eredetiben.

Máshol, TV-képernyővé alakítható fürdőszobai tükör, vagy robot-komornyik áll rendelkezésére a magának mindezt megengedhető vendégnek, akit a szobai telefon kijelzője személyre szóló üzenetekkel lát el. Ezektől érezzük exkluzívnak és egyedinek mindazt, ami ma már természetes és elvárható, mindazt, ami kihasználja a technológiát, ugyanakkor mégis érzelmeinkre hatva fogalmazzák meg bennünk az igazi élmény megtapasztalását.

Hogyan vonja be a Ritz a fogyasztó közösségi média függését saját marketingmunkájába? Nem csak egy szokványos üdvözlő bekészítést, bonbont, vagy gyümölcs-kosarat, esetleg virágcsokrot helyez el a vendégszobában, hanem a kis tálca peremére, szintén csokiból, de kézírással írja fel a hotel nevét, természetesen „hesteggel” az elején, hogy, amikor lefotózzuk és megosztjuk, az rögtön becsatornázódjon a kívánt helyre.

Előadását a professzor azzal a gondolattal zárta, amellyel a Ritz szállodalánc alapítója minden reggelét indítja: „Az ember (a vendég) maga a folyamat!” Más szavakkal, az arany, a csillogás, a műszaki bravúr önmagában is lehet vonzó, de az, aki mindezt használja és visszatérő vásárlónk lesz, az egyedit, a lélekre, a szívre hatót, a saját maga számára jelentést hordozó tartalmakat keresi.

 


Budapestre is berobogott a Pullman francia életérzést rejtő hálókocsija

Budapestre is berobogott a Pullman francia életérzést rejtő hálókocsija 

November 21-én egy varázslatos érzékszervi utazással zajlott a Pullman Happenings rendezvénysorozat első magyarországi eseménye, amelynek művészi koncepcióját Demeter Richárd álmodta meg.
Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.