Hospitality 2.0 – Luxusszolgáltatások továbbgondolva a 21. században

A hagyományos értelemben vett „szolgáltatás” szót, illetve annak jelentését jobb, ha egy kicsit továbbgondoljuk. Mivel érik el a legmenőbb szálláshelyek azt, hogy vendégeikben valami többet, személyesebbet nyújtva, nem csak szolgáltatva, kialakuljon egyfajta kötődés? Most akkor hogy is van ez, fel kell frissíteni szótárainkat?

A fentiek megválaszolásában segítségünkre volt a Science Café rendezvénye, a Corvinuson, ugyanis október 24-én, a Budapesti Corvinus Egyetem Turizmus Tanszéke, valamint Marketing és Média Intézete szervezésében, Zátori Anita, a BCE adjunktusa, aki jelenleg az Egyesült Államokban vendégoktató, meghívásának eleget téve, a luxus-szállodaipar egyik legelismertebb szaktekintélye, Dipra Jha tartott prezentációt.

A lincolni Nebraska Egyetem professzorát először Jászberényi Melinda, a Turizmus Tanszék docense köszöntötte a nagyszámú közönség előtt, nem alaptalanul invitálva erre az eseményre a témával foglalkozó hallgatókat és szakembereket.

Az előadó személyes példákkal illusztrált előadásában, amelyből most csak szemelvényezünk, először áttekintette a szektorban megfigyelhető legújabb trendeket. A ma 20-35 éveseké a világ, először is, azoké a fiatal és tehetős vendégeké, akik az eredetit, az autentikusat keresik, a digitális kütyüket és technológiát készségszinten használják, és hajlamosak azt vásárolni, ami már egyszer jól bevált nekik. A magas árszinten pozícionált szállodák közül jó néhányan ki is elégítik igényeiket, hiszen a „real-time” marketing, a közösségi médiák használata nem pusztán eszköz, de a stratégia egyik fontos pillére.

Másodszor pedig, a szállodák márkái ma már a következőket ígérik: egyedi élményeket, kreativitást, innovációt és az igazság pillanatát (moment of truth), ami a „WOW”-élményszintet jelenti. A Disney-világ érzelmekre és érzékekre ható tömegturizmusában már régóta ott van a márkaszemélyiség: a gyerekekkel sétálgató Mickey és társai formájában.

Az egész tulajdonképpen egy nagy színpad, ahol életre kelnek a mesék, ott, ahol az alkalmazottak castingolnak, a vendégek pedig, mint zarándokok keresik társaságukat évtizedek óta. Turisztikai szolgáltatások, vagy termékek helyett tehát, megfelelőbb, ha valódi és megélt élményekről beszélünk. Egy másik eset a FourSeasons-é. Egy fényesítésre leadott pár cipőbizonyára rutin, vagy futószalag-szerű szolgáltatás lenne valahol máshol, hiszen kitisztítva és időre visszakapjuk.

De mitől lesz itt több mint szolgáltatás ez az egyszerű műveletsor? Szépen, egyenként csomagolva a cipőket, emblémával matricázott selyempapírba. Ez azt jelenti, hogy megbecsülik a vendéget, a lábbelijét, úgy tekintenek azokra, mint magára a vendégre. A szolgáltatás szó helyett, ha valóban elköteleződő vendégkörre épít egy luxus-szálláshely, akkor a kreativitás, a közösség és a kapcsolatok szóhármast, és azok kombinált jelentésével bővíti szókincsét.

Kreatív, hiszen egy elit művészeti galériában is nyitnak már szállodát, ilyen a 21st Century Art Museum Hotel például. Közösségi, oly módon, ahogyan az Uber vagy az AirB&B. Kapcsolatokat építő, hiszen más szektorokkal együttműködve, azokat integrálva kínál egyedit. Dizájn tekintetében, az építészeti, vagy műszaki megoldások a „hard”, míg mondjuk a nagyon helyi és jellegzetes egyenruha a „soft” területet jelentik.

E kettő egyszerre teszi izgalmassá a csak hamis-Velenceként becézett The PalazzoHotelt Las Vegasban, ami nem pusztán egy hatalmas épületkomplexum, napi tizenötezer vendéggel és 55 étteremmel, hanem az a hely, ahol éppúgy gondolázhatunk a naplementekor egyre és egyre sötétebbre váltó képernyő-égbolt alatt, mint az olasz eredetiben.

Máshol, TV-képernyővé alakítható fürdőszobai tükör, vagy robot-komornyik áll rendelkezésére a magának mindezt megengedhető vendégnek, akit a szobai telefon kijelzője személyre szóló üzenetekkel lát el. Ezektől érezzük exkluzívnak és egyedinek mindazt, ami ma már természetes és elvárható, mindazt, ami kihasználja a technológiát, ugyanakkor mégis érzelmeinkre hatva fogalmazzák meg bennünk az igazi élmény megtapasztalását.

Hogyan vonja be a Ritz a fogyasztó közösségi média függését saját marketingmunkájába? Nem csak egy szokványos üdvözlő bekészítést, bonbont, vagy gyümölcs-kosarat, esetleg virágcsokrot helyez el a vendégszobában, hanem a kis tálca peremére, szintén csokiból, de kézírással írja fel a hotel nevét, természetesen „hesteggel” az elején, hogy, amikor lefotózzuk és megosztjuk, az rögtön becsatornázódjon a kívánt helyre.

Előadását a professzor azzal a gondolattal zárta, amellyel a Ritz szállodalánc alapítója minden reggelét indítja: „Az ember (a vendég) maga a folyamat!” Más szavakkal, az arany, a csillogás, a műszaki bravúr önmagában is lehet vonzó, de az, aki mindezt használja és visszatérő vásárlónk lesz, az egyedit, a lélekre, a szívre hatót, a saját maga számára jelentést hordozó tartalmakat keresi.

 


Kihirdették az Év Szállodája 2024 pályázat nyerteseit

Kihirdették az Év Szállodája 2024 pályázat nyerteseit 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége 2025. januárjában ismét meghirdette az Év Szállodája pályázatot. Mutatjuk az idei győzteseket.
Accor-csoport: helyzetjelentés 2024-ről

Accor-csoport: helyzetjelentés 2024-ről 

Soha rosszabb évet.
10+1 újdonság a HoReCa Design Kiállításon

10+1 újdonság a HoReCa Design Kiállításon 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
ibis-kutatás: „Az élmények többet érnek az anyagi javaknál”

ibis-kutatás: „Az élmények többet érnek az anyagi javaknál” 

Friss ibis-kutatás az idei utazási szokásokról.
Firenze frekventált helyén új egységet nyitott az a&o

Firenze frekventált helyén új egységet nyitott az a&o 

Az új szálláshely a Piazza del Duomótól 30 perc sétára található a városközpontban.
Az Accor Csoporthoz került a debreceni szálláshely

Az Accor Csoporthoz került a debreceni szálláshely 

Győztest hirdettek a négycsillagos Hotel Lycium bérbeadásának pályázatán.
Jól jön a Valentin-nap a hazai szállodásoknak

Jól jön a Valentin-nap a hazai szállodásoknak 

Sok pár utazással tölti idehaza is az eredetileg Angliában és Amerikában a szerelmesek ünnepeként számon tartott február 14-ét, és az azt követő hétvégét.
A budapesti Kempinski ismét ott a Forbes Travel Guide előkelő listáján

A budapesti Kempinski ismét ott a Forbes Travel Guide előkelő listáján 

A Kempinski Hotel Corvinus Budapest “négycsillagos” besorolást kapott..
Tavasszal nyit az ibis Styles hotel a debreceni reptéren

Tavasszal nyit az ibis Styles hotel a debreceni reptéren 

Ez lesz az első szálloda az ország második legforgalmasabb repülőtere, a Debreceni Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében
Év Szállodája díjátadó gála  – még lehet jelentkezni!

Év Szállodája díjátadó gála – még lehet jelentkezni!  

Február 21-én részese lehet az év egyik legexkluzívabb szállodai eseményének.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.