Idén reális az esély a 2019-es számok eléréséhez

Több évtizedes külföldi szállodai karrier után hazatérve Horváth Ferenc 2019-ben vette át a Hotel Európa Fit****superior vezérigazgatói posztját. Volt egy pörgős és sikerekben gazdag fél éve az új pozícióban, attól kezdve a covid megjelenése erősen meghatározza a munkáját.

Ahogy másutt a világban is mindenkinek, aki a szállodaipar területén dolgozik, hiszen ez az egyik olyan ágazat, amelyet a legjobban sújtott a világjárvány. De most nem a hátrányokról, hanem inkább arról beszélgetünk, honnan hová jutott előre eddig vezetésével a ház, és milyen tervei vannak a következőkben?

 

Honnan hová? Nagy és ismert láncoknál dolgozhattam eddig mint a Kempinski, Wyndham, IHG, Marriott. Legutóbb a Marriott International szállodáit vezethettem Dubajban, előtte Magyarországon nyithattam a Budapest Courtyard by Marriott pesti egységét és dolgozhattam Jordániában, Egyiptomban majd Kazahsztánban és Szaúd-Arábiában, mint vezérigazgató. Mielőtt megkérdezné, hol éreztem magam jól igazi világjáróként, elmondanám: mindenhol, de különösen szerettem élni Dubajban, ahol magával ragadott az ottani egzotikus, semmihez sem hasonlítható világ.

2021-ről. Ahogy más szállodák esetében, így nekünk sem volt egy álomesztendő. Azzal nyitottuk az évet, hogy nem nyithattunk ki, májustól jöhettek hozzánk először vendégek. Viszont nem ültünk ölbe tett kézzel: arra fordítottuk a kényszerű bezárás alatt az időt, hogy a Kisfaludy-program segítségével felújítottuk az apartmanjainkat, a lakosztályokat, az Acapulco nyári grilléttermünket és a hozza tartozó kertet, megújult a gyógyászati részlegünk is. Óriási előnyt jelentett számunkra, hogy a covid-lezárás fél éve alatt is megtudtuk tartani a dolgozóinkat, amiért nagy köszönet illeti a támogató tulajdonosokat.

Az idei év lehetőségeirőlA 2019-es kiváló eredményeink megismétlésére idén látok reális esélyt. Igaz, jelentősen átalakulóban vannak a piaci trendek, de a folyamatos megújulásunkkal, fejlesztéseinkkel lépést tudunk tartani a növekvő igényekkel, és meg tudjuk tartani helyi piacvezető szerepünket. Szerencsére 231 teljesen megújult, felfrissített szobával várjuk a vendégeket, a legkorszerűbb szállodai szoftvert alkalmazzuk a házban, aminek egyik eredményeképp akár a szobák nyitása is megvalósulhat kulcs használata nélkül. A megújult kertrészre, új iszappakoló részlegünkre is büszkék vagyunk. Mindezek együttesen teremtettek lehetőséget arra, hogy az újbóli nyitást követően az egyik legkeresettebb szálloda lehessünk a régióban.

Vendégkör változása. Korábban, a járvány előtti időszakban, alapvetően az orosz és a német ajkú vendégkör adta a ház vendégeinek javát, azonban a covid ezen is változtatott – ahogy oly sok mindenen. Megfordult az arány a belföldi vendégek javára, de mivel Magyarország megengedő a Szputnyik vakcinával szemben, ezért az orosz gyógyvendégek is kezdenek visszatérni. Jelenleg 70-30 százalék az arány a hazai vendégkör javára, de minden valószínűség szerint később ez változni fog. Ami még szintén változott a covid miatt, az a marketing: ma már nem lehet rutinból, megszokásból alkalmazni, hanem folyamatosan azon kell gondolkodni, milyen újdonságokkal szólítható meg a vendég. Az orosz ajkúaknak jó hívószó a gyógyulás, különböző új gyógytermékek, szolgáltatások köre, az osztrákokat főként a környék attrakciói, élményei, kirándulási lehetőségei érdeklik. Kimagasló minőséget kínál és egyedülállóan komplex a gyógyászati részlegünk, a szakorvosi és a diagnosztikai hátterünk, a kezelések széles köre, legyen szó tradicionális, alternatív vagy lézeres gyógyításról, prevencióról vagy akár rehabilitációról. Ez utóbbi területen a sportsérülésekkel és a postcovid tünetekben szenvedők is személyre szabott kezeléseket kaphatnak szállodánkban. A gasztronómia területén az innováció és az egyedi kínálat központi szerepet töltenek be. Házias, változatos és egészséges fogásokkal várjuk a vendégeinket a helyi alapanyagokra és a környékbeli termelőkre is támaszkodva. A környéken élők számára is elérhető, havonta megrendezésre kerülő Sunday Brunch rendezvényeink, a sztárséfek bevonásával tartott vacsoraestjeink, és a februárban induló rendszeres főzőtanfolyamaink a vadonatúj FitKitchen vendégkonyhánkban.

Díjak, elismerések. A magas szállodai minőséget a visszatérő vendégeink magas száma, a kiváló vendégértékelések, és az utóbbi évben elnyert számos szakmai díj is tükrözi, mint például a 2020. Év Szállása fődíj, a 2021-ben tett sikeres ****superior szállodaminősítési és a nemzetközi TÜV Medical Wellness audit. Bűszke vagyok kreatív és motivált munkatársaimra, a stabil szállodai partnerhálózatra és vendégkörünkre. Bízom abban, sikeres lesz az idei év.

Forrás: Turizmus Online


Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?