A csoport 2011-ben kezdte meg “forradalmát”, amikor újragondolva a 3 gazdaságos márkáját azokat egy ibis családba tömöritette. A megújulástól számítva egy koherens és vonzó portfóliót alakítottak ki, az ibis család már megszokott egyszerűségét, modernségét és kényelmét tükrözve, ami által minden márka jobban azonosítható és erősebben pozicionált lett. Ez jelentős előnyöket biztosít az 1000 ibis, 233 ibis Styles és 506 ibis budget szálloda számára.
Sébastian Bazin, az Accor elnök-vezérigazgatója elmondta: “Az ibis család 1700 szállodájának köszönhetően az Accor 4 kontinensen is (Európa, Latin-Amerika, a Csendes-óceáni térség és Afrika/ Közel-Kelet) vezető szerepet tölt be. Az Accor új stratégiája, amely 2 fő kompetencia köré szerveződött (HotelServices és HotelInvest), lehetővé teszi, hogy az ibis, ibis Styles és ibis budget hotelek innovációs kapacitása és vezető szerepe is megerősödjön: Európában többek között a tulajdonolt szállodákba való
befektetéssel, mig a feltörekvő országokban pedig a menedzsment és a franchise lehetőségek további bővitésével és kihasználásával.”
Fenntartható fejlődés erősödése a márkák modernizációja által
Az elmúlt több mint 2 év alatt 200-nál több ibis family szálloda nyílt a világban, így tlagosan minden 3.napon nyílt egy új hotel. A megújulási programnak köszönhetően az ibis a fenntartható fejlődés útjára állt. 2013-ban az Accor csoport hotelnyitásainak 52%-a az ibis családnak volt köszönhető, míg 2012-ben ez 39% volt. 4 éven belül az Accor gazdaságos márkái jelentősen megerősítik majd vezető szerepüket világszerte, hiszen az Accor csoport fejlesztéseinek közel fele - 62.000 szoba - az ibis familyn belül történik majd, 38%-a a Csendes-óceáni térségben, 30%-a Latin-Amerikában és 27%-a pedig Európában.
A legfontosabb mutatók erős növekedése: vendégelégedettség, márkaismertség és teljesítmény
“Az ibis, ibis Styles és ibis budget márkák ma már teljes mértékben kihasználják az új márkafelépítést és modernizációt. Az elmúlt 2 évben az ibis család megteremtette annak feltételeit, hogy felülmúlja versenytársait a piacon” – magyarázza Peter Verhoeven, az Accor Észak- Közép- és Kelet-Európa vezérigazgatója.